70 καλεσμένοι και περισσότεροι από 1.000 σύνεδροι σε έναν δεκάωρο μαραθώνιο συναρπαστικών συζητήσεων με έναν κοινό στόχο: τη συμπερίληψη, τις ίσες ευκαιρίες και την αντιμετώπιση των διακρίσεων στην εργασία και στην κοινωνία.
«Τρίτη και φαρμακερή ή τρίτη και καλύτερη;» αναρωτιόμουν φωναχτά μόλις βγήκα στη σκηνή του Upfront την προηγούμενη Πέμπτη 14/3. Σίγουρα τρίτη και μεγαλύτερη, πιο φιλόδοξη και, όπως αποδείχθηκε από τη συμμετοχή, την προσέλευση και την ουσία των συζητήσεων, τρίτη και καθιερωμένη.
Είναι αλήθεια πως οι φιλοδοξίες μας για το τρίτο ετήσιο συνέδριο του «The Upfront Initiative», της πρωτοβουλίας της LiFO και της Tsomokos Communications για τη συμπερίληψη, την ορατότητα, την ισότητα και την ποικιλομορφία στον χώρο εργασίας, είχαν χτυπήσει ταβάνι. Είναι hard task να καταφέρεις να συμπεριλάβεις 70 καλεσμένους, κορυφαία ονόματα της πολιτικής, της δημοσιογραφίας, της τέχνης, της ποπ κουλτούρας, εκπροσώπους από την κοινωνία των πολιτών και βέβαια τόσο πολλές εταιρείες, τις οποίες ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία τους, σε έναν δεκάωρο μαραθώνιο συζητήσεων, με τρόπο τέτοιο ώστε όλοι, όλες και όλα να διατυπώσουν τις απόψεις, τις ιδέες, τις προτάσεις και το όραμά τους για μια κοινωνία και μια εργασία χωρίς αποκλεισμούς, και το αποτέλεσμα να έχει ροή, να μην κουράζει και, κυρίως, να έχει κάτι καινούργιο να πει.
Τα καταφέραμε; Ελπίζουμε πως ναι. Αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνουμε από τη θερμότατη προσέλευση –πάνω από 1.000 σύνεδροι έδωσαν το «παρών» μέσα στην ημέρα στη γεμάτη αίθουσα του αμφιθεάτρου «Ιωάννης Δεσποτόπουλος» του Ωδείου Αθηνών–, από τα σχόλια, τα πηγαδάκια και την έκταση της δημοσιότητας που έλαβε η φετινή διοργάνωση στα ελληνικά media, social και μη.
Θα κλείσω με την ίδια ευχή με την οποία έκλεισα το φετινό συνέδριο: λιγότερη τοξικότητα και πιο ανοιχτά μυαλά, μέχρι την επόμενη φορά.
Από την αναπάντεχη κουβέντα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Γιώργο Καπουτζίδη, με την οποία ξεκίνησε το συνέδριο, ως την ειλικρινή σύμπραξη της Ελένης Φουρέιρα με τον Βασίλη Κεκάτο, με την οποία έπεσε η αυλαία, από τις συζητήσεις των υπουργών και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Κασσελάκη με τους συντονιστές του Upfront μέχρι τα συναρπαστικά πάνελ και fireside chats, το φετινό στοίχημα εστίαζε σε ένα βασικό σημείο: να πάμε τη συζήτηση ένα βήμα παραπέρα, τόσο σε επίπεδο προσώπων όσο και στην ουσία της.
Η θεματική ομπρέλα του Upfront αφορά πάντα τις γυναίκες, τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, τα ανάπηρα άτομα και τα άτομα διαφορετικής καταγωγής ή θρησκείας, ομάδες δηλαδή που δέχονται διακρίσεις στα εργασιακά και στην κοινωνία γενικότερα. Όμως φέτος εμβαθύναμε περισσότερο. Μιλήσαμε, μεταξύ άλλων, για γονεϊκότητα, για εκπροσώπηση στα media και στην επικοινωνία, για cancel culture, για νευροδιαφορετικότητα, ψυχική υγεία και εξαρτήσεις, για ageism, slut shaming και, βέβαια, για τον φόβο που οφείλουμε να εξαλείψουμε από κάθε εργασιακό περιβάλλον.
Σε μια χρονική συγκυρία, όπου από τη μία είχαμε την πολύ πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου για την ισότητα στον γάμο και την τεκνοθεσία, ζήτημα που είχε συζητηθεί πολύ στις προηγούμενες διοργανώσεις, και από την άλλη ο διχαστικός, ακροδεξιός, ρατσιστικός, σεξιστικός, ομο-τρανσφοβικός, ξενοφοβικός και αναπηροφοβικός λόγος βρίσκεται παντού και έχει σχεδόν κανονικοποιηθεί εκ νέου, ενώ η τοξικότητα δηλητηριάζει την κοινωνία, οι συζητήσεις που έγιναν στο Upfront απέδειξαν πως οι ενωμένες προοδευτικές φωνές μπορούν να τσακίσουν στερεότυπα, να σταθούν εμπόδιο σε μελλοντικά πισωγυρίσματα, να αλλάξουν μυαλά, να πάνε την κοινωνία μόνο μπροστά.
Θα κλείσω με την ίδια ευχή με την οποία έκλεισα το φετινό συνέδριο: λιγότερη τοξικότητα και πιο ανοιχτά μυαλά, μέχρι την επόμενη φορά.
Το συνέδριο «The Upfront Initiative» διοργανώνεται από τη LiFO και την Tsomokos Communications Υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου Με τη στήριξη του δήμου Αθηναίων και του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα Donors: ΔΕΗ Χρυσοί Χορηγοί: Αθηναϊκή Ζυθοποιία, JTI (Japan Tobacco International), MSD, METRO Χορηγοί: Accenture, adidas, Cepal, Deloitte, Εθνική Ασφαλιστική, Eurobank, EY (Ernst & Young), Google, Mastercard, Novibet, PwC, Roche, SRS Group of Companies, Teleperformance, Vodafone, XM Υποστηρικτές: IKEA, Absolute, Δειπνοσοφιστήριον, DESMOS, Diversity Atlas, Diversity Charter Greece, efood, Endless, Generali, Hellas EAP, Μédecins Sans Frontières, Orlando LGBT+