Πολιτικές σκοπιμότητες καταγγέλλει στα θέματα των Πανελλαδικών η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής

Πολιτικές σκοπιμότητες καταγγέλλει στα θέματα των Πανελλαδικών η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής Facebook Twitter
Eurokinissi
3

Για πολιτικές σκοπιμότητες κάνει λόγο η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής σχολιάζοντας τα θέματα της Φυσικής που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων την Τετάρτη διερωτόμενη εάν πρόκειται για «εξετάσεις φυσικής ή τεστ αντοχής;»

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εταιρεία, «τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά. Μάλιστα, αναρωτιέται «αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα».

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της,«φέτος οι εξετάσεις Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής, με θέματα τεχνητά κατασκευασμένα και υπερβολικά φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις που δεν αναδεικνύουν τις έννοιες και την ομορφιά της Φυσικής».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής για τα θέματα των Πανελλαδικών:


«Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις (και) στο μάθημα της Φυσικής σχολιάζονται κάθε χρόνο μόνο για την ευκολία ή τη δυσκολία των θεμάτων και την ακρίβεια ή τυχόν λάθη στη διατύπωσή τους. Όμως, διαπιστώνεται ότι φέτος οι εξετάσεις Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής, με θέματα τεχνητά κατασκευασμένα και υπερβολικά φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις που δεν αναδεικνύουν τις έννοιες και την ομορφιά της Φυσικής.

Το κύριο ζητούμενο -πρέπει να- είναι η πληρότητα και συνεκτικότητα και όχι η αποσπασματικότητα των διδασκόμενων και εξεταζόμενων θεματικών. Ακόμη, ζητούμενα -πρέπει να- είναι η διασύνδεση ενός τουλάχιστον θέματος των εξετάσεων με την πειραματική διαδικασία ή πειραματικά δεδομένα και -κυρίως- η ανάδειξη και επιβράβευση όχι της απομνημόνευσης και της επίλυσης εξισώσεων αλλά του ορθολογικού τρόπου σκέψης της φυσικής επιστήμης και των εφαρμογών της. Όλα αυτά, συστηματικά, αρνείται να υιοθετήσει το Υπουργείο Παιδείας, αν υποθέσουμε ότι τα καταλαβαίνει».

«Η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες;»


«Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής, επί της ουσίας των θεμάτων οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

Το προεδρικό διάταγμα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθορίζει ότι τα θέματα Β, ελέγχουν την κατανόηση της θεωρίας, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 ήταν ασκήσεις (θέματα Γ). Τα θέματα Α2, Α4 απαιτούσαν πράξεις (θέματα Β). Το Α5ε είναι επιστημονικά ελλιπές γιατί δεν καθορίζει αν υπάρχει τριβή.

Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά.

Τέλος αναρωτιόμαστε αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα».

Ελλάδα
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πραγματικα , αστεια ανακοινωση και μαλιστα απο την εταιρεια φυσικης. Εδω , ας αναρωτηθουμε καλυτερα ποιος εχει πολιτικες σκοπιμοτητες; Απλη λογικη θελει. Ο αριθμος των θεσεων για τα πανεπιστημια ειναι προκαθορισμενος. Αρα , ειτε γραψει το συνολο των μαθητων υψηλα ειτε χαμηλα απλως θα εχουμε προσαρμογη των βασεων αλλα ο αριθμος των εοσακτεων παραμενει ο ιδιος. Να αναρωτηθουμε κιολας , σε τι συμφερει την κυβερνηση να βαλει δυσκολα θεματα ενω εχουμε εκλογες και αυτη η ηλικια ψηφιζει; Και γενικοτερα ποια ειναι η σκοπιμοτητα; Επισης και τελευταιο, δεν ειναι η πρωτη φορα που εχουν βαλει υψηλου βαθμου δυσκολιας θεματα και πραγματικα να παιζουν με τα νευρα των μαθητων . Οποτε καλυτερα ας αναρωτηθουμε τι παει λαθος γενικοτερα με τις πανελληνιες.
οι εξετάσεις ένα σκοπό έχουν να κόψουν όσο το δυνατόν πιο πολλούς. Ναι ετσι τόσο απλά. Ούτε κρίνεται - ούτε τους ενδιαφέρει αυτό - η κριτική ικανότητα των εξεταζομένων. Απαράδεκτο το σύστημα εισαγωγής . Όμως έτσι είναι.