Είναι τρελοί αυτοί οι Γιαπωνέζοι!

Είναι τρελοί αυτοί οι Γιαπωνέζοι! Facebook Twitter
1

Λέγεται -και πρόκειται περισσότερο για φήμη, οπότε κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη- ότι το «Big in Japan», το να γίνεις διάσημος στην Ιαπωνία όταν είσαι Δυτικός, είναι πολύ δύσκολο. Οι πολιτισμικές διαφορές που έχουμε με αυτό το νησί είναι τόσο μεγάλες, που δεν συνεννοούμαστε ούτε με τους κώδικες που έχουν γκρεμίσει όλα τα σύνορα της γης: των τηλεοπτικών σειρών που μιλάνε μια γλώσσα, της εύπεπτης πλοκής.

Κάποιες δραματικές σειρές έχουν κάνει κάποιου είδους επιτυχία, όπως το Lost, το 24, αλλά σε νέους και σε περιορισμένο βαθμό. Οι μεσήλικες και οι ηλικιωμένοι αδιαφορούν, ενώ αδυνατούν να καταλάβουν το χιούμορ και αυτό που τους φαίνεται εντελώς ακατανόητα, είναι τα διάφορα talent show. Έχουν τα δικά τους αντίστοιχα, τα οποία φαίνονται όμως εντελώς ακατανόητα σε εμάς.

Είναι τρελοί αυτοί οι Γιαπωνέζοι! Facebook Twitter
Είναι τρελοί αυτοί οι Γιαπωνέζοι! Facebook Twitter

Η διαφορά μας και το χάσιμο στη μετάφραση φαίνεται σε όλη τη μεγαλοπρέπεια στις διαφημίσεις, που είναι τόσο ακαταλαβίστικες, που μοιάζουν ψυχεδελικές.

Ακολουθούν 14 λεπτά τηλεοπτικών διαφημίσεων που μοιάζουν με κωδικοποιημένα μηνύματα εξωγήινων ή σαν θραύσματα ονείρων κατά τη διάρκεια σοβαρής δυσπεψίας: μαμάδες με κεφάλια τίγρης, φτερά από μπανάνες, σοκολατένια αβγά με ανθρώπινα κεφάλια κι άλλα πολλά.

Φαίνεται ότι το Walking Dead είναι από τις σειρές που αρέσουν στην Ιαπωνία: δείτε δύο διαφημίσεις για την προώθηση της σειράς για το γιαπωνέζικο κοινό. Ο Ντάρυλ και ο Ρικ πίνουν τσάι στην υγειά μας. Το Walking Dead μεταδίδεται στην Ελλάδα από το FOX (μέσω NOVA, OTE TV, hol και CYTA).

Και για να ολοκληρωθεί αυτό το ψυχεδελικό τριπ: το "Big in Japan" από Ούγγρο που κατάλαβε ό,τι κατάλαβε από τα αγγλικά, στη δική του γλώσσα. Σαν το κρασάκι του Τσου, από την ανάποδη (ή κάτι τέτοιο). Bikicsunáj!

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για τη 3η σεζόν

TV & Media / Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για την 3η σεζόν

Η νέα σεζόν διαδραματίζεται τρία χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης, παρουσιάζοντας το πώς η κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επηρεάζει τους νέους πρωταγωνιστές
LIFO NEWSROOM
Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

TV & Media / Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

Το «Squid Game» πρωτοεμφανίστηκε το 2021 και έγινε άμεσα παγκόσμιο φαινόμενο, με τη σειρά να παραμένει η πιο δημοφιλής παραγωγή στην ιστορία του Netflix, συγκεντρώνοντας πάνω από 265 εκατομμύρια προβολές
LIFO NEWSROOM
Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια