Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων στο Euroferry Olympia, μετά από τη φωτιά που ξέσπασε τα ξημερώματα της Παρασκευής.
Ο συντονιστής της ΕΜΑΚ (επιχειρήσεων Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας και νήσων), Δημήτρης Κοντογιάννης, μίλησε στην ΕΡΤ για τις έρευνες και ότι αυτές εστιάζουν στα καταστρώματα που είναι τα οχήματα.
«Εστιάζουμε στα καταστρώματα που είναι σταθμευμένα τα οχήματα και προσπαθούμε εκεί να ολοκληρώσουμε τις έρευνες για τα άτομα. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε τις παραμέτrους ότι έχουμe ένα σκάφος που είναι 185 μέτρα μήκος γύρω στα 14 μέτρα ύψος και ένα αναβύθισμα γύρω στα 7. Όπως καταλαβαίνετε, υπάρχουν οι αντικειμενικές δυσκολίες της θερμοκρασίας από την φύση των καιόμενων υλικών, καθώς και τον οχημάτων που έχουν καεί και αυτό δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα και θερμοκρασίες και καπνών», δήλωσε.
Όπως είπε, μιλάμε για θερμοκρασίες άνω των 200 βαθμών και σε ορισμένα σημεία άνω των 400. «Για να φανταστείτε, για να φέρουμε ένα παράδειγμα κατανοητό για τον κόσμο, είναι σαν να έχουμε μία χύτρα, η οποία βράζει, και επιπλέει στο νερό».
Ο κ. Κοντογιάννης ανέφερε ότι φορούν «όλα τα μέσα ατομικής προστασίας και αναπνευστικές συσκευές γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να βγεις από το σημείο που μπαίνουμε. Μπαίνουμε από ένα μόνο σημείο για να ερευνήσουμε», τόνισε.
Υπενθυμίζεται ότι οι αρχές δίνουν μάχη για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων. Στο πλοίο μέχρι στιγμής έχει εντοπιστεί η σορός ενός 58χρονου Έλληνα οδηγού, ενώ σώος βγήκε ένας νεαρός Λευκορώσος μετά από τουλάχιστον 52 ώρες. Ο άνδρας μεταφέρθηκε στην Πνευμονολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, όπου νοσηλεύεται για προληπτικούς λόγους.
Το πλοίο εχθές ρυμουλκήθηκε προς την Κέρκυρα σε απόσταση 2,5 μιλίων προς τον Αγιο Σπτυρίδωνα καθώς από τα ρεύματα είχε παρασυρθεί προς τα ανοιχτά. Έχει πάρει ελαφρά κλίση χωρίς, πάντως, να κινδυνεύει να βυθιστεί.