Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι επιτρέπεται η διεξαγωγή κάθε είδους εξετάσεων, όπως γλωσσομάθειας και πιστοποίησης δεξιοτήτων, με συγκεκριμένα μέτρα, μεταξύ των οποίων η διενέργεια τεστ για τον κορωνοϊό.
Έως τώρα επιτρεπόταν η διεξαγωγή εξετάσεων μόνο για τελειόφοιτους μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ή αποφοίτους, οι οποίες απαιτούνταν από πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δίνει το «πράσινο φως» στις εξετάσεις, προβλέπει ότι επιτρέπεται η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο μόνο με την επίδειξη χειρόγραφης βεβαίωσης αρνητικού τεστ για τον κορωνοϊό, υπογεγραμμένη από τον εξεταζόμενο ή αν είναι ανήλικος από τον γονέα/ κηδεμόνα του.
Αυτό μπορεί να είναι είτε αποτέλεσμα self test, το οποίο πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την εξέταση, είτε άλλου τύπου διαγνωστικός έλεγχος (rapid test ή PCR test) που πραγματοποιείται έως και 72 ώρες πριν από την εξέταση. Η δαπάνη για το τεστ κορωνοϊού βαρύνει τον εξεταζόμενο.
Την ίδια υποχρέωση για τη διενέργεια self test έχει το προσωπικό που απασχολείται με φυσική παρουσία κατά τη διενέργεια των εξετάσεων.
Η χρήση της μάσκας θα είναι υποχρεωτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Επίσης, προβλέπεται συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα, ο καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού έπειτα από κάθε χρήση και η εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.
Οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης
Επίσης το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έστειλε σε όλα τα σχολεία οδηγίες για τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής λειτουργίας και τη διαχείριση της ύλης.
Συγκεκριμένα, μετά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εστάλησαν αναλυτικές οδηγίες και για τα κεντρικά σημεία της ύλης μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «τα οποία είναι απαραίτητα για την ορθολογική διαχείριση της ύλης των τάξεων αυτών κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά καθώς και την επόμενη».
Επίσης, σε όλα τα σχολεία εστάλησαν προτάσεις για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών στις παρούσες συνθήκες κατά την επιστροφή στη διά ζώσης διδασκαλία, που εκπονήθηκαν από επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.
Ακόμη, εστάλησαν οδηγίες για τη διαπίστωση του βαθμού αφομοίωσης της ύλης από την πλευρά των μαθητών, καθώς και προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία.