ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΟΑΚΑ: Τα επόμενα βήματα μετά την αναστολή λειτουργίας

ΟΑΚΑ: Τα επόμενα βήματα μετά την αναστολή λειτουργίας του Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Εξελίξεις υπάρχουν μετά την απόφαση του ΟΑΚΑ να βάλει προσωρινά «λουκέτο» στο κεντρικό στάδιο και το ποδηλατοδρόμιο- για άγνωστο διάστημα - μετά τα όσα προέκυψαν από τη μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ για τη στατικότητα του στεγάστρου Καλατράβα.

Πλέον, διαξάγεται προκαταρκτική έρευνα για να ερευνηθεί σε βάθος 5ετίας η συντήρηση του ΟΑΚΑ, την οποία διέταξε ο προϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών, ενώ παράλληλα η μελέτη στατικότητάς του έχει μεταφερθεί στο ΤΕΕ για επανεκτίμηση. 

Εξάλλου, «δεν πρόκειται για λουκέτο στο ΟΑΚΑ αλλά για προσωρινή αναστολή της λειτουργίας του», τόνισε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει.

«Εγώ κατανοώ και ήδη λειτουργούμε εδώ στο υπουργείο σε συνεργασία με όλους τους αθλητικούς φορείς για την οργανωτική ταλαιπωρία που θα υποστούν και είμαστε σε συνεχή επαφή μαζί τους. Ήδη σήμερα έχουμε μεταφέρει στο ΤΕΕ που είναι ο θεσμικός και τεχνικός σύμβουλος της κάθε κυβέρνησης όλη τη μελέτη έτσι ώστε να δούμε εκ νέου αναλυτικά με επιστήμονες του Πολυτεχνείου τα επίμαχα σημεία της μελέτης που πράγματι όταν προχθές ήρθε στα χέρια μου έδειχναν μη επαρκή στατικότητα στο ΟΑΚΑ και το ποδηλατοδρόμιο», σημείωσε ο αναπληρωτής υφυπουργός Αθλητισμού κ. Βρούτσης.

Εισαγγελική παρέμβαση για το ΟΑΚΑ– Ποιοι μπαίνουν στο μικροσκόπιο

Τη διενέργεια εισαγγελικής έρευνας για τη στατικότητα και τη συντήρηση του ΟΑΚΑ παρήγγειλε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Αντώνης Ελευθεριάνος, και μάλιστα σε βάθος πενταετίας, κατά την οποία μεταξύ άλλων θα εξεταστεί:

  • ποιες ήταν οι εισηγήσεις του κατασκευαστή για τη συντήρηση κι αν τηρήθηκαν
  • αν υπήρχαν εισηγήσεις άλλων οργάνων για περιοδική συντήρηση κι αν ναι, σε ποιους είχαν υποβληθεί και ποια ήταν η κατάληξή τους
  • γιατί έγινε η μελέτη που έδειξε τώρα το πρόβλημα στατικότητας και με ποια αφορμή ξεκίνησε αυτή.

Η έρευνα ανατέθηκε στον εισαγγελέα Νικόλαο Μαργαρίτη, ο οποίος θα διερευνήσει εάν έχουν τελεστεί αδικήματα όπως, έκθεση σε κίνδυνο και παραβίαση κανόνων οικοδομικής ασφάλειας.

Γαλακτόπουλος για ΟΑΚΑ: Έπεφταν σίδερα και έμπαιναν βίδες

Την ίδια ώρα, αποκαλυπτικός για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται πλέον το στέγαστρο του Ολυμπιακού Σταδίου, τόσο στο γήπεδο ποδοσφαίρου, όσο και σε άλλους χώρους, στους οποίους έχουν βρεθεί τα προηγούμενα χρόνια εκατομμύρια άνθρωποι, ήταν ο επί σειρά ετών πρόεδρος του ΟΑΚΑ Πέτρος Γαλακτόπουλος.

Ο κ. Γαλακτόπουλος περιέγραψε την παντελή έλλειψη συντήρησης των ολυμπιακών εγκαταστάσεων ενώ είπε χαρακτηριστικά ότι «από τύχη δεν είχαμε τραυματισμούς ή τίποτα χειρότερο».

«Έμπαιναν βίδες στα σίδερα που έπεφταν! Στην στοά Καλατράβα, η γέφυρα στηρίζεται σε μπετά, δεμένα στις άκρες με βίδες. Με τους σεισμούς και με τον αέρα κάποιες βίδες «έκοβαν». Κάποια ημέρα κρέμασε και έμεινε 60 πόντους από το έδαφος, από εκεί που περνούσε ο κόσμος!», είπε ο κ. Γαλακτόπουλος.

Όπως συμπλήρωσε, «πήγαν οι τεχνικοί του ΟΑΚΑ, έβαλαν σίδερα και έγινε διόρθωση. Όλες οι βίδες είναι σκουριασμένες. Ξεκίνησα και έκανα κάθε 15 ημέρες έγγραφα στον τότε Υφυπουργό Αθλητισμού ότι πρέπει να γίνει συντήρηση. Η εταιρεία που το έφτιαξε, για να το συντηρήσει ζήτησε 17 εκατομμύρια. Ήταν περίοδος μνημονίων τότε και δεν υπήρχαν χρήματα να διατεθούν.».

«Το ΟΑΚΑ με τα οικονομικά που είχε, προσπαθούσε να βάζει βίδες και ότι μπορούσε, γινόταν συντήρηση με το προσωπικό του ΟΑΚΑ. Κάθε μήνα έστελνα χαρτί στο υπουργείο και δεν μου απαντούσε κανένας. Σκέψου να έπεφτε κανένα καλώδιο», είπε ο κ. Γαλακτόπουλος.

Το φαινόμενο stress corrosion- Δεν έγινε συντήρηση στο ΟΑΚΑ

Τους κινδύνους που ελλοχεύουν με το στέγαστρο Καλατράβα, μετά την απόφαση του ΟΑΚΑ για «λουκέτο», ανέλυσεκαι ο καθηγητής του ΕΜΠ Παναγιώτης Καρύδης, υπογραμμίζοντας πως δεν έγινε σωστή συντήρηση του έργου. 

Μάλιστα ο κ. Καρύδης επεσήμανε ότι το υλικό του στεγάστρου μπορεί «να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση», ενώ εξήγησε αναλυτικά τα προβλήματα που προκύπτουν με κατασκευές όπως αυτές στο ΟΑΚΑ, αλλά και το φαινόμενο του «stress corrosion». 

Εκτός από την κανονική διάβρωση, υπάρχει το φαινόμενο του stress corrosion, δηλαδή πρόσθετη διάβρωση λόγω μεγάλης έντασης σε ορισμένα σημεία, τόνισε ο κ. Καρύδης. 

«Επιταχύνεται η διάβρωση σε ορισμένα σημεία των κόμβων όπου υπάρχει μεγάλη εντατική κατάσταση», συμπλήρωσε. Εξίσου «ύπουλο» στοιχείο, συνέχισε ο καθηγητής, είναι η κόπωση του υλικού από τις ταλαντώσεις. 

«Κάθε κομμάτι του στεγάστρου έχει τη δική του ιδιοταλάντωση. Εάν λοιπόν δούμε σε συχνότητα ενός hertz, δηλαδή ένας κύκλος ανά δευτερόλεπτο, αυτά τα 20 χρόνια έχουν περί τις 700 εκατομμύρια κύκλους δονήσεις, που σημαίνει ότι έχει κοπωθεί το υλικό πάρα πολύ και είναι δύσκολο διαγνώσιμο. Το αποτέλεσμα είναι να μπορεί να σπάσει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση δυστυχώς», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Τέλος, ο κ. Καρύδης αναφέρθηκε στο γεγονός ότι δεν συντηρούνται τα έργα που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα. «Τι να πω είναι η κακιά μας η μοίρα; Το DNA μας; Δεν συντηρούμε τα έργα που κάνουμε. Έχουμε μία εγκατεστημένη περιουσία, μία υποδομή, ένα πλούτο της χώρας που χρειάζεται να πληρώνουμε κάποια χρήματα ετησίως. Εκτιμώ ότι θα έπρεπε να δαπανώνται περί τα 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για τη συντήρηση του συγκεκριμένου έργου. Ρωτώ λοιπόν πόσα λεφτά έχουν δαπανηθεί για την κατάλληλη συντήρηση;», κατέληξε ο καθηγητής αναφερόμενος στο ζήτημα που προέκυψε με το ΟΑΚΑ. 


 

ΟΑΚΑ: Ένα στέγαστρο που κόστισε 130 εκατ. ευρώ και δηλώθηκε με άδεια πέργκολας

Την ίδια ώρα, στη συζήτηση μπαίνει και το τελικό κόστος του στεγάστρου Καλατράβα, με τον Ισπανό αρχιτέκτονα σε σχετική συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει το 2004 να αποφεύγει να αναφερθεί σε νούμερο, υποστηρίζοντας πως «η Ελλάδα πλήρωσε πολλά για την ανάπλαση του συγκροτήματος του Ολυμπιακού Σταδίου, αλλά το έργο αξίζει τα χρήματα που καταβλήθηκαν».

Σύμφωνα όμως με πληροφορίες που επικαλέστηκαν δημοσιεύματα στη συνέχεια, το τελικό κόστος του έργου έφτασε τα 130 εκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται όμως, πως δημοσίευμα των «Νέων» την περίοδο του 2004 ανέφερε πως το πραγματικό κόστος του στεγάστρου Καλατράβα δεν ξεπερνούσε τα 55 εκατομμύρια ευρώ, ενώ την ίδια ώρα κυβερνητικοί παράγοντες εκτιμούσαν πως η κατασκευή οποιουδήποτε στεγάστρου δεν θα κόστιζε λιγότερα από 30 εκατ. ευρώ.

Ελλάδα
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM