Σήμερα αναμένεται να ανακοινωθεί η αναλυτική πρόταση της επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που συστάθηκε για να διαμορφώσει τα νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας από τη Γ' Δημοτικού έως και την Α' Λυκείου.
Η βασική κατεύθυνση των προγραμμάτων σπουδών είναι η συνδυαστική χρήση των σχολικών εγχειριδίων, που θα αποτελούν τη βάση αναφοράς του μαθήματος και θα περιέχουν επισκοπήσεις γεγονότων, θεματικούς ιστορικούς χάρτες, γλωσσάρι, πίνακες, ευρετήριο ονομάτων και των θεματικών φακέλων -τόσο σε υλική όσο και σε ψηφιακή μορφή- με ιστορικές πληροφορίες, πολυτροπικές πηγές, παραδείγματα διδακτικής αξιοποίησης, υπερσυνδέσεις σε σχετικές ιστοσελίδες κ.ά., το υλικό των οποίων θα δώσει αφορμή για περαιτέρω συζήτηση μέσα στην τάξη.
Μάλιστα για την κάθε τάξη προβλέπονται συνολικά τέσσερις «Φάκελοι Μαθητών».
Όπως αναφέρει η Εφημερίδα Των Συντακτών οι αλλαγές θα κινηθούν από την ανακατανομή της ύλης -κυρίως στις τάξεις του Δημοτικού- και τον εμπλουτισμό συγκεκριμένων κεφαλαίων έως διορθώσεις και υποδείξεις για τη συγγραφή κρίσιμων ενοτήτων, όπως ο ελληνικός Εμφύλιος και η Μικρασιατική Καταστροφή.
Επίσης, σύμφωνα με πηγές του ΙΕΠ, θα ενισχυθεί σαφώς η Σύγχρονη Ιστορία της Ελλάδας αλλά και η Σύγχρονη Παγκόσμια Ιστορία, ενώ θα αναδειχτούν επιμέρους θέματα, όπως ο ρόλος των ελληνορθόδοξων κοινοτήτων την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και η ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ.
Η επιτροπή που ανέλαβε αμισθί να μελετήσει το ισχύον σύστημα και να προτείνει το νέο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών Ιστορίας πλαισιώθηκε από 15 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιλέχθηκαν ύστερα από σχετική προκήρυξη του ΙΕΠ, ενώ επικεφαλής της είναι ο καθηγητής Κοινωνικής Ιστορίας Πολυμέρης Βόγλης.
Οι προτεινόμενες αλλαγές βασίζονται στην ανάγνωση της ελληνικής Ιστορίας συνδεδεμένης με τον χωροχρόνο στην εκάστοτε περίοδο που εξετάζεται, ενώ βασικά εργαλεία για την επίτευξη της γνώσης είναι οι θεματικοί φάκελοι και το υλικό που θα μελετάται πέραν της ύλης των σχολικών εγχειριδίων (ταινίες, ντοκουμέντα, φωτογραφίες, μαρτυρίες ζώντων πρωταγωνιστών) αλλά και η συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες όπως η αναζήτηση αρχειακού υλικού εφόσον αυτό είναι εφικτό.
σχόλια