Την αντίδρασή του στον ορισμό του νέου συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου από την υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Κινηματογράφου - Τηλεόρασης - Βίντεο & Πολυμέσων, καταγγέλλοντας την απαξίωση, όπως την χαρακτηρίζουν, του υπουργείου απέναντι στους «νόμιμα εκλεγμένους εκπροσώπους της Ελληνικής Παραγωγής (ΣΕΠΚΤΒ&Π)».
Παράλληλα, καλεί άμεσα το Υπουργείο Πολιτισμού να επανδρώσει το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με τουλάχιστον έναν καταξιωμένο επαγγελματικά εκπρόσωπο των Ελλήνων Παραγωγών, Σκηνοθετών, Σεναριογράφων και Τεχνικών.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
«ΟΜΙΧΛΩΔΕΣ ΤΟ ΝΕΟ ΔΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΕΚΚ)
Με θλίψη αλλά και με οργή διαπιστώνουμε ακόμα μία φορά ότι η Πολιτεία, και στην προκειμένη περίπτωση το Υπουργείο Πολιτισμού, σέρνεται ανίκανη να επανδρώσει με αξιόλογα και αξιόπιστα άτομα το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Η κατά τα άλλα αξιόλογη Ηθοποιός-Υπουργός εδώ και ένα χρόνο απαξιώνει να δεχτεί σε ακρόαση τους νόμιμα εκλεγμένους εκπροσώπους της Ελληνικής Παραγωγής (ΣΕΠΚΤΒ&Π), συμπεριφορά που υποδηλώνει, κατά την άποψή μας, πλήρη απαξίωση για την κινηματογραφική κοινότητα.
Δύο είναι τα προβλήματα του Νόμου 3905/2010: α) η συνύπαρξη του Διοικητικού Συμβουλίου και του Προέδρου του με τον Διευθυντή, και β) η επάνδρωση του Διοικητικού Συμβουλίου με άτομα που δεν έχουν ένα αποδεκτό κινηματογραφικό βιογραφικό, όπως ορίζεται σαφέστατα στον Νόμο.
Υπάρχουν και άλλα θέματα, όπως π.χ. ότι ορίζεται εξωθεσμική επιτροπή σεναρίων για να κρίνει (λογοκρίνει) ποιες προτάσεις θα χρηματοδοτηθούν, ότι κανένας από το ΕΚΚ δεν μας έχει απαντήσει σχετικά με τα 884.736,00 ευρώ που εξαφανίζονται στον τωρινό προϋπολογισμό του, ή ότι ενώ αρνείται τη μετάταξη υπάλληλων από άλλους δημοσίους οργανισμούς (ΟΔΔΙΕ), συνεχίζει να προσλαμβάνει καινούργιους υπάλληλους, έτσι ώστε σχεδόν το 60% του πενιχρού προϋπολογισμού του (κατά τα άλλα δεν υπάρχουν χρήματα για να χρηματοδοτηθούν ή ταινίες) να αποτελείται από γενικές δαπάνες λειτουργίας (!). Σήμερα, όμως, δεν είναι αυτό το θέμα μας.
Το θέμα μας είναι ο διορισμός των μελών του καινούργιου ΔΣ του ΕΚΚ από την Υπουργό.
Το πρώτο από τα προαναφερθέντα πρόβλημα του Νόμου 3905/2010 μεταφράζεται σε επαναλαμβανόμενες παραιτήσεις Προέδρων, σχεδόν από τη θέσπιση του Νόμου αυτού, αφού κάποια στιγμή ο Πρόεδρος του ΔΣ έρχεται αντιμέτωπος με τον Γενικό Διευθυντή. (Είναι η κλασική περίπτωση του «ποιος κάνει κουμάντο εδώ;»)
Η Πολιτεία οραματίστηκε έναν Γενικό Διευθυντή απόλυτο άρχοντα της ελληνικής κινηματογραφίας, αλλά μάλλον αγνοεί ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει τέτοιο δυναμικό.Ή, ορθότερα, ότι τα κομματικά τροφεία δεν έχουν τέτοια στελέχη.
Το δεύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζεται με την τοποθέτηση στο Δ.Σ. του ΕΚΚ ατόμων τα οποία είτε έχουν ελάχιστη επαγγελματική σχέση με τον κινηματογράφο είτε ναι μεν δεν έχουν καμία σχέση με την κινηματογραφική κοινότητα, έχουν όμως άριστη σχέση με το κυβερνών κόμμα. Δηλαδή, προέρχονται από τα κομματικά τροφεία.
Από το 2010 ούτε ΕΝΑΣ (1) !!! παραγωγός δεν κλήθηκε να συμμετάσχει στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Κι όμως, ο παραγωγός είναι εκείνος που ξέρει τα πάντα γύρω από το «στήσιμο» και τις ανάγκες μιας παραγωγής και είναι σε θέση να ελέγξει ό,τι έχει σχέση με αυτήν. Τι υποδηλώνει αυτό; Ότι η κινηματογραφική κοινότητα έχει στο πηδάλιο μία ερασιτεχνική ηγεσία, ερωτευμένη ίσως με την 7η Τέχνη, πλην όμως παντελώς άσχετη και με το τι είναι ο Ελληνικός Κινηματογράφος και με το ποιος δρόμος πρέπει να χαραχθεί για να ορθοποδήσει κάποτε.
Γιατί, πώς είναι δυνατόν, το ΔΣ του ΕΚΚ να έχει Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο δύο άτομα που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τον κινηματογράφο; Γιατί, πώς είναι δυνατόν, η Υπουργός να μην εφαρμόζει τον Νόμο 3905/2010, ως έχει υποχρέωση να πράξει, και να διορίζει ένα ΔΣ στο οποίο τα 4 από τα 7 μέλη του δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τον κινηματογράφο; Γιατί, πώς είναι δυνατόν, από τα 3 μέλη που έχουν σχέση με τον κινηματογράφο, το ένα να είναι ηθοποιός και το άλλο «θεωρητικός» με εξειδίκευση στον πειραματικό κινηματογράφο;
Καλούμε άμεσα το Υπουργείο Πολιτισμού να επανδρώσει το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με τουλάχιστον έναν καταξιωμένο επαγγελματικά εκπρόσωπο των Ελλήνων Παραγωγών, Σκηνοθετών, Σεναριογράφων και Τεχνικών.
Επιπλέον, το καλούμε να ξεκινήσει άμεσα την επεξεργασία ενός νέου Νόμου για τον κινηματογράφο και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, μιας και ο ήδη υπάρχων έχει καταστεί προ πολλού ανενεργός, τόσο με την κατάργηση του φόρου δημοσίων θεαμάτων, όσο και με τα προβλήματα που έχει συσσωρεύσει στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Διαφορετικά, η επιμονή σε λύσεις «σύριζα της νομιμότητας» ενδέχεται να αποτελέσουν τον προάγγελο τυχόν ενασχόλησης του αρμόδιου εισαγγελέα για τα ενδεχόμενα ποινικά αδικήματα που έχουν συντελεστεί (παράβαση καθήκοντος, παράνομοι διορισμοί, κ.ά).»