"Επενδύστε στη δημοσιογραφία του διαδικτύου, όσο είναι καιρός"

"Επενδύστε στη δημοσιογραφία του διαδικτύου, όσο είναι καιρός" Facebook Twitter
Ποιότητα ή ταχύτητα; Η ταχύτητα των ειδησεογραφικών Μέσων του διαδικτύου υπόσχεται την επιβίωση τους, μπορεί, όμως, να αποβεί μοιραία για την ποιότητα της δημοσιογραφίας του μέλλοντος.
0

Δεν έχουν περάσει παρά λίγες μέρες από το συγκινητικό, πλην οριστικό «αντίο» της έντυπης έκδοσης του “Independent” που πέρασε πλέον αποκλειστικά στην online φάση του και μόλις προχθές στο πανεπιστήμιο City του Λονδίνου διοργανώθηκε ανοιχτή συζήτηση, με την παρουσία κραταιών εκδοτών, για την «επόμενη μέρα» των έντυπων Μέσων και προκειμένου να αποφευχθεί ακόμη ένα «στραπάτσο» ιστορικού εντύπου. Όσο η βιομηχανία της ενημέρωσης, μέρα τη μέρα, χάνει αναγνώστες εφημερίδων και κερδίζει κλικς, οι εκδότες πιέζονται σοβαρά στην εξεύρεση λύσεων που θα τους επιτρέψουν να διατηρήσουν τόσο το αναγνωστικό τους κοινό, όσο και τα έσοδα τους.

Στην ανοιχτή συζήτηση που πραγματοποιήθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου, πραγματική φωλιά εκκολαπτόμενων δημοσιογράφων και μελλοντικών online εκδοτών, διατυπώθηκε η άποψη ότι το χαρτί δεν πέθανε ακόμη και ίσως να μην πεθάνει και ποτέ, αλλά ο ρόλος του άλλαξε οριστικά, όπως άλλαξαν και οι αναγνωστικές συνήθειες του κοινού, λόγω γενιάς και… μονοδρόμησης του προς τα ψηφιακά μέσα.

Σύμφωνα με την Jane Singer, καθηγήτρια δημοσιογραφίας νέων Μέσων στο City, αυτοκρατορίες της έντυπης δημοσιογραφίας, όπως ο “Economist”, η “Wall Street Journal” και ο “Guardian” θα επιζήσουν – στην έντυπη μορφή τους, πάντα – όσο προσεγγίζουν τα γεγονότα από την πλευρά της ανάλυσης και της ερμηνείας.

«Ας πούμε ότι υπάρχει μία ελίτ κοινού που θα συνεχίσει να θέλει ένα έντυπο προϊόν, όμως, λόγω των εξελίξεων που τρέχουν στο διαδίκτυο, αυτό το έντυπο τείνει πια στο να είναι περιοδικό. Στο να προσφέρει ανάλυση, κατόπιν εορτής προσέγγιση, εξηγήσεις», είπε χαρακτηριστικά και κατά τη διάρκεια της ημερίδας η Singer.

Την ίδια στιγμή, εφημερίδες όπως οι “Times” αναβάθμισαν το ψηφιακό τους περιεχόμενο και το είδος δημοσιογραφίας που προσφέρουν ειδικά μέσα από το site της εφημερίδας και τις εφαρμογές για smartphones.

«Αυτό  που σίγουρα δεν θέλουμε είναι να εγκαταλείψουμε την ποιότητα της δημοσιογραφίας που παρήγαμε μέχρι σήμερα και να μεταλλαχθούμε σε εργοστάσια παραγωγής γρήγορων stories που μπορεί ο καθένας να βρει παντού στο διαδίκτυο», επισήμανε η Sarah Baxter, βοηθός αρχισυντάκτης των κυριακάτικων “Times”.

Γι’ αυτό άλλωστε και οι ειδησεογραφικές πύλες προσπαθούν να τροφοδοτούν τη ροή ειδήσεων τους με νέα απ’ όλον τον κόσμο, αλλά να μην αδιαφορούν για το ποιοτικό περιεχόμενο των μεγάλων ρεπορτάζ, κάνοντας refresh στην ειδησεογραφία τους στις 9 το βράδυ, στις 10 το μεσημέρι και στις 6 το απόγευμα, σε ώρες δηλαδή, που θεωρούνται ώρες αιχμής για τα ενημερωτικά sites.

Με περισσότερους από 170.000 συνδρομητές να πληρώνουν για να διαβάσουν πρωτογενές περιεχόμενο στις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες ενημέρωσης, η Baxter τόνισε ότι οι “Times” στην online εκδοχή τους, τώρα βγάζουν λεφτά, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες και ότι, ναι, το να επενδύσει κάποιος στη δημοσιογραφία του διαδικτύου σ' αυτή τη φάση είναι μια σοφή κίνηση, που θα διασφαλίζει την επιβίωση των Μέσων και τις θέσεις εργασίας των δημοσιογράφων. 

«Πιστεύουμε ότι οι ειδήσεις είναι κάτι που αξίζει να ‘αγοράσεις’, αυτό είναι το μέλλον της δημοσιογραφίας», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Δεν είμαστε οι δεινόσαυροι του χαρτιού. Πιστεύουμε στην παντοδυναμία του αναγνώστη: αν θέλει να χρησιμοποιήσει την εφημερίδα για να καθαρίσει τα τζάμια του, ας το κάνει, κανένα πρόβλημα. Αν θέλει να τη διαβάσει στο λεωφορείο καθ’ οδόν για τη δουλειά, μπορεί επίσης να το κάνει. Οι εφημερίδες εξακολουθούν να είναι ένα καλό εργαλείο ενημέρωσης, αλλά οφείλουμε να αναζητήσουμε και εκείνη τη χρυσή τομή που θα πληρώνει τη δουλειά μας».  

Την ίδια στιγμή, ο Christian Broughton, δημοσιογράφος του ψηφιακού –πια- “Independent” εξήγησε ότι η μετάβαση στην online εποχή έγινε μέσα σ’ ένα πλαίσιο εχθρικό για τον Τύπο σε όλον τον κόσμο και ότι τώρα η εφημερίδα επιχειρεί να έχει κερδοφορία απ’ όλες τις πιθανές πηγές που της προσφέρει το διαδίκτυο.

«Δεν είναι το τέλος. Η δύναμη των Μέσων Ενημέρωσης είναι οι δημοσιογράφοι, όχι αυτό καθ’ αυτό το Μέσο», υποστήριξε ο Broughton, o οποίος, όμως, όπως και οι συνάδελφοι του, παραδέχθηκε ότι το διαδίκτυο προσφέρει απείρως περισσότερες ευκαιρίες για να βγάλει ένα Μέσο χρήματα. Το συμπέρασμα; Σεμνά και διακριτικά, ωστόσο απολύτως ρεαλιστικά, από την ημερίδα προέκυψε η ανάγκη επένδυσης στον ψηφιακό Τύπο και στην αξιοποίηση – από την πλευρά των εκδοτών – αυτή τη φορά, κάθε ευκαιρία που τα social media και οι νέες εφαρμογές παρέχουν είτε για αύξηση του αριθμού των συνδρομητών είτε για συμφωνίες μεγάλων χορηγιών και διαφημίσεων στο online πεδίο. 

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάτρικ Άνταμς: Ο αγώνας με το αλκοόλ, η αποχώρηση από το Suits και η νέα αρχή

TV & Media / Πάτρικ Άνταμς: Ο αγώνας με το αλκοόλ, η αποχώρηση από το Suits και η νέα αρχή

Ο Πάτρικ Άνταμς, που αποχώρησε από το Suits το 2018, μοιράστηκε ότι η εμπειρία του να ξεπεράσει την εξάρτηση από το αλκοόλ του έδωσε τη δύναμη να αντιμετωπίσει τους προσωπικούς του δαίμονες και να προχωρήσει μπροστά
LIFO NEWSROOM
Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM