Πρώτο στις προτιμήσεις της πλειονότητας των Ελλήνων στην ενημέρωσή τους για την πανδημία αναδείχθηκε το διαδίκτυο, συγκεκριμένα τα ενημερωτικά site.
Σύμφωνα με την έρευνα «Πώς ζουν οι Έλληνες στην πανδημία» της διαΝΕΟσις, οι συμμετέχοντες ηλικίας 17 έως τα 24 επιλέγουν ως κύρια πηγή ενημέρωσης αναφορικά με τον κορωνοϊό τα ηλεκτρονικά μέσα κατά 40,1%, έναντι 29,6% που αποσπά η τηλεόραση και 12,2% τα κοινωνικά δίκτυα. Αίσθηση προκαλεί το στοιχείο ότι στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, η ενημέρωση από ραδιόφωνο και εφημερίδες είναι μηδενική.
Στις ηλικίες 25 έως 39, τα ψηφιακά μέσα αποσπούν στην ενημέρωση ποσοστό 41,2%, η τηλεόραση 24,5%, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης 13,4%, το ραδιόφωνο 2,4% και οι εφημερίδες 1,5%.
Σύμφωνα με επιμέρους συμπεράσματα της έρευνας, την τηλεόραση προτιμούν περισσότερο εκείνοι που διαθέτουν μόνο πρωτοβάθμια εκπαίδευση (80,4%) ή έχουν ηλικία άνω των 65 ετών (77,3%). Σε αυτές τις κατηγορίες η εμβέλεια των ηλεκτρονικών μέσων είναι χαμηλή, με τα ποσοστά να διαμορφώνονται στο 2,3% και 4% αντίστοιχα.
Επίσης, τα στοιχεία δείχνουν πως η εμβέλεια της ψηφιακής ενημέρωσης εξαρτάται άμεσα από το εισόδημα, με τις ιστοσελίδες να έχουν το 19,9% εκείνων που τα μηναία έσοδα τους είναι μέχρι 500 ευρώ, 20% για τους έχοντες έσοδα μέχρι τα 1.000 ευρώ, 24,1% και 31,9% για τις κατηγορίες εισοδήματος μέχρι 1.500 και 2.000 ευρώ το μήνα αντίστοιχα.
Η προτίμηση στις ιστοσελίδες ανεβαίνει στο 37,7% για έσοδα από 2.000 έως 3.000 ευρώ, ενώ για εκείνους που κερδίζουν πάνω από 3.000 ευρώ το ποσοστό εκτινάσσεται στο 40%, με την τηλεόραση να έρχεται δεύτερη με 31,4%.
Τέλος, αναφορικά με την επαγγελματική ενασχόληση, οι ελεύθεροι επαγγελματίες μαζί με τους επιστήμονες επιλέγουν την ψηφιακή ενημέρωση σε ποσοστό 53,7% (έναντι 26,2% που δίνουν στην τηλεόραση). Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι σε ποσοστό 36,8% επιλέγουν τις ιστοσελίδες, με την τηλεόραση να έχει μερίδιο 33,9%.
σχόλια