Ο Πέτρος Χατζηπαπάς έχει αναλάβει τα αθλητικά και τη μουσική, ο Χάρης Κόκκινος μετατρέπει τις αγαπημένες του σειρές και ταινίες σε καρτέλες, ενώ ο Αλέξης Αργυρίου αναζητεί τα λήμματα από τον χώρο της γεωγραφίας και της ιστορίας. Οι τρεις φίλοι από το Πολυτεχνείο της Πάτρας, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια της νέας γενιάς, κατακτώντας την ελληνική κοινότητα των app stores.
Το «Πες Βρες» είναι ένα «επιτραπέζιο» παιχνίδι παρέας για smartphone και tablet, το οποίο συνδυάζει γνώσεις, οξυδέρκεια, ανταγωνισμό και φυσικά χαβαλέ για όσους συμμετέχουν. Σκοπός του είναι να περάσουν οι παίκτες όμορφα, κάνοντας ένα ευχάριστο διάλειμμα και προσφέροντας τους άφθονο γέλιο και διασκέδαση!
Στην ελληνική αγορά τα τελευταία 2 χρόνια έχει γίνει ένα ξέσπασμα από εφαρμογές σε όλες τις κατηγορίες και ειδικά στα παιχνίδια. Στο κάτω κάτω αυτό που χρειάζεται είναι μία καλή ιδέα, ένας υπολογιστής και πολύ όρεξη για δουλειά.
Η ιδέα είναι πολύ απλή και για αυτό είναι τόσο διασκεδαστικό. Η παρέα χωρίζεται σε δύο έως τέσσερις ομάδες. Κάθε ομάδα προσπαθεί να μαζέψει τους περισσότερους πόντους, βρίσκοντας όσο το δυνατόν περισσότερες από τις δέκα πιθανές απαντήσεις της ερώτησης, προτού να τελειώσει ο χρόνος! Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που στο τέλος των επιλεγμένων γύρων θα έχει συγκεντρώσει τους πιο πολλούς πόντους. Με αυτό τον τρόπο, το «Πες Βρες» ξεφεύγει από τον καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα ενός κλασσικού επιτραπέζιου παιχνιδιού γνώσεων αποκτώντας ένα πιο ενεργό, διασκεδαστικό και διαδραστικό ρόλο!
Πρωταρχικός σκοπός όταν υλοποιούσαμε το παιχνίδι ήταν κυρίως η κάλυψη του κενού που υπήρχε σε αυτήν την κατηγορία των ελληνικών παιχνιδιών. Ως φοιτητές παίζαμε αρκετές ώρες παιχνίδια, κυρίως επιτραπέζια. Η δημιουργία της εφαρμογής ήταν για μας ένας τρόπος να ικανοποιήσουμε την προσωπική μας ανάγκη για ένα παιχνίδι παρέας, εφαρμόζοντας τις γνώσεις και τις ικανότητες που αποκτήσαμε στη σχολή μας.
Όταν ξεκινάμε να φτιάξουμε μια καρτέλα, προσπαθούμε να βάλουμε ερωτήσεις από ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών, που να έχουν όσο πιο πολύ γίνεται αντιπροσωπευτικές απαντήσεις και να στηρίζονται από πλειάδα πηγών κυρίως από το internet, προκειμένου να είναι σωστές, αντικειμενικές αλλά και επαληθεύσιμες. Γενικά καταχωρούμε νέες ερωτήσεις είτε όταν εντοπίζουμε κάποια έλλειψη σε μια κατηγορία, είτε - συχνά σε άκυρα μέρη ή στιγμές - όταν μας «κατεβαίνει» μία ωραία ιδέα. Όπως καταλαβαίνετε μετά από αρκετές εκατοντάδες ερωτήσεις, το να βρεθεί μια λίστα με 10 απαντήσεις δεν είναι πάντα εύκολο.
Έτσι πριν από 1,5 χρόνο, προσθέσαμε την δυνατότητα στους παίκτες να μπορούν να μας στέλνουν τις δικές τους ιδέες για ερωτήσεις, όπου ύστερα από κατάλληλες τροποποιήσεις και διορθώσεις, καταχωρούνται στο παιχνίδι. Έως σήμερα μας έχουν στείλει πάνω από 7000 ερωτήσεις είτε με mail, είτε μέσω social media είτε μέσα από το παιχνίδι, γεγονός που βοηθάει την επέκταση του παιχνιδιού. Αυτή την στιγμή έχουμε παραπάνω από 1200 ενεργές ερωτήσεις, που μήνα με τον μήνα αυξάνονται.
Εκτός της δυνατότητας που έχουν να μας στέλνουν τις ιδέες τους για νέες κάρτες, κρατάμε ανώνυμα στατιστικά από κάθε παιχνίδι, που δείχνουν το ποσοστό επιτυχίας των απαντήσεων της ερώτησης. Έτσι, μπορούμε μετά να διορθώνουμε τη βαθμολογία των απαντήσεων έχοντας ένα πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα από τους χρήστες μας. Επίσης, πρόσφατα βάλαμε τη δυνατότητα στους παίκτες να μας στέλνουν την ώρα του παιχνιδιού σχόλια, παρατηρήσεις και προτάσεις για περαιτέρω βελτίωση και επέκταση της εκάστοτε ερώτησης και των απαντήσεων της.
Συχνά λαμβάνουμε αρκετά αστείες κάρτες. Άλλες μπορούν να μπουν στο παιχνίδι και άλλες όχι, είτε επειδή αφορούν προσωπικά θέματα του παίκτη όπως με ποιους έχει βγει η Μαρία και τι παρατσούκλια έχει ο Γιώργος, είτε επειδή ξεφεύγει από τα όρια του «κατάλληλου» περιεχομένου για όλες τις ηλικίες. Οι ενδιαφέρουσες, από τον άλλη πλευρά, μπορεί να είναι και αρκετά δύσκολες. Οπότε ο συνδυασμός αστείας και ενδιαφέρουσας, είναι συνήθως εκείνος που τραβάει το βλέμμα μας και προσθέτουμε την κάρτα. Είναι πλέον τόσες πολλές που δύσκολα μπορούμε να αναφέρουμε κάποια ξεχωριστά, αλλά εάν συγκεντρώνει τα παραπάνω στοιχεία είναι σίγουρα μέσα στο παιχνίδι!
Το καλό και ταυτόχρονα κακό είναι οτι τα app stores δεν γνωρίζουν από σύνορα και εγχώριες αγορές. Σίγουρα είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς ιδέες από όλο τον κόσμο, αλλά οι Έλληνες προγραμματιστές και οι εφαρμογές που παράγουν δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από αυτές του εξωτερικού.
Μέχρι και σήμερα περισσότεροι από 500.000 μοναδικοί χρήστες έχουν κατεβάσει το «Πες βρες» στο κινητό ή στο tablet τους. Από αυτούς οι 200.000 το παίζουν τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, έχοντας καταγράψει εκατομμύρια ώρες παιχνιδιού. Η πλειοψηφία των downloads είναι από την Ελλάδα, έχοντας όμως και ένα 9% από Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό. Και όχι μόνο από την Ευρώπη όπως θα περίμενε κανείς, αλλά και από μέρη όπως η Κίνα και η Αυστραλία!
Έχει πλάκα όταν κάποιος μας προτείνει να παίξουμε ένα παιχνίδι που λέγετε «Πες Βρες», χωρίς να γνωρίζει ότι το έχουμε φτιάξει εμείς. Έχει τύχει πολλές φορές να είμαστε σε παρέα, που να παίζει το παιχνίδι όπως σε διάφορα πάρτι, ή σε σπίτια, ή ακόμα να δούμε φοιτητές να παίζουν στα αμφιθέατρα, οικογένειες στην παραλία και στρατιώτες στον θάλαμο. Και όλα αυτά σε διαφορετικές πόλεις. Ξαφνιαζόμαστε ευχάριστα, όταν βγαίνουμε για καφέ, και ακούμε από παρέες στα διπλανά τραπέζια να παίζουν το παιχνίδι.
Η δημιουργία μίας μόνο εφαρμογής, ειδικά για την αγορά της Ελλάδας, δεν μπορεί να καταστεί ικανή για την εξασφάλιση της δυνατότητας επιβίωσης, διότι το μέγεθος της αλλά και η αγοραστική δύναμη των χρηστών δεν επαρκεί. Αντίθετα, αν απευθυνθείς και σε άλλες μεγαλύτερες αγορές, ίσως μπορεί να εξασφαλιστεί αυτή η δυνατότητα. Πάντως η έννοια του κέρδους δεν είναι και δεν θα πρέπει να είναι αυτοσκοπός, τουλάχιστον κατά τη γνώμη μας. Το παιχνίδι μας υπάρχει πάνω από 3 χρόνια και απαίτησε τεράστιο χρόνο εργασίας για να φτάσει στο επίπεδο που βρίσκεται τώρα. Οπότε ένα σύνολο καλών εφαρμογών θέλει πολλαπλάσια προσπάθεια και κόπο για να αποφέρει θετικό πρόσημο, γεγονός που το καθιστά αρκετά δύσκολο.
Όταν ξεκινήσαμε το «Πες Βρες» (τέλη 2010) ήμασταν από τους πρώτους που ανέπτυξαν εφαρμογή στην ελληνική αγορά του iPhone. Το επίπεδο τόσο της δικής μας εφαρμογής, όσο και των υπόλοιπων (εγχώριων και μη) ήταν τότε αρκετά ερασιτεχνικό. Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια τα smartphones έγιναν viral και η εύκολη εύρεση εφαρμογών μέσω των app stores, αύξησε ραγδαία τον ανταγωνισμό και πίεσε τους developers να φτιάξουν όλο και καλύτερες εφαρμογές.
Στην ελληνική αγορά τα τελευταία 2 χρόνια έχει γίνει ένα ξέσπασμα από εφαρμογές σε όλες τις κατηγορίες και ειδικά στα παιχνίδια. Στο κάτω κάτω αυτό που χρειάζεται είναι μία καλή ιδέα, ένας υπολογιστής και πολύ όρεξη για δουλειά. Με μικρό κόστος (όχι όμως και χρόνο) μπορείς να δεις την ιδέα σου να γίνεται πραγματικότητα και αν είναι καλή να κατεβαίνει από χιλιάδες αν όχι εκατομμύρια κόσμο!
Το καλό και ταυτόχρονα κακό είναι οτι τα app stores δεν γνωρίζουν από σύνορα και εγχώριες αγορές. Σίγουρα είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς ιδέες από όλο τον κόσμο, αλλά οι Έλληνες προγραμματιστές και οι εφαρμογές που παράγουν δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από αυτές του εξωτερικού. Πλέον, δεν έχει σημασία σε πια χώρα ζεις, αφού όλοι μας έχουμε πρόσβαση στα ίδια εργαλεία και στην ίδια παγκόσμια αγορά.
Υπάρχουν αρκετά παιχνίδια στην παγκόσμια αγορά, που με μία απλή και καινοτόμα ιδέα, κατάφεραν να κατακτήσουν τον κόσμο και να αγαπηθούν από μεγάλο μέρος του. Πολλά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε, αλλά αυτά που μας άρεσαν περισσότερο και μας έκαναν εντύπωση, είναι ίσως τα Angry Birds και το 2048!
Για τα μελλοντικά μας σχέδια έχουμε αρκετές ιδέες. Ήδη ετοιμάσαμε μια καινούρια έκδοση που θα λαμβάνει υπόψη τα στατιστικά της πραγματικής χρήσης των καρτών και με αυτοματοποιημένο τρόπο θα βελτιώνει τη βαθμολογία καρτών και απαντήσεων ώστε να γίνει πιο αντιπροσωπευτική του κοινού του «Πες Βρες». Επίσης δημιουργήσαμε και θα δώσουμε σε επόμενη αναβάθμιση, τη δυνατότητα να μπορεί ο κάθε χρήστης να λαμβάνει συχνότερες ανανεώσεις σχετικά με το περιεχόμενο των καρτών, είτε έχει να κάνει με νέες είτε με διορθωμένες, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει επόμενη έκδοση της εφαρμογής.
Παράλληλα, στα σχέδια μας είναι να επεκταθούμε και σε άλλες χώρες. Είναι ωραίο το συναίσθημα να βλέπεις να σε υποστηρίζουν και να κρατάνε σε υψηλή θέση την εφαρμογή μέσα στην Ελλάδα, αλλά πιστεύουμε ότι θα θέλαμε να δοκιμάσουμε τις δυνατότητες του παιχνιδιού σε διεθνές επίπεδο. Παρόλα αυτά δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα, καθώς δεν πρόκειται για μια απλή μετάφραση του παιχνιδιού. Το περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό και ταυτόχρονα το πιο δύσκολο κομμάτι του «Πες Βρες», αφού πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στην κουλτούρα και στην καθημερινότητα του κοινού κάθε χώρας. Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσουμε να το εμπλουτίζουμε με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και να δουλεύουμε καινούριες ιδέες που θα αυξάνουν διαρκώς την ποιότητα και το ενδιαφέρον του παιχνιδιού.
Αν φτιάχναμε μία καρτέλα για τη LIFO στο παιχνίδι, σίγουρα θα είχε τις παρακάτω δέκα λέξεις: Ειδήσεις, Αθήνα, Εφημερίδα, Δωρεάν, Νεανικό κοινό, Ενημέρωση, Ψυχαγωγία, Τέχνες, Φαγητό, Event/Happenings.
σχόλια