Παρέμβαση νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ: Zητούν κατάργηση της πρωινής προσευχής στα σχολεία και 14 ακόμη αλλαγές

Παρέμβαση νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ: Zητούν κατάργηση της πρωινής προσευχής στα σχολεία και 14 ακόμη αλλαγές Facebook Twitter
14

Την κατάργηση της πρωινής προσευχής στα σχολεία και την ελεύθερη απαλλαγή των μαθητών από τα Θρησκευτικά, τα οποία πρέπει να χάσουν τον σημερινό ομολογιακό τους χαρακτήρα, θέτει η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ σε μια παρέμβαση 14 προτάσεων για την Παιδεία.

Η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε δημόδια 14 προτάσεις για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τη 13η να έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις και αντιδράσεις.

Το πρώτο σχόλιο στην πρόταση έρχεται από τη γαλάζια νεολαία που σε ανακοίνωσή της δια στόματος του προέδρου της Σάκη Ιωαννίδη σημειώνει: «Σε μια εποχή που το μνημόνιο της αριστεράς φορτώνει με νέους φόρους,μειώνει τους μισθούς και τις συντάξεις στους πολίτες, όπου η πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για το προσφυγικό και μεταναστευτικό κινδυνεύει να μετατρέψει την χώρα σε αποθήκη ανθρωπίνων ψυχών και τα κενά στην εκπαίδευση την έχουν οδηγήσει σε διάλυση, η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ ζητά την κατάργηση της πρωινής προσευχής και των θρησκευτικών. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι πολιτική τους είναι να επιβάλουν τις ανθελληνικές ιδεολογικές τους αγκυλώσεις στο χώρο της Παιδείας. Θέλουν μια χώρα χωρίς εθνική ταυτότητα, χωρίς παράδοση, χωρίς αρχές και αξίες. Ο Ελληνισμός όμως, διαχρονικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την Ελληνορθόδοξη πίστη και παράδοση. Τί να περιμένει κανείς άραγε από αυτούς που αρνούνται την γενοκτονία των Ποντίων, χαρακτηρίζουν τους Μακεδονομάχους «Τζιχαντιστές» και από μια νεολαία που έχει ως πρότυπα τρομοκράτες και μπαχαλάκηδες. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να ξηλώσει κάθε έννοια, κάθε σύμβολο που ενώνει τους Έλληνες με την ιστορία μας και τις παραδόσεις του Έθνους μας».

Αναλυτικά όλες οι προτάσεις που κατέθεσε η νεολαία ΣΥΡΙΖΑ:

1. Θεσμοθέτηση διετούς προσχολικής δημόσιας εκπαίδευσης, που θα παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά που ζουν στη χώρα, σε κτίρια με σύγχρονες υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό.

2. Θεσμοθέτηση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, θέσπιση ενιαίου λυκείου θεωρίας και πράξης (με κατάργηση του σημερινού διασπασμένου σε Γενικό Λύκειο- Επαγγελματικό Λύκειο- Επαγγελματική Σχολή).

3. Θεσμοθέτηση ενός αναβαθμισμένου κύκλου μεταλυκειακής δημόσιας και δωρεάν τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ως βασικού συστατικού στοιχείου της δημόσιας εκπαίδευσης, που να καλύπτει επαρκώς το σύνολο των τεχνολογικών ειδικοτήτων που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία και ενδιαφέρουν τους νέους ανθρώπους.

4. Μείωση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα και λήψη εκπαιδευτικών και κοινωνικών μέτρων υπέρ των πιο οικονομικά καταπιεσμένων κοινωνικών στρωμάτων για την αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού και της σχολικής εγκατάλειψης.

5. Ενίσχυση-∆ιεύρυνση αποτελεσματικών προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας συμβάλλουν θετικά προς αυτή την κατεύθυνση.

6. Κατάργηση της παραπαιδείας μέσα από την ανασύνταξη των σχολικών προγραμμάτων και βιβλίων και την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών. Αξιοποίηση διδακτικών μεθόδων που δίνουν έμφαση στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης, στην εξασφάλιση της γνώσης με χρήση της σχολικής βιβλιοθήκης και των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας. Στροφή του μαθησιακού ενδιαφέροντος των μαθητών στις σπουδές τους στο Λύκειο και όχι στην φροντιστηριακή προετοιμασία για τις εξετάσεις.

7. Αναβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου με απελευθέρωση από τις εισαγωγικές εξετάσεις, ενώ ταυτόχρονα απαλλάσσεται και η οικογένεια από τις δυσβάσταχτες δαπάνες για τις εξετάσεις. Αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για να καταργηθεί ο σημερινός χαρακτήρας του Λυκείου ως μηχανισμού «προγύμνασης» των νέων στην πρόσβαση τους στα ΑΕΙ/ΤΕΙ

8. Πρωινή λειτουργία όλων των σχολείων και εξοπλισμός όλων των σχολικών μονάδων με βιβλιοθήκες, επαρκείς εγκαταστάσεις, εργαστήρια και υποδομές πληροφορικής.

9. Καθιέρωση δημόσιας δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης των παιδιών με αναπηρία στα γε- νικά ή σε ειδικά σχολεία, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού.

10. Ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού όλων των βαθμίδων. Στελέχωση από υπεύθυνα εκπαιδευτικά στελέχη με κατάλληλες επιστημονικές – παιδαγωγικές γνώσεις, συνεχή επιμόρφωση και δυνατότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών, εξασφάλιση αξιοκρατίας, ικανοποιητικών αποδοχών και ευνοϊκών συνθηκών εργασίας. Κατάργηση όλων των ευέλικτων σχέσεων εργασίας στην εκπα δευση και κάλυψη όλων των κενών, αύξηση των θέσεων εκπαιδευτικού και ερευνητικού προσωπικού με μόνιμους εκπαιδευτικούς, με σταθερές εργασιακές σχέσεις πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.

11. Αναδιάρθρωση και εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών με μαθήματα και δραστηριότητες που βοηθούν το παιδί να κατανοήσει με πληρότητα το κοινωνικό περιβάλλον: περιβαλλοντική εκπαίδευση, εκπαίδευση στην ισότητα των φύλων, αγωγή υγείας, μουσική, άθληση, εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα και την αλληλεγγύη.

12. Κατάργηση της πρωινής προσευχής, μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογία με δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών από αυτό.

13. Απογευματινή λειτουργία του σχολείου όπου ο χώρος θα διατίθεται για προγράμματα παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες καθώς και προγράμματα εμπλουτισμού της παιδείας που λαμβάνει ο μαθητής (καλλιτεχνικά μαθήματα, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Παράλληλα ο χώρος πρέπει να αποτελεί χώρο έκφρασης όλων των μαθητών και να δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί από αυτούς για ψυχαγωγικούς σκοπούς (πχ προβολές ταινιών, παιχνίδι και εν γένει δημιουργική απασχόληση).

14. Καθιέρωση δωρεάν προληπτικού υγειονομικού ελέγχου των παιδιών που δεν έχουν υγειονομική περίθαλψη.

14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Καλπάζουν» οι λοιμώξεις του αναπνευστικού - Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

Ελλάδα / Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

«Στην Ελλάδα υπάρχει μια περίοδος η οποία ξεκινάει στις 15 Δεκεμβρίου και τελειώνει στις αρχές του Μαρτίου όπου φαίνεται ότι ενδημικά υπάρχει έξαρση των λοιμώξεων», τονίζει ο Στέλιος Λουκίδης, πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

9 σχόλια
Η προσευχή είναι ότι πιο άχρηστο στο σχολείο. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί έπρεπε να κάνουμε προσευχή το πρωί όλοι μαζί, δεν προσέφερε τίποτα απολύτως. Συνήθως επέλεγα να κοιμάμαι λίγο παραπάνω και να πηγαίνω κατευθείαν για μάθημα μετά την προσευχή.
'Ο Ελληνισμός όμως, διαχρονικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την Ελληνορθόδοξη πίστη και παράδοση...'Από Αρχαιοτάτων χρόνων... :PΕντάξει τώρα τι να σχολιάσω; Ότι από όλα αυτά κράτησαν μόνο την πρωϊνή προσευχή και τα θρησκευτικά; Ότι "μένουμε Ευρώπη" (τι θυμήθηκα) μένοντας Ανατολή; Η πλάκα είναι ότι συριζα συγκυβερνάει τώρα με τους ανέλ που εχουν τις ιδιες αντιλήψεις με τη νεολαίο της ονεδ (απλά η ονέδ είναι πιο ¨κυριλέ"). Σε αυτό το σημείο οι ενστάσεις μου, κατ' άλλα σαν προτάσεις είναι καλές.
Η παιδεία απευθύνεται στους πολίτες του κράτους, όχι στους πιστούς της εκκλησίας. Όσοι θέλουν τις παραδόσεις και τις αξίες που επικαλείται η ΟΝΝΕΔ μπορούν να στέλνουν τα παιδιά τους στο κατηχητικό, δεν τους εμποδίζει κανείς. Τι δουλειά έχουν να τις επιβάλλουν με το στανιό και σε όλους τους υπόλοιπους; Η θρησκεία δεν έχει απολύτως καμία θέση στα σχολεία, ούτε ως μάθημα ούτε ως πρακτική (προσευχές, εκκλησιασμοί, αγιασμοί, εικονίσματα μέσα στις αίθουσες).
Επισης να καθιερωθει μαθημα σχετικα με τους νομους και την φορολογια του κρατους,τα νομικα, αλλα κυριως για τα δικαιωματα και τις υποχρεωσεις του πολιτη σε σχεση πολιτη-κρατους,χωρις ψιλα γραμματα.Αλλη μια προταση ειναι να γινεται ανα τακτα χρονικα διαστηματα ψυχολογικος ελεγχος στους εκπαιδευτικους. Και οσοι δεν κανουν σωστα την δουλεια τους κι εχουν επαναπαυτει στα φροντιστηρια,οσοι δηλαδη δεν αποδιδουν, αν δεν συμορφωθουν με την πρωτη παρατηρηση(και πολυ τους ειναι!),κατευθειαν ξηλωμα.Τα παραπονα που ακουω για καθηγητες αδιαφορους,βολεμενους και απαθεις, ειναι αμετρητα. Εκει θα πρεπει να εστιασει το κρατος και μαλιστα αμεσα.
Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι πολιτική τους είναι να επιβάλουν τις ανθελληνικές ιδεολογικές τους αγκυλώσεις στο χώρο της Παιδείας. Θέλουν μια χώρα χωρίς εθνική ταυτότητα, χωρίς παράδοση, χωρίς αρχές και αξίες. Η διαχρονική πολιτική της αριστεράς συμπυκνωμένη σε μια φράση.
Έλεος με την εθνική ταυτότητα και "τας παραδόσεις". Αρχες και αξίες απ τη θρησκεία; Ας γελάσουμε καλύτερα. Υποκρισία σκέτη. Κανενα κρατος δεν επαθε τίποτα. Απλά έγινε καλύτερο. Και δεν είναι μόνο αριστερή πολιτική. Είναι και φιλελεύθερη. Ζειτε ακόμα στον εμφύλιο αλλα....φυσικά θέλετε ευρωπαικούς μισθούς. Ελληνας και χριστιανός ΔΕΝ είναι εννοιες ταυτόσημες. Αυτό θα το χωνέψετε. Αρκετά!
ειμαστε προβατα, κ θελουμε να συνεχισουμε να ειμαστε προβατα κ να τρωμε καθημερινη πλυση εγκεφαλου απο παπαδες-εκκλησια-μπιζνες δισσεκατομυριων κ να πιστευουμε σε παρθενες παναγιες, αγγελακια κ λοιπα παραμυθια!! α ρε λυπηρο ελλαδισταν!!
Εφόσον θεωρεις τον εαυτό σου προβατο, αντί να κανείς κάτι με την "κριτική σου ικανοτητα" για να ξεφύγεις από την μαζοποίηση που κατακρίνεις, υπονομεύεις τις απόψεις ενός συνόλου ανθρώπων. Γίναμε όλοι ευαίσθητοι και "ιδεολογικά θιγμενοι" και μας πειραζει ακόμα και ένα πεντάλεπτο παραπάνω το πρωί ή ένα μαθηματακι 45 λεπτων που στη πραγματικότητα είναι ελεύθερη ώρα. Στη τελική γίνεται για το σεβασμό των ιδεολογιών μεγάλου μέρους της κοινωνίας στην οποία ζεις. Αν ζητάς σεβασμο, θα δώσεις και εσύ τον ανάλογο.
Και στο φινάλε, όποιος δεν θέλει να παρευρίσκεται στην πρωινή προσευχή του σχολείου, μπορεί να περιμένει στην άκρη να τελειώσουν οι υπόλοιποι. Δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή. Live and let live.
Όχι, καλή μου, όποιος είναι πρόβατο είναι γενικώς πρόβατο, ασχέτως πίστης. Και είναι πρόβατο επίσης όποιος ενστερνίζεται ιδεολογίες του τύπου αν συμμετέχεις σε μια πρωινή προσευχή του σχολείου σού γίνεται πλύση εγκεφάλου. Πλύση εγκεφάλου είναι το "σπίτι μου είναι η γη" και το "είμαστε όλοι ίδιοι". Αμ δεν είμαστε, και σου το λέει μια άθεη/αγνωστικίστρια.Και στο φινάλε, προτιμώ να κάνει μπίζνα στην χώρα μου η εκκλησία με τους παπάδες παρά η μαχαίρα από την ανατολή.