Στη δημοσιότητα ήρθαν οι διάλογοι του σταθμάρχη της Λάρισας, με τους μηχανοδηγούς της αμαξοστοιχίας Intercity 62 και τον κλειδούχο, πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη και αυτές οι σύντομες συνομιλίες ρίχνουν «φως» στο τι συνέβη.
Ο σταθμάρχης έχει συλληφθεί ως υπαίτιος του δυστυχήματος στα Τέμπη και είναι αντιμέτωπος με βαριά αδικήματα. Στην απολογία του στο στάδιο της προανάκρισης φέρεται να αναγνώρισε το λάθος του εμμέσως, ενώ αύριο θα βρεθεί ενώπιον ανακριτή.
Στους διαλόγους που έδωσε στη δημοσιότητα στο «Πρώτο Θέμα», ο σταθμάρχης φέρεται χωρίς να το αντιλαμβάνεται να δίνει εντολή στο Intercity 62 να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή στην οποία ήδη κινούνταν η εμπορική αμαξοστοιχία.
Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν βλέποντας μπροστά τους το κόκκινο φωτόσημο, επειδή το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Ο σταθμάρχης φέρεται να μην αντιλήφθηκε πως το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, αναφέρουν σιδηροδρομικές πηγές που επικαλείται το «Πρώτο Θέμα».
Οι μηχανοδηγοί δεν είχαν λόγο να αμφισβητήσουν την εντολή του σταθμάρχη, καθώς θεώρησαν ότι είχε επικοινωνήσει με τον συνάδελφό του στους Νέους Πόρους και ότι η γραμμή ήταν ελεύθερη.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την αστυνομία, ο σταθμάρχης κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, σωματική βλάβη από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων.
Δυστύχημα στα Τέμπη: Ο διάλογος του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό
Στο ηχητικό ντοκουμέντο της εφημερίδας, ο διάλογος του μηχανοδηγού του Intercity με τον σταθμάρχη είναι ο εξής:
Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου, έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Ο διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, πριν από το δυστύχημα
Είχε προηγηθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο. Ο τελευταίος ρώτησε τον σταθμάρχη αν έπρεπε να γυρίσει το κλειδί στην ευθεία, οπότε το τρένο θα συνέχιζε στην κανονική γραμμή, δίχως πρόβλημα.
Όμως, εκείνος του απάντησε ότι θα χρησιμοποιούσε τη διαγώνιο ένα τοπικό τρένο, όπως και συνέβη. Αλλά, στη συνέχεια, ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, με συνέπεια το Intercity να μπει στο «αντίθετο ρεύμα».
Ο διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο:
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι. Άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.