ΟΑΚΑ: Το στέγαστρο Καλατράβα, το κόστος και η ιστορία μιας «στατικότητας»

ΟΑΚΑ Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Eurokinissi
0

Το ΟΑΚΑ έκλεισε το κεντρικό του στάδιο και το ποδηλατοδρόμιο λόγω μελέτης που βλέπει προβλήματα στατικότητας στο στέγαστρο Καλατράβα, με αποτέλεσμα να εγείρονται ερωτήματα σχετικά με τη συντήρησή του.

Το εμβληματικό στέγαστρο Καλατράβα στο ΟΑΚΑ, ένα αρχιτεκτονικό έργο που αποτελεί μνημείο για την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας τοποθετήθηκε στις 18 Ιουλίου του 2004, λίγες μέρες πριν την επίσημη έναρξη των αγώνων και ζύγιζε 8.700 τόνους.

Ωστόσο, από την ημέρα που τοποθετήθηκε μέχρι και σήμερα, η συντήρηση του στεγάστρου Καλατράβα θεωρείται τουλάχιστον ελλιπής, με χαρακτηριστικό να είναι το παράδειγμα του 2018, όταν κατά τη διάρκεια ποδοσφαιρικού αγώνα για το Champions League, μεταξύ ΑΕΚ- Μπάγιερν Μονάχου, σημειώθηκε έντονη ταλάντωση στο άνω διάζωμα του ΟΑΚΑ, η οποία ήταν αντιληπτή και με γυμνό μάτι.

Η ταλάντωση που έφερε προβληματισμό για τη συντήρηση στο ΟΑΚΑ

Η αναμέτρηση ήταν μεταξύ ΑΕΚ και Μπάγερν Μονάχου και στις κερκίδες του ΟΑΚΑ βρίσκονταν πάνω από 60.000 άτομα, με τον εκπρόσωπο της UEFA θορυβημένο να στέλνει τότε επιστολή στη διοίκηση του Ολυμπιακού Σταδίου για τα αίτια της ταλάντωσης και να λαμβάνει ως απάντηση ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, όταν ρωτήθηκε ο γενικός διευθυντής του ΟΑΚΑ, Κωνσταντίνος Χαλιορής για το περιστατικό της ταλάντωσης, εκείνος είχε απαντήσει πως τον Νοέμβριο του 2019 πραγματοποιήθηκε μελέτη που έβγαλε πόρισμα ότι «το δόμημα κρίνεται στατικά ασφαλές» και πως η ταλάντωση αποτελούσε «φυσιολογική κίνηση του στατικού φορέα χωρίς να υπάρχει κανένας κίνδυνος».

Τα ερωτήματα για τη συντήρηση του στεγάστρου Καλατράβα όμως παρέμειναν, με τον γενικό διευθυντή του ΟΑΚΑ να επιβεβαιώνει σε δηλώσεις του πριν δύο χρόνια στην ΕΡΤ, πως ουσιαστικά δεν είχε γίνει καμία συντήρηση.

«Έως το 2009 η δομοστατική υγεία του στεγάστρου παρακολουθείται βάσει σύμβασης, χωρίς να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Από το 2009 και μετά, το στέγαστρο συντηρείται από την Τεχνική Υπηρεσία του ΟΑΚΑ με στοχευμένες παρεμβάσεις και ελέγχους» σημείωσε ο Κωνσταντίνος Χαλιορής. Μάλιστα, επισήμανε πως ο τότε υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, είχε ζητήσει με σχετική του παρέμβαση τον προγραμματισμό διαγωνισμών για την επιθεώρηση και συντήρηση όλων των ειδικών μεταλλικών κατασκευών του ΟΑΚΑ, κάτι που θα προκηρυσσόταν μέσα στο επόμενο δίμηνο.

ΟΑΚΑ: Ένα στέγαστρο που κόστισε 130 εκατ. ευρώ και δηλώθηκε με άδεια πέργκολας

Την ίδια ώρα, στη συζήτηση μπαίνει και το τελικό κόστος του στεγάστρου Καλατράβα, με τον Ισπανό αρχιτέκτονα σε σχετική συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει το 2004 να αποφεύγει να αναφερθεί σε νούμερο, υποστηρίζοντας πως «η Ελλάδα πλήρωσε πολλά για την ανάπλαση του συγκροτήματος του Ολυμπιακού Σταδίου, αλλά το έργο αξίζει τα χρήματα που καταβλήθηκαν».

Σύμφωνα όμως με πληροφορίες που επικαλέστηκαν δημοσιεύματα στη συνέχεια, το τελικό κόστος του έργου έφτασε τα 130 εκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται όμως, πως δημοσίευμα των «Νέων» την περίοδο του 2004 ανέφερε πως το πραγματικό κόστος του στεγάστρου Καλατράβα δεν ξεπερνούσε τα 55 εκατομμύρια ευρώ, ενώ την ίδια ώρα κυβερνητικοί παράγοντες εκτιμούσαν πως η κατασκευή οποιουδήποτε στεγάστρου δεν θα κόστιζε λιγότερα από 30 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο εν λόγω δημοσίευμα «το έξτρα κόστος στην περίπτωση αυτή -που φτάνει τα 25 εκατομμύρια ευρώ, λόγω της ανάμειξης του διάσημου αρχιτέκτονα Καλατράβα- αναλήφθηκε από την κυβέρνηση Σημίτη στο πλαίσιο της προσπάθειας να υπάρξει ένα μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο που θα συνδυαζόταν με τους Αγώνες του 2004».

Αυτό το μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο λοιπόν σήμερα ανακοινώθηκε πως αντιμετωπίζει προβλήματα στη στατικότητά του, κάτι που επιβεβαιώνει τη συντήρηση που δεν έγινε ποτέ.

Όλα αυτά την ώρα που το 2014 ο τότε υφυπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Ανδριανός, δήλωνε πως το στέγαστρο Καλατράβα ήταν αυθαίρετο καθώς είχε δηλωθεί με άδεια πέργκολας. Όπως είχε αναφέρει, δεν υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσει και ότι αντέχει για τριάντα ακόμη χρόνια. Παράλληλα, όμως είχε τονίσει ότι αν η συντήρηση γίνει μετά το πέρας τόσο μεγάλου χρόνου, θα κοστίσει πολύ περισσότερο και ανέφερε ότι το έργο θα πρέπει να νομιμοποιηθεί καθώς η στέγη Καλατράβα έγινε με άδεια πέργκολας.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Αθλητισμού για το κλείσιμο του ΟΑΚΑ

Για το ζήτημα που δημιουργήθηκε με το στέγαστρο Καλατράβα στο ΟΑΚΑ τοποθετήθηκε σήμερα και ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης.

Ειδικότερα, σε σχετική του ανακοίνωση αναφέρει πως «πρώτιστο μέλημά μας ήταν και παραμένει η ασφάλεια αθλητών, αθλουμένων και φιλάθλων» ενώ σημειώνει ότι «την προσεχή Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, θα προβεί σε ανακοινώσεις για τις περαιτέρω ενέργειες αντιμετώπισης των ζητημάτων που προκύπτουν στη λειτουργία της αθλητικής κοινότητας».

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Αθλητισμού επισημαίνεται: «Κατόπιν της απόφασης του ΟΑΚΑ, που σε συνεννόηση με τον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, ανέστειλε τις αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες στο Κεντρικό Στάδιο και στο Ποδηλατοδρόμιο, ο υπουργός ήδη συνεργάζεται στενά με όλους τους αρμόδιους φορείς, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για να αντιμετωπιστούν όσο το δυνατόν ταχύτερα τα προβλήματα που ανέκυψαν από αυτή την αναγκαία απόφαση.

Πρώτιστο μέλημά μας ήταν και παραμένει η ασφάλεια αθλητών, αθλουμένων και φιλάθλων. Ο κ. Βρούτσης, την προσεχή Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, θα προβεί σε ανακοινώσεις για τις περαιτέρω ενέργειες αντιμετώπισης των ζητημάτων που προκύπτουν στη λειτουργία της αθλητικής κοινότητας».

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM
ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην Παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM