Ο 16χρονος Χρήστος Λέτσιος από τη Θεσσαλονίκη ετοιμάζει βαλίτσες αυτή την εποχή, αλλά όχι για διακοπές. Σε λίγες ημέρες θα ταξιδέψει στην Καλιφόρνια για τον παγκόσμιο διαγωνισμό Microsoft Office Specialist championship, προκειμένου να μετάσχει στην κατηγορία PowerPoint.
Ο μαθητής Λυκείου από το Κολχικό Θεσσαλονίκης κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στον ελληνικό τελικό, στη διοργάνωση που πραγματοποίησε η ACTA - Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Στις ΗΠΑ θα ταξιδέψουν οι άλλοι δύο «χρυσοί» της πληροφορικής στην Ελλάδα. Ο 17χρονος μαθητής Λυκείου Νικόλας Ραπάνης από το Ηράκλειο- κατέκτησε την πρώτη θέση στο Excel- και ο τριτοετής φοιτητής Ανδρέας Ναλμπάντης από την Καβάλα, που σπουδάζει μηχανικός πληροφορικής και κέρδισε το χρυσό στην κατηγορία Word.
Από την προσχολική ηλικία, όλα τα παιχνίδια του Χρήστου Λέτσιου είχαν σχέση με τη χημεία, την αστρονομία και την πληροφορική. Άρχισε να κάνει μαθήματα πληροφορικής στο Office στην τετάρτη Δημοτικού. Στο γυμνάσιο αποφάσισε να ξεκινήσει μαθήματα για να πάρει την πιστοποίηση της Microsoft.
«Οι γονείς μου δεν ασχολούνται με την πληροφορική αλλά ήταν δίπλα μου σε ό,τι εγώ αγαπούσα. Όταν είδαν την κλίση μου στην πληροφορική, με στήριξαν από την πρώτη στιγμή και είχα δικό μου υπολογιστή από μικρή ηλικία, οπότε και άρχισα να πειραματίζομαι» δηλώνει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ.
Ο καθηγητής του είδε το ταλέντο του από τους πρώτους μήνες της φοίτησής του στη σχολή. Στις πρώτες εξετάσεις είχε βαθμολογία 967/1.000 στο Word. Πέρυσι πήρε μέρος στο διαγωνισμό και κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο Word και έπειτα από αυτό ο καθηγητής του πρότεινε να συμμετάσχει στο PowerPoint.
Για να προετοιμαστεί για τον διαγωνισμό, ο Χρήστος πέρασε πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή για να καταφέρει να ξεχωρίσει ανάμεσα σε 1.400 μαθητές που διεκδίκησαν τη θέση. Ο διαγωνισμός μισής ώρας είναι απαιτητικός και όλα παίζουν το ρόλο τους, λέει.
«Παίζει ρόλο και ο χρόνος και τα κλικ. Είναι ένας διαγωνισμός ταχύτητας και αρτιότητας. Όταν ξεκινάει η εξέταση έχουμε 30 καθήκοντα και οι διαγωνιζόμενοι περνούν από όλες τις φάσεις. Υπάρχουν παιδιά που δεν τους φτάνουν τα 30 λεπτά για να ολοκληρώσουν το τεστ. Εγώ τελείωσα σε 25'. Ο χρόνος είναι καίριο σημείο, μετά μετράνε τα κλικς, με πόσες κινήσεις θα το κάνεις και φυσικά να είναι σωστές οι κινήσεις», περιγράφει.
«Το σχολείο μου με στηρίζει γιατί με αφήνει να εκφράσω το ταλέντο μου και να βοηθήσω, πράγμα που δεν κάνουν όλα τα σχολεία. Εγώ για παράδειγμα έχω φτιάξει από το μηδέν την ιστοσελίδα του σχολείου μας», δηλώνει.
Όσο για το πώς φαντάζεται τον εαυτό του σε δέκα χρόνια από σήμερα, απαντά: «Σε τίποτα άλλο εκτός της πληροφορικής δεν μπορώ να με φανταστώ, αλλά η θέση που θα έχω είναι σχεδόν βέβαιο πως θα είναι μια θέση που σήμερα δεν ξέρουμε καν ότι υπάρχει...».