Πρώτη η Ελλάδα στους θανάτους από τροχαία με μοτοσικλέτες εντός ΕΕ

Πρώτη η Ελλάδα στους θανάτους από τροχαία με μοτοσικλέτες εντός ΕΕ Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου EUROKINISSI
3

Θλιβερή πρωτιά καταγράφει η Ελλάδα στους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα με μοτοσικλέτες εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα σημειώνονται οι περισσότεροι θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα που εμπλέκονται μοτοσικλέτες, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Στην πρόσφατη έκθεση της Eurostat με βάση τα τελευταία στοιχεία (συγκεντρωτικά 2017), η Ελλάδα είναι πρώτη με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στους 8 θανάτους ανά εκατομμύριο. 

Στον αντίποδα, Βουλγαρία (στοιχεία 2016) και Εσθονία (2017) είχαν μηδενικό ποσοστό θανάτων από τροχαία με μηχανές. 

Πρώτη η Ελλάδα στους θανάτους από τροχαία με μοτοσικλέτες εντός ΕΕ Facebook Twitter

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σημειώνονται 50 τροχαία για κάθε εκατομμύριο κατοίκων και, για το 2017, οι απώλειες ανήλθαν αθροιστικά στους 25.000 νεκρούς. Ο αριθμός αυτός παραμένει σχεδόν σταθερός σε ετήσια βάση από το 2013, μετά το αρνητικό ρεκόρ του 2007, με 43.000 θανάτους σε τροχαία δυστυχήματα.

Σχεδόν οι μισοί θάνατοι (46%) σημειώθηκαν σε τροχαία με Ι.Χ αυτοκίνητα, ενώ ένας στους πέντε νεκρούς (21%) ήταν πεζός. Το 15% των θανάτων προκλήθηκαν σε δυστυχήματα με μοτοσικλέτες και το 8% ήταν ποδηλάτες που ενεπλάκησαν σε κάποιο τροχαίο. 

Στα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα πρώτη είναι η Βουλγαρία με 64 θανάτους ανά εκατομμύριο, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στους 23 και τελευταία είναι η Μάλτα με 11 νεκρούς ανά εκατομμύριο (στοιχεία 2016). 

Η Ρουμανία αποδεικνύεται η πιο επικίνδυνη χώρα για τους πεζούς, με 37 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Στην ΕΕ ο μέσος όρος διαμορφώνεται στις 11 απώλειες (ανά εκάτ.) και η Δανία κατέγραψε το 2017 μόνο τρία τέτοια δυστυχήματα ανά εκατομμύριο μόνιμων κατοίκων. 

Και για τους ποδηλάτες, τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία (10 ανά εκατ. κατοίκων) σημειώθηκαν στην Ρουμανία ενώ στον αντίποδα Λουξεμβούργο και Κύπρος δεν είχαν κανένα θανατηφόρο δυστύχημα με ποδηλάτη. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 4 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων. 

Ελλάδα
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Μάλλον προς το 6-7 στους 10 στην Αθήνα, στην επαρχία τα πράγματα είναι τραγικά.Και αυτοί που δεν φοράνε κράνος, μιλάνε συχνά στο κινητό. Μάλιστα, έχω δει και μοτοσικλετιστή να γράφει στο κινητό οδηγώντας. Αυτοί είναι νεκροί με αναστολή.
Οι στατιστικές πρέπει να ερμηνεύονται με τεράστια προσοχή, κυρίως όταν συγκρίνονται διαφορετικές πραγματικότητες. Συχνά δε θα πρέπει να πραγματοποιούνται σημαντικές σταθμίσεις για να έχεις πραγματικά συγκρίσιμα μεγέθη.Ενα απλό παράδειγμα: Ποιο είναι το ποσοστό % των Εσθονών που κυκλοφορούν με μοτοσυκλέτα (και μάλιστα όλο το χρόνο, όχι μόνο την περίοδο Ιούνιο-Αύγουστο που είναι η αγαπημένη περίοδος της πλειονότητας των Βορειοευρωπαίων δικυκλιστών) ; Δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 0,5% τη στιγμή που στην Ελλάδα το ποσοσστό των μοτοσικλετιστών παντός καιρού θα πρέπει μάλλον να ξεπερνάει το 15%. Πόσα χιλιόμετρα "γράφει" το χρόνο ο μοτοσικλετιστής στο μικροσκοπικό Ταλίν και πόσα ο Αθηναίος μοτοσικλετιστής μέσα στο αχανές πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας ; (όσο περισσότερο κινείσαι, τόσο περισσότερο αυξάνεται ο κίνδυνος) Πόσα χιλιόμετρα κάνει ο Μαλτέζος οδηγός ΙΧ στο νησάκι του και πόσα ο μέσος Γερμανός ; Από την άλλη, παρόλα αυτά, ακόμα και έτσι, οι στατιστικές περιλαμβάνουν πολύτιμες πληροφορίες εάν έχεις τις συμπληρωματικές γνώσεις που σου επιτρέπουν να τις κατανοήσεις. Για παράδειγμα, περίμενα ότι το μεγαλύτερο ποσοστό νεκρών ποδηλατών θα αντιστοιχούσε στην Ολλανδία, τη χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό ποδηλατών. Ωστόσο, στην Ολλανδία, η ποδηλασία είναι επιλογή, με καλά συνήθως ποδήλατα, εξοπλισμό των ποδηλατών και πολλούς ποδηλατοδρόμους.Αντίθετα, θυμήθηκα το ταξίδι μας στη Ρουμανία όπου είδαμε την "ποδηλασία της ανάγκης" : ανθρώπους να κινούνται με ποδήλατο (ή και πεζοί ή και με κάρο) στην άκρη των εθνικών οδών ή των μεγάλων επαρχιακών δρόμων, παλιά σκουριασμένα αργά ποδήλατα, συχνά χωρίς φώτα... Λογικό είναι να υπάρχει υψηλότερος αριθμός θυμάτων.