Σε ρυθμούς Black Friday η αγορά: Οι παγίδες που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Σε ρυθμούς Black Friday η αγορά: Οι παγίδες που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές Facebook Twitter
0

Από τις αρχές της εβδομάδας, οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων στέλνουν σωρηδόν email και SMS με προσφορές στους καταναλωτές, έχοντας ξεκινήσει να χαμηλώνουν και τις τιμές, θέλοντας να προσελκύσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον που αναμένεται να κορυφωθεί στην αυριανή Black Friday

Η αυριανή, τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου είναι ταυτόχρονα και ημέρα πληρωμής για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και οι έμποροι λιανικής θέλουν να εκμεταλλευτούν αυτή την συγκυρία. Από την Δευτέρα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο (ανοίγουν από τις 8π.μ αντί για τις 9π.μ), που θα ισχύσει φυσικά και αύριο. 

Σε προσφορές έχουν προχωρήσει επίσης οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών ενώ αντίστοιχες έκτακτες προσφορές ξεκίνησαν σήμερα και οι αλυσίδες επίπλων και οικιακού εξοπλισμού - με την προϋπόθεση εγγραφής των καταναλωτών στο πρόγραμμα επιβράβευσης που εφαρμόζουν.

Πόσα ξοδεύουν κατά μέσο όρο οι Έλληνες

Σύμφωνα με έρευνα της PayPal, ανήμερα της Black Friday οι καταναλωτές ξοδεύουν έως και 360% περισσότερα χρήματα σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ημέρα του χρόνου. Στην Ελλάδα, οι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 180 ευρώ, αγοράζοντας 3-4 προϊόντα. 

Συμβουλές στους καταναλωτές

Από την πλευρά της Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κυρίως ως προς τις διαδικτυακές τους συναλλαγές και:

• Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

• Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

• Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

• Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Αν και η Black Friday ήρθε στη χώρα μας μόλις το 2016, κέρδισε πολύ γρήγορα έδαφος και, σύμφωνα με έρευνα γνώμης που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ανάλυσης Αγορών και Καταναλωτικής Συμπεριφοράς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 77% των ερωτηθέντων έχει προγραμματίσει να πραγματοποιήσει να κάνει ψώνια ξοδεύοντας ακόμα περισσότερα χρήματα από πέρυσι. Μάλιστα το 26,4% των μαθητών δηλώνει ότι θα απουσιάσει την ερχόμενη Παρασκευή από το σχολείο για να επισκεφθεί εμπορικά καταστήματα.

Ακολουθεί η Cyber Monday

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει προχωρήσει σε συστάσεις προς τους καταναλωτές τόσο για την Black Friday όσο και για την Cyber Monday που ακολουθεί την ερχόμενη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου.

Έτσι, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

 

– Την ταυτότητα του προμηθευτή: πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ.

– Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τη συνολική τιμή του (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.).

– Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

– Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

– Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).

– Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: κατά την καταχώριση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας – μια κλειδαριά επάνω αριστερά στον browser και η διεύθυνση που ξεκινάει με "https://"

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00. Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση [email protected].

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ