Την επόμενη χρονιά θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την υπογειοποίηση της γραμμής του ΟΣΕ στα Σεπόλια.
Αν και η σύμβαση είχε υπογραφεί από τον Νοέμβριο, το έργο πήρε οχτάμηνη παράταση εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς του, καθώς το δίκτυο θα πρέπει να λειτουργεί απρόσκοπτα παράλληλα με την πρόοδο των εργασιών. Το έργο αναμένεται να αλλάξει την εικόνα της περιοχής, παρέχοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και δυνατότητα υψηλότερων ταχυτήτων.
Ήδη το εργοτάξιο έχει οριοθετηθεί και έχουν ξεκινήσει οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες για την παράκαμψη του δικτύου. Ωστόσο το ανάδοχο σχήμα (Ιντρακάτ - Σιδηροδρομικά Εργα) δεν έχει, προς το παρόν, παραλάβει ακόμη τη γραμμή καθόδου, αφού ο ΟΣΕ ζήτησε να ολοκληρωθεί πρώτα η τουριστική περίοδος πριν παραδώσει την γραφή (πιθανότατα τον Οκτώβριο).
Από την στιγμή της παράδοσης θα χρειαστούν περίπου 80 ημέρες για να ολοκληρωθεί ειδική διαμόρφωση της ανόδου, ώστε να εξυπηρετούνται από αυτήν τα τρένα και προς τις δύο κατευθύνσεις, μέχρι να ολοκληρωθεί η υπογειοποίηση. Συνολικά θα διανοιχθούν δύο διπλές σήραγγες, μόλις κλείσει πλήρως το εργοτάξιο.
Για το έργο θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος cover&cut: πρώτα θα κατασκευαστεί η πλάκα της οροφής και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι υπόγειες εργασίες ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι οχλήσεις στην γύρω κατοικημένη περιοχή. Για την κατασκευή του πρώτου υπόγειου διαδρόμου με δύο γραμμές, θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια. Στη συνέχεια θα εγκατασταθούν τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα (σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, ETCS) και το έργο θα παραδοθεί στον ΟΣΕ. Αν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα το πρώτο τμήμα του έργου θα παραδοθεί στο τέλος του 2021.
Στη συνέχεια, η κυκλοφορία της επίγειας «ανατολικής γραμμής» θα διακοπή χωρίς να επηρεάζεται η κίνηση των τρένων και θα αρχίσει η διάνοιξη του της δεύτερης σήραγγας - επίσης με δύο γραμμές. Μετά την παράταση, η ολοκλήρωση του έργου μετατίθεται για το 2023.
σχόλια