Θλιβερή πρωτιά καταγράφει η Ελλάδα στους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα με μοτοσικλέτες εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα σημειώνονται οι περισσότεροι θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα που εμπλέκονται μοτοσικλέτες, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Στην πρόσφατη έκθεση της Eurostat με βάση τα τελευταία στοιχεία (συγκεντρωτικά 2017), η Ελλάδα είναι πρώτη με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στους 8 θανάτους ανά εκατομμύριο.
Στον αντίποδα, Βουλγαρία (στοιχεία 2016) και Εσθονία (2017) είχαν μηδενικό ποσοστό θανάτων από τροχαία με μηχανές.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σημειώνονται 50 τροχαία για κάθε εκατομμύριο κατοίκων και, για το 2017, οι απώλειες ανήλθαν αθροιστικά στους 25.000 νεκρούς. Ο αριθμός αυτός παραμένει σχεδόν σταθερός σε ετήσια βάση από το 2013, μετά το αρνητικό ρεκόρ του 2007, με 43.000 θανάτους σε τροχαία δυστυχήματα.
Σχεδόν οι μισοί θάνατοι (46%) σημειώθηκαν σε τροχαία με Ι.Χ αυτοκίνητα, ενώ ένας στους πέντε νεκρούς (21%) ήταν πεζός. Το 15% των θανάτων προκλήθηκαν σε δυστυχήματα με μοτοσικλέτες και το 8% ήταν ποδηλάτες που ενεπλάκησαν σε κάποιο τροχαίο.
Στα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα πρώτη είναι η Βουλγαρία με 64 θανάτους ανά εκατομμύριο, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στους 23 και τελευταία είναι η Μάλτα με 11 νεκρούς ανά εκατομμύριο (στοιχεία 2016).
Η Ρουμανία αποδεικνύεται η πιο επικίνδυνη χώρα για τους πεζούς, με 37 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Στην ΕΕ ο μέσος όρος διαμορφώνεται στις 11 απώλειες (ανά εκάτ.) και η Δανία κατέγραψε το 2017 μόνο τρία τέτοια δυστυχήματα ανά εκατομμύριο μόνιμων κατοίκων.
Και για τους ποδηλάτες, τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία (10 ανά εκατ. κατοίκων) σημειώθηκαν στην Ρουμανία ενώ στον αντίποδα Λουξεμβούργο και Κύπρος δεν είχαν κανένα θανατηφόρο δυστύχημα με ποδηλάτη. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 4 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων.
σχόλια