Ρούπερτ Μέρντοχ: «To Facebook θα έπρεπε να πληρώνει για τις ειδήσεις»

Ρούπερτ Μέρντοχ: «To Facebook θα έπρεπε να πληρώνει για τις ειδήσεις» Facebook Twitter
«Εάν το Facebook θέλει να εντοπίσει τους "αξιόπιστους" εκδότες τότε θα πρέπει να καταβάλλει στους εκδότες αυτούς μία συνδρομή παρόμοια με αυτή που καταβάλλει κανείς στις εταιρείες καλωδιακής τηλεόρασης.» δήλωσε ο Ρούπερτ Μέρντοκ (αριστ.)
0

Από τις ισχυρότερες φυσιογνωμίες στον κόσμο των media, ο Ρούπερτ Μέρντοχ μίλησε -και είχε αρκετά να πει- για τον τρόπο που το Facebook επιτρέπει στους χρήστες του να καθορίζουν την αξιοπιστία των ειδήσεων που αναρτώνται στην πλατφόρμα του. 

Ασκώντας δριμεία κριτική τόσο στο Facebook όσο και στο Google ότι προωθούν τα fake news, ο Μέρντοχ ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει πλέον τόσο από το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όσο και από τον τεχνολογικό κολοσσό να πληρώνουν τα ΜΜΕ για τις αξιόπιστες ειδήσεις που δημοσιεύουν κατά τον ίδιο τρόπο που πληρώνει κανείς συνδρομή στα τηλεοπτικά κανάλια που επιλέγει να παρακολουθήσει. 

Όλα αυτά μέσω επίσημης ανακοίνωσης που εκδόθηκε σήμερα Δευτέρα από τη "News Corp", φέρει την υπογραφή του Μέρντοχ και πρακτικά αποτελεί ένα δημοσιογραφικό, αλλά και επιχειρηματικό μανιφέστο στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί εδώ και καιρό το Facebook και στους χειρισμούς που -υποτίθεται- εξασφαλίζουν αξιόπιστη ενημέρωση στον χρήστη. 

«Το Facebook και η Google έκαναν δημοφιλείς αχρείες πηγές ειδήσεων μέσω των εξαιρετικά επικερδών, αλλά απολύτως αναξιόπιστων αλγορίθμων τους. Το να αναγνωρίζει κανείς το πρόβλημα είναι ένα βήμα στο μονοπάτι της επίλυσής του, αλλά τα διορθωτικά μέτρα που έχουν προτείνει μέχρι στιγμής και οι δύο εταιρείες είναι ανεπαρκή, τόσο από επιχειρηματική και κοινωνική όσο και από καθαρά δημοσιογραφική άποψη.»

Το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρής κριτικής όταν στις 19 Ιανουαρίου ο CEO Mark Zuckerberg ανακοίνωσε εκ νέου αλλαγές που θα εξασφαλίζουν την αξιοπιστία των ειδήσεων που φθάνουν στους χρήστες. Όμως πολλοί είναι εκείνοι που εκφράζουν ανοιχτά τον προβληματισμό τους για το σύστημα ελέγχου που θα εφαρμόσει το δίκτυο και για τον τρόπο που θα θεωρεί μία είδηση αξιόπιστη ή όχι. 

Ανάμεσα σε αυτούς και ο μεγιστάνας των media του οποίου ακολουθεί αναλυτικά η σκληρή -εταιρική- ανακοίνωση: 

«Το Facebook και η Google έκαναν δημοφιλείς αχρείες πηγές ειδήσεων μέσω των εξαιρετικά επικερδών, αλλά απολύτως αναξιόπιστων αλγορίθμων τους. Το να αναγνωρίζει κανείς το πρόβλημα είναι ένα βήμα στο μονοπάτι της επίλυσής του, αλλά τα διορθωτικά μέτρα που έχουν προτείνει μέχρι στιγμής και οι δύο εταιρείες είναι ανεπαρκή, τόσο από επιχειρηματική και κοινωνική όσο και από καθαρά δημοσιογραφική άποψη. 

Έγιναν πολλές συζητήσεις σχετικά με τον τύπο συνδρομής, αλλά δεν έχω δει ακόμη μια πρόταση που να αναγνωρίζει πραγματικά την επένδυση και την κοινωνική αξία της επαγγελματικής δημοσιογραφίας. Θα παρακολουθήσουμε στενά την τελευταία στροφή στη στρατηγική του Facebook και δεν έχω καμία αμφιβολία ότι ο Mark Zuckerberg είναι ειλικρινής, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μια σοβαρή έλλειψη διαφάνειας που θα πρέπει να προβληματίσει τους εκδότες και τους υπερασπιστές των πολιτικών προκαταλήψεων σε αυτές τις πανίσχυρες πλατφόρμες.

Ήρθε η ώρα να εξετάσουμε μια διαφορετική πορεία. Εάν το Facebook θέλει να εντοπίσει τους "αξιόπιστους" εκδότες τότε θα πρέπει να καταβάλλει στους εκδότες αυτούς μία συνδρομή παρόμοια με αυτή που καταβάλλει κανείς στις εταιρείες καλωδιακής τηλεόρασης.

Οι εκδότες ενισχύουν προφανώς την αξία και την ακεραιότητα του Facebook μέσω των ειδήσεων και του περιεχομένου τους, αλλά δεν επιβραβεύονται επαρκώς για τις υπηρεσίες αυτές. Αυτού του είδους η καταβολή συνδρομής θα επηρεάσει ελάχιστα τα κέρδη του Facebook, αλλά θα έχει σπουδαία επίδραση σε ό,τι αφορά τη δουλειά και τις προοπτικές τόσο των εκδόσεων και των εκδοτών όσο και των ίδιων των δημοσιογράφων».

Με στοιχεία από το Ηollywoodreporter.com

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

TV & Media / Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

Το «Squid Game» πρωτοεμφανίστηκε το 2021 και έγινε άμεσα παγκόσμιο φαινόμενο, με τη σειρά να παραμένει η πιο δημοφιλής παραγωγή στην ιστορία του Netflix, συγκεντρώνοντας πάνω από 265 εκατομμύρια προβολές
LIFO NEWSROOM
Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM