Σε 2 δισεκατομμύρια καταμετρώνται πλέον οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων, παγκοσμίως, και η αυξητική τάση βρίσκεται στο 25% ετησίως. Οι εταιρείες παρακολουθούν στενά αυτή την καθολική επικράτηση των social media και ετοιμάζουν τις κινήσεις τους για να εκμεταλλευτούν αυτή την "έκρηξη".
Οι 9 στις 10 αμερικανικές εταιρείες δηλώνουν ενεργά την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ παράλληλα διατυμπανίζουν το θετικό αντίκτυπο που έχει στις πωλήσεις τους η προβολή τους στα social.
Τι επιφυλάσσει το 2016 σε αυτή την σχέση που γίνεται ολοένα και πιο στενή; O CEO του Hootsuite, εντοπίζει πέντε τάσεις που δειχνουν να είναι οι επικρατέστερες για το 2016.
Τα κοινωνικα δίκτυα καταλαμβάνουν τους χώρους εργασίας
Εδώ και καιρό οι εταιρείες αναμένουν την έλευση εξελιγμένων συστημάτων intranet που θα περιλαμβάνουν πολλά social χαρακτηριστικά, θα είναι στη διάθεση των εργαζομένων και θα καταργήσουν επιτέλους τα εταιρικά email και τo "σκάψιμο" σε αρχεία διευκολύνοντας την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο. Την κατεύθυνση δείχνουν ήσδη εργαλεία όπως η εφαρμογή messaging slack που χρησιμοποιείται από την NASA μέχρι μικρές startup. Παράλληλα το Facebook at Work, το social εργαλείο για τον χώροι εργασίας που είναι κατά 95% το γνωστό Facebook, βρίσκεται σε φάση δοκιμής σε επιλεγμένες εταιρείες ενώ την ερχόμενη χρονιά ενδεχομένως να διευρυνθεί η χρήση του σε περισσότερες.
Από κλητήρας, social media manager
Αν και ένα 80% των εταρειών με social παρουσία διαθέτουν έναν ή και περισσότερους υπαλλήλους που ασχολούνται αποκλειστικά με την διαχείριση της εικόνας τους, των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στα κοινωνικά δίκτυα, η τάση για το 2016, είναι ότι οι εταιρείες θα χρησιμοποιήσουν εκτενέστερα έναν αναξιοποίητο πόρο: τους ίδιους τους εργαζομένους τους. Έρευνες έδειξαν ότι οι εργαζόμενοι που ποστάρουν πράγματα σχετικά με την εργασία τους στο προσωπικό τους προφίλ αυξήθηκαν κατά 191% σε σχέση με το 2013, και το ερχόμενο έτος το ποσοστό αναμένεται να ανέβει ακόμα περισσότερο. Επίσης, το κοινό εμπιστεύεται και αλληλεπιδρά περισσότερο με posts που ανεβάζουν οι εργαζόμενοι σε μια εταιρεία παρά το ίδιο το brand. Οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας γίνονται οι ίδιοι πρεσβευτές της.
Οι εταιρείες εντρυφούν στο social messaging
Συγκρατήστε αυτό το νούμερο. Οι χρήστες των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων, είναι αυτή τη στιγμή 4 δισεκατομμύρια. Τι σημαίνει αυτό για τις εταιρείες; Ακόμα τίποτα αφού δεν μπορούν -λόγω ιδιωτικότητας- να εντοπίσουν τι περιεχόμενο ανταλλάσσουν οι χρήστες μεταξύ τους. Όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει μέσα στο 2016, αφού στα ενδοεταιρικά κοινωνικά δίκτυα, δεν θα μένει τίποτε κρυφό υπό του ηλίου και τα πάντα θα είναι μετρήσιμα. Παράλληλα, η τάση της άμεσης επικοινωνίας και διαλόγου brands και καταναλωτών μέσω των κοινωνικών δικτύων όπως το Twitter και το Facebook θα ενισχυθεί.
Η επέλαση της διαφήμισης στα social media
Υπάρχει κάποιος χρήστης μέσων κοινωνικής δικτύωσης που να μην έχει παρατηρήσει την κάθετη άνοδο των διαφημίσεων στα news feeds των διαφόρων social καναλιών; Ο χώρος έχει αρχίσει να πήζει. Πράγμα που σημαίνει ότι οι social διαφημίσεις αποδίδουν. Εν αντιθέσει με την αποστασιοποίηση των "παραδοσιακών" ψηφιακών διαφημίσεων σε μορφή banners, η νέα γενιά "ντόπιων" social διαφημίσεων στα κοινωνικά δίκτυα διατηρούν μια εγγύτητα με τους χρήστες αφού μοιάζουν με ένα κλασικό post που θα έκανε κάποις "friend" ή "follower". Επίσης -εξαιτίας των στοιχείων που δίδουν αφειδώς οι χρήστες- έχουν εξελιχθεί σε πολύ ευστοχα εργαλεία προώθησης αφού οι διαφημιστές διαθέτουν πια τα μέσα για να στοχεύσουν με ακρίβεια ανάλογα με τα γεωγραφικά, δημογραφικά, ποιοτικά χαρακτηριστικά των χρηστών. Σχεδόν καταφέρνουν να δείχνουν σε κάθε έναν χρήστη αυτό που θέλει να δει. Αυτός είναι και ο λόγος που το διαφημιστικά κονδύλια για τα κοινωνικά δίκτυα έφτασαν το 2015 τα 24 δισεκατομμύρια δολάρια, όταν πριν από λίγα χρόνια ήταν 0 δολάρια.
Με δεδομένες τις προβλέψεις που δείχνουν ότι το 16% των ψηφιακών διαφημιστικών κονδυλίων θα πηγαίνει αποκλειστικά στα κοινωνικά δίκτυα, έως το 2017, το 2016 απλώς θα συνεχίσουν να επελαύνουν και να πυκνώνουν στα social feed μας.
Το βίντεο καταπίνει το social σύμπαν
Εάν σας έχει διαφύγει, το βίντεο στα social media γνωρίζει μια έκρηξη. Την περίοδο 2014-2015, το Facebook διπλασίασε τις θεάσεις βίντεο εντός της πλατφόρμας του, αγγίζοντας τα 8 δισεκατομμύρια views πηγαίνοντας στήθος με στήθος με το YouTube. Παράλληλα το Twitter λάνσαρε τη δική του τεχνολογία εσωτερικής φιλοξενίας βίντεο, ενώ το Snapchat στα τέλη του 2015 ισχυρίζεται ότι αγγίζει τα 6 δισεκατομμύρια θεάσεις βίντεο ημερησίως. Ένας μέσος ενήλικας χρήστης του internet, ξοδεύει 66 λεπτά την ημέρα παρακολουθώντας βίντεο.
Το 2016, όλα τα παραπάνω νούμερα, αναμένεται να αυξηθούν. Γι' αυτό και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι 70% των εταιρειών θεωρούν το βίντεο ώς το ισχυρότερο όπλο στην marketing φαρέτρα τους (πιο κλισέ, πεθαίνεις).
Όμως, παρόλα τα στατιστικά και τα λαμπάκια που αναβοσβήνουν, αρκετές εταιρείες ακόμα διστάζουν να μπουν στο παιχνίδι του social βίντεο για έναν απλούστατο λόγο: το σχετικά υψηλό κόστος παραγωγής περιεχομένου επαγγελματικών προδιαγραφών. Γι' αυτό και οι εναλλακτικές πληθαίνουν. Μικρότερης διάρκειας βίντεο όπως τα Vines, ή τα βίντεο του Instagram, αλλά και η ζωντανή μετάδοση βίντεο μέσω εφαρμογών όπως το Periscope και το Meerkat, προσφέρουν μια απλή είσοδο των brands στην αρένα. Ο χώρος του online βίντεο αν και σε άνθιση, θα συνεχίσει τις ζυμώσεις και το 2016.
Η προαφανέστερη τάση που προκύπτει από όλες τις υπόλοιπες για το 2016, είναι ότι με την αμεσότητα που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα, η χρήση τους από τις εταιρείες για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσίων, αλλά και για την ίδια τη λειτουργία τους, γίνεται ολοένα και περισσότερο mainstream. Κι ακόμα δεν έχουμε κάν αρχίσει να βλέπουμε την κορύφωση του φαινομένου.
σχόλια