ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ταξίδι στη Χώρα των Κοέν: βρεθήκαμε στα γυρίσματα του 3ου κύκλου του "Fargo"

Ταξίδι στη Χώρα των Κοέν: βρεθήκαμε στα γυρίσματα του 3ου κύκλου του "Fargo" Facebook Twitter
0
Ταξίδι στη Χώρα των Κοέν: βρεθήκαμε στα γυρίσματα του 3ου κύκλου του "Fargo" Facebook Twitter
O Γιούαν ΜακΓκρέγκορ στο ρόλο του Ρέι

Μπαίνοντας στο εσωτερικό ενός γραφείου παραγωγής ή ενός στούντιο όπου γίνονται γυρίσματα, καταλαβαίνεις ότι θα δεις πολύ περισσότερα από κάποια διάσημα πρόσωπα. Ναι μεν οι ηθοποιοί μιας ταινίας ή σειράς είναι η βιτρίνα της προς τον έξω κόσμο, και ο ίσως ο βασικότερος λόγος για τον οποίον κάποιος θα την προτιμήσει, όμως η παρουσίαση της δημιουργικής δουλειάς που γίνεται πίσω από αυτούς είναι που σε βάζει για τα καλά στο ζουμί της παραγωγής και αντιλαμβάνεσαι τι ακριβώς θα δεις στην οθόνη το επόμενο διάστημα. Το ταξίδι στο (όχι πια παγωμένο) Κάλγκαρι του Καναδά λίγο πριν από το τέλος των γυρισμάτων του τρίτου κύκλου του «Fargo» - που έρχεται στην Ελλάδα από την COSMOTE TV στις 21 Απριλίου- μιας ξεχωριστής ανθολογίας γεγονότων με διαφορετικούς ήρωες και πρωταγωνιστές σε κάθε κύκλο, είχε ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό, την εις βάθος εξερεύνηση του κόσμου της σειράς. Και φυσικά, τις δεκάδες περιπτώσεις που αντιλαμβάνεσαι πως δεν έχουν βασιστεί μόνο στην αντίστοιχη ταινία των Κοέν του 1996, αλλά είναι ένα συνεχές, δυναμικό πρότζεκτ με θέμα τη φιλμογραφία τους και την εν γένει προβληματική τους. Δεν είναι μόνο η υπόθεση, αλλά και τα χρώματα, τα ρούχα, οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι που βασίζονται στο κοενικό σύμπαν και μάλιστα σε ταινίες τους, που μοιάζουν άσχετες.

Ταξίδι στη Χώρα των Κοέν: βρεθήκαμε στα γυρίσματα του 3ου κύκλου του "Fargo" Facebook Twitter
Η Κάρι Κουν στο ρόλο της αστυνομικού Γκλόρια

Ο Λιούιν Ντέιβις στη σημερινή Μινεσότα

Και οι δύο προηγούμενες σεζόν του «Fargo» έχουν γυριστεί στο Κάλγκαρι, μια που διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια του χειμώνα και το άφθονο χιόνι που πέφτει εκεί βοηθά να δημιουργηθεί ένα τοπίο ανάλογο με αυτό της Μινεσότα, σε μια μικρή πόλη της οποίας συμβαίνουν όσα βλέπουμε. Η πρώτη σεζόν διαδραματιζόταν το 2006, η δεύτερη το 1979, έχοντας κάποια μικρή σύνδεση με την πρώτη, ενώ τώρα είμαστε πιο κοντά στο παρόν, συγκεκριμένα στο 2010, με κεντρικούς ήρωες δύο πολύ διαφορετικά αδέρφια (σε διπλό ρόλο ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ). Ο Έμιτ, ο «βασιλιάς των πάρκινγκ της Μινεσότα», θεωρεί τον εαυτό του την προσωποποίηση του αμερικανικού ονείρου, ενώ ο Ρέι ζει στη σκιά του επιτυχημένου αδελφού του, κατηγορώντας τον για ό,τι άσχημο συμβαίνει στη ζωή του. Η κακή αδελφική σχέση τούς οδηγεί σε ένα περίεργο μονοπάτι που ξεκινά με μια μικροκλοπή και σύντομα καταλήγει σε φόνο, ανάμειξη με συμμορίες γκάνγκστερ και αιματηρές συγκρούσεις.


Ο Νόα Χόλεϊ υπογράφει τη δημιουργία της σεζόν, όπως και όλης της σειράς από την αρχή, ενώ παράλληλα έχει φτιάξει άλλη μια πετυχημένη σειρά, το «Legion». Η λογική είναι ίδια με αυτή των δύο προηγούμενων πετυχημένων ιστοριών: από ένα τυχαίο γεγονός ξεκινά μια αλληλουχία γεγονότων ανάμεσα σε χαρακτήρες που μάλλον περίμεναν κάτι να τους «ξυπνήσει». Υπάρχει κάποιος που ζει στη σκιά των υπολοίπων, όπως ο Μάρτιν Φρίμαν στον πρώτο κύκλο και η Κίρστεν Ντανστ στον δεύτερο, ο «loser» της υπόθεσης, που είναι ο αποτυχημένος αδερφός Ρέι, το στυλ και τα χρώματα του οποίου στήθηκαν με βάση το Inside Llewyn Davis των Κοέν και τον ομώνυμο χαρακτήρα που υποδύθηκε ο Όσκαρ Άιζακ. Η καλλιτεχνική διευθύντρια Ελίζαμπεθ Γουίλιαμς μιλούσε συχνά για τη συγκεκριμένη ταινία και τις χρωματικές παλέτες της όταν μας περιέγραφε το σύμπαν της τρίτης σεζόν – και όχι μόνο. Σε φωτογραφίες που χρησιμοποιούνταν ως έμπνευση για τους συντελεστές στο γραφείο της παραγωγής, βλέπαμε σκηνές και ήρωες από τον Μεγάλο Λεμπόφσκι, το Blood Simple και, φυσικά, το πρώτο Fargo. «Ήταν κάτι που κάναμε όλοι όσον αφορά τον σχεδιασμό της παραγωγής. Ανατρέχαμε συχνά σε σκηνές, ήρωες και γεγονότα από ταινίες των Κοέν για να αντλήσουμε έμπνευση. Το Fargo ήταν η αρχική αφορμή, το αφιέρωμα σε αυτούς ήταν ο τελικός μας στόχος», είπε η Γουίλιαμς.

Ταξίδι στη Χώρα των Κοέν: βρεθήκαμε στα γυρίσματα του 3ου κύκλου του "Fargo" Facebook Twitter
Η Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ στο ρόλο της Νίκι

Γιούαν ΜακΓκρέγκορ: «Δεν είναι τηλεόραση, είναι κάτι άλλο»

Το «it's not TV, it's HBO» που χρησιμοποιούσε παλιά ως σλόγκαν το γνωστό δίκτυο μάς θύμισε ο ΜακΓκρέγκορ αλλά και οι υπόλοιποι ηθοποιοί, θέλοντας να τονίσουν την ιδιαιτερότητα της σειράς. «Δεν το θεωρώ τηλεόραση, είναι κάτι διαφορετικό. Περισσότερο θα το χαρακτήριζα ως μια ταινία μεγάλης διάρκειας που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω κάτι απαιτητικό, με πολύ καλογραμμένους ρόλους, κάτι σπάνιο στο σινεμά πια. Με τα χρόνια με κουράζει όλο και περισσότερο ο ρυθμός των γυρισμάτων των μεγάλων ταινιών. Υπάρχουν μέρες που περιφέρεσαι στο πλατό για να κάνεις μόλις ένα πλάνο την ημέρα. Εδώ η ταχύτητα ήταν πολύ διαφορετική, γιατί όλοι ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν». Σχετικά με το πώς βρέθηκε στη σειρά δήλωσε: «Άκουσα κάποια στιγμή για το "Fargo" και μου φάνηκε πολύ κακή ιδέα η δημιουργία μιας σειράς βάσει μιας παλιότερης ταινίας. Ήμουν στη Γιούτα για σκι όταν γνωρίστηκα με έναν από τους παραγωγούς που μου έκανε την πρόταση να παίξω στη νέα σεζόν, λέγοντάς μου πως άξιζε να δω τις προηγούμενες. Όντως είδα κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που περίμενα».


Η πρόκληση του να υποδύεται δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, πολύ βασικούς για τη σειρά, δεν του δημιούργησε προβλήματα. «Έχω παίξει στο παρελθόν ρόλο διδύμων, αλλά εδώ είναι κάτι ακόμη πιο απαιτητικό: δύο αδέρφια, εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες, χωρίς το ιδιαίτερο δέσιμο των διδύμων, μόνο με την ομοιότητά τους. Είχα πολλές σκηνές στις οποίες μιλούν οι δυο τους και ήταν πολύ ενδιαφέρον: γυρνούσα τη σκηνή πρώτα ως Έμιτ, βάζοντας κάποιον άλλο ηθοποιό να λέει τα λόγια του Ρέι, και μετά ως Ρέι, κάνοντας το αντίστοιχο πράγμα. Συνέβη πολλές φορές αυτό, οι δύο χαρακτήρες όμως ήταν τόσο καλογραμμένοι, που δεν μου άφηναν περιθώριο να μπερδευτώ. Δεν χρειάστηκε να εφεύρω έναν ξεχωριστή τρόπο για τον καθένα, μου βγήκε πολύ φυσικά. Ο Νόα Χόλεϊ βοηθούσε πολύ, ήταν πολύ ξεκάθαρος σε αυτά που ζητούσε. Πολλοί σκηνοθέτες, όταν σου ζητούν να παίξεις μια σκηνή, σου λένε τι θέλουν να νιώσει ο θεατής και αυτό δεν βοηθάει. Ο Νόα μου έλεγε συγκεκριμένα τα συναισθήματα του χαρακτήρα σε κάθε σκηνή και αυτό έκανε τα πράγματα πολύ πιο εύκολα για μένα. Παρά το γεγονός πως κάθε δύο επεισόδια είχαμε διαφορετικούς σκηνοθέτες, όλοι σέβονταν τη δουλειά που είχε γίνει στη διαγραφή των χαρακτήρων και υπήρχε μια κοινή γραμμή όσον αφορά τα θέλω του Νόα, οπότε αυτές οι αλλαγές δεν με μπέρδευαν».

Ταξίδι στη Χώρα των Κοέν: βρεθήκαμε στα γυρίσματα του 3ου κύκλου του "Fargo" Facebook Twitter
Ο Μάικλ Στούλμπαργκ με τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ στο ρόλο του Έμιτ

Οι συμπρωταγωνιστές

Ο Μάικλ Στούλμπαργκ είχε πρωταγωνιστήσει το 2009 στο εξαιρετικό Ένας σοβαρός άνθρωπος των Κοέν και ήταν ο μόνος από το cast που είχε τέτοια εμπειρία. «Υπάρχουν εκπληκτικές ομοιότητες ανάμεσα στη σειρά και την ταινία, κι αυτό είναι το εξαιρετικό επίτευγμα του Νόα Χόλεϊ, γιατί ενώ έχει μόνιμα τις αναφορές της ταινίας, μπορεί και δημιουργεί παράλληλα κάτι πρωτότυπο. Αυτό που θυμάμαι περισσότερο από τη συμμετοχή μου στην ταινία ήταν η προσπάθειά μου να βρω μια ισορροπία ανάμεσα στην κωμωδία και το σκότος, και ακριβώς το ίδιο κάνω και εδώ. Χάρηκα πολύ που επέστρεψα σε αυτό το περίεργο συναίσθημα που ένιωθα τότε. Είχα δει τις δύο προηγούμενες σεζόν και όταν μου έγινε η πρόταση να παίξω στην τρίτη, τις ξαναείδα και τότε παρατήρησα πολύ περισσότερα πράγματα που μου είχαν ξεφύγει, όπως τα συνδετικά στοιχεία που υπάρχουν ανάμεσά τους. Ίσως υπάρχει κάτι αντίστοιχο και τώρα».


Η Κάρι Κουν υποδύεται μια αστυνομικό, στα πρότυπα του ρόλου της Άλισον Τόλμαν από τον πρώτο κύκλο. Μοιάζει να είναι αόρατη στους γύρω της, ενώ δουλεύει σε ένα γραφείο που συστεγάζεται με την τοπική βιβλιοθήκη, σε ένα σουρεαλιστικό σκηνικό, όπου εγκληματίες συνυπάρχουν με μικρά παιδιά. Η ίδια, λίγο πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, τελείωνε τη νέα σεζόν του «Leftovers» και της φαινόταν περίεργο που θα έπαιζε σε δύο διαφορετικά πρότζεκτ που χρονικά ήταν τόσο κοντά. «Το κοινό στοιχείο μεταξύ τους είναι ότι πολλοί θεατές δεν καταλαβαίνουν τι ακριβώς γίνεται. Τι να πω, η ασαφείς υποθέσεις μάλλον με τραβάνε. Η ηρωίδα που παίζω εδώ ψάχνει να βρει νόημα στη ζωή της γιατί μοιάζει εκτός εποχής, κάτι που συμβαίνει συχνά με τους χαρακτήρες του Νόα αλλά και των Κοέν». Τέλος, ο Βρετανός Ντέιβιντ Θιούλις υποδύεται κάποιον που ζει μέσα σε φορτηγό, το οποίο έχει προσαρμόσει στις ανάγκες του, ώστε να περνά απαρατήρητος αυτός και οι παράνομες δραστηριότητές του. Στο περίεργο αυτό σπίτι δεσπόζει μια φωτογραφία του Κιμ Γιονγκ Ουν. «Δεν είχα ιδέα για τη συγκεκριμένη φωτογραφία, την είδα κι εγώ όταν μπήκα στο σκηνικό. Είναι κι αυτό ένα από τα πολλά ιδιότροπα κομμάτια του χαρακτήρα μου και, όπως θα δείτε, έχει αρκετά». Έχοντας πολλές σκηνές με τους δύο χαρακτήρες του ΜακΓκρέγκορ, μας διηγείται ένα αστείο περιστατικό. «Μετά από μια μέρα με αρκετές σκηνές μαζί του, είδαμε το Trainspotting 2 που μόλις είχε βγει, όπου και εκεί ο ΜακΓκρέγκορ βλέπει συνέχεια τον νεότερο εαυτό του. Όταν επιστρέψαμε στα πλατό, ο Νόα είχε φέρει τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς, που είχαν κι αυτά άλλους δύο ΜακΓκρέγκορ. Το βράδυ τού είπα πως δεν ήθελα να τον βλέπω για λίγο καιρό».

 

Το «Fargo» κάνει πρεμιέρα στο COSMOTE CINEMA 4HD την Παρασκευή 21 Απριλίου. στις 23.00, ενώ θα είναι διαθέσιμο και on demand, στην υπηρεσία COSMOTE TV PLUS.

TV & Media
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM