Τα πλωτά στα κανάλια του Άμστερνταμ γίνονται ηλεκτροκίνητα

Τα πλωτά στα κανάλια του Άμστερνταμ γίνονται ηλεκτροκίνητα Facebook Twitter
Τα πλωτά στα κανάλια του Άμστερνταμ αλλάζουν (Φωτογραφία αρχείου EPA)
0

Το Gerarda Johanna, που κυκλοφορεί στα κανάλια του Άμστερνταμ, μετρά έναν αιώνα ζωής. Δύσκολα θα μάντευε κανείς ότι κάτω από τις σανίδες κρύβει μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως και ότι ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τροφοδοτεί την προπέλα.

Η μετατροπή του ξύλινου σκάφους έγινε στο πλαίσιο της απόφασης του νέου δημάρχου του Άμστερνταμ να απαγορεύσει τις μηχανές ντίζελ στα κανάλια της πόλης έως το 2025, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Μία πρωτοβουλία που ήταν αναμενόμενο να επικεντρωθεί αρχικά στα πλωτά. Αποτελούν μαγνήτη για τους τουρίστες, κάθε ένα από αυτά κάνουν δρομολόγια έως και 14 ώρες την ημέρα, ενώ 320 από τα σκάφη μεταφέρουν περίπου 4 εκατομμύρια επιβάτες στα κανάλια της πόλης κάθε χρόνο.

Η μετατροπή των εμπορικών σκαφών έχει ξεκινήσει. Ήδη, το 75% από τα 550 που κυκλοφορούν στα νερά της πόλης κατατάσσονται ως σκάφη χωρίς εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του δήμου, Βούτερ Κέουνινγκ.

Ένα από αυτά είναι και το Geralda Johanna, που έχει το δικό του αγκυροβόλιο και σταθμό φόρτισης. Η δημιουργία ενός νέου ηλεκτρικού σκάφους θα κόστιζε ένα εκατομμύριο ευρώ. Για αυτό η εταιρεία του εν λόγω κλασικού πλωτού επέλεξε να μετατρέψει τον στόλο του, με κόστος 50.000-150.000 ανά σκάφος.

Ήδη η πόλη τοποθετεί σταθμούς φόρτισης για τα σκάφη. Το σχέδιο είναι να έχουν τοποθετηθεί 100 έως το 2021. Παράλληλα, ήδη υπάρχει και ένας πλωτός σταθμός φόρτισης.

Σε ό,τι αφορά τα 12.000 σκάφη αναψυχής του Άμστερνταμ, τα οποία είναι μικρότερα ιδιωτικά σκάφη, μόνο το 5% είναι μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του δήμου. Η μετατροπή τους σε ηλεκτρικά θα κοστίσει 4.000-40.000 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος, αν και θεωρείται πιθανότερο ότι θα αντικατασταθούν.

Με πληροφορίες από Reuters

 

 

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Περιβάλλον / Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Γιατί δεν περιορίζεται η πλαστική ρύπανση στην Ελλάδα; Μια αποκαλυπτική έκθεση του WWF η οποία δίνει απαντήσεις για τις αλλαγές που δεν έγιναν στην καθημερινότητά μας, τις ευθύνες της πολιτείας αλλά και τη συμπεριφορά των πολιτών.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Μαύρα πλαστικά μαγειρικά σκεύη: Τι πρέπει να προσέχουμε στην κουζίνα

Τech & Science / Πετάξτε από την κουζίνα τα μαύρα πλαστικά μαγειρικά σκεύη

Σε ποιες περιπτώσεις το μαύρο πλαστικό στα μαγειρικά σκεύη μπορεί να είναι επικίνδυνο για την υγεία μας - Τι να προσέχουμε με μαύρες σπάτουλες και κουτάλια με πλαστικό από πολυβρωμιωμένους διφαινυλαιθέρες
LIFO NEWSROOM
Μεγάπτερη φάλαινα «έσπασε» το ρεκόρ ταξιδεύοντας από τη Νότια Αμερική στην Αφρική

Περιβάλλον / Μεγάπτερη φάλαινα ταξίδεψε 13.000 χιλιόμετρα από Νότια Αμερική μέχρι Αφρική

Πώς καταγράφηκε το ταξίδι - Η φάλαινα κάλυψε την διπλάσια απόσταση από την τυπική μετανάστευση του είδους της - Είναι η μεγαλύτερη απόσταση που έχει καταγραφεί να διανύει μια φάλαινα, λένε ερευνητές
LIFO NEWSROOM
«Κλιματική βόμβα»: Οι νέες mega επενδύσεις σε πρότζεκτ LNG πιο επιζήμιες από τον άνθρακα

Περιβάλλον / «Κλιματική βόμβα»: Οι νέες mega επενδύσεις σε πρότζεκτ LNG πιο επιζήμιες από τον άνθρακα

Νέα έργα LNG θα μπορούσαν να παράγουν εκπομπές αερίων μεγέθους 10 γιγατόνων μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σχεδόν όσες οι ετήσιες εκπομπές όλων των εργοστασίων άνθρακα
LIFO NEWSROOM