Κουράκης: Επιστρέφουν «αιώνιοι» φοιτητές, φύλακες, υπάλληλοι

Κουράκης: Επιστρέφουν «αιώνιοι» φοιτητές, φύλακες, υπάλληλοι Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
24

Άμεσες αλλαγές στην εκπαίδευση από τη φετινή χρονιά προανήγγειλε ο  αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, μιλώντας στο Κόκκινο.

Ο αρμόδιος επί της Παιδείας είπε ότι οι μαθητές δεν θα δώσουν το καλοκαίρι εξετάσεις με το σύστημα της «Τράπεζας θεμάτων» η οποία καταργείται, ενώ σταματούν και οι εξετάσεις που θα προσμετρούν σε ποσοστό για την είσοδο στο πανεπιστήμιο στις δύο αυτές τάξεις.

Επίσης ο κ. Κουράκης προανήγγειλε την κατάργηση των πανελλαδικού τύπου εξετάσεων στην Α' και την Β΄ Λυκείου ενώ στη Γ Λυκείου θα υπάρξει διεύρυνση των επιστημονικών πεδίων, έτσι ώστε να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες για σπουδές στους υποψηφίους σε τμήματα που είναι κοντά στην περιοχή κατοικίας τους.

Ακόμη, προανήγγειλε την κατάργηση του νόμου για τη διαγραφή των  «αιώνιων» φοιτητών και την επιστροφή τους στα Πανεπιστήμια αλλά και την επιστροφή των διοικητικών υπαλλήλων που απομακρύνθηκαν με το μέτρο της διαθεσιμότητας.

Επίσης επαναπροσλαμβάνονται από την επόμενη σχολική χρονιά όλοι οι καθηγητές της μέσης εκπαίδευσης και ειδικά των Επαγγελματικών Λυκείων, που καταργήθηκαν οι ειδικότητες τους και επιστρέφουν στις θέσεις τους οι σχολικοί φύλακες που απολύθηκαν.

24

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

Πολιτική / Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

«Δεν υπήρξε συμφωνία για το πλαίσιο συζήτησης για την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας», τονίζουν διπλωματικές πηγές σχετικά με τα λεγόμενα του Χακάν Φιντάν
LIFO NEWSROOM
Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Διεθνή / Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Ο Φιντάν είπε ότι το τουρκικό ΥΠΕΞ «συνεχίζει να προστατεύει με προσοχή τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτοντας ότι «κατά την τελευταία μας επίσκεψη στην Αθήνα, δείξαμε την αποφασιστική μας στάση στο θέμα αυτό»
LIFO NEWSROOM
Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Πολιτική / Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Το debate ανάμεσα στους υποψήφιους προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ είχε διαφωνίες, αιχμές και την ατάκα του Απόστολου Γκλέτσου ότι «οι ανεμογεννήτριες δεν παράγουν ρεύμα, γιατί δεν έχουν μπαταρίες»
LIFO NEWSROOM
Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Διεθνή / Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Ο Τούρκος πρόεδρος ξεκαθάρισε πως περιμένει από τη νέα αμερικανική κυβέρνηση να βάλει ένα τέλος στον πόλεμο που τσακίζει τη Μέση Ανατολή και να σταματήσει να στηρίζει τους Κούρδους της Συρίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

16 σχόλια
Πάνω που είπαμε να γίνουμε λίγο άνθρωποι, σε ενα βράδυ γκρεμίζονται ολα. Θα ξαναγεμίσει κηφήνες το δημόσιο, θα ξαναγεμίςουμε σαραντάρηδες τεμπέληδες "φοιτητές", κλπ, κλπ. Το χρηματιστήριο άρχισε την ελεύθερη πτώση και ΟΛΑ αυτά μεσα σε τρεις μέρες. Μπράβο στην πεφωτισμένη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Τόσο μπάχαλο, τόσο γρήγορα.
Θέλω να βρεθεί ΕΝΑΣ που να μου υποδείξει την επιβάρυνση του δημοσίου από την μη διαγραφή των αιωνίων φοιτητών! (Για να προλάβω κάποιους, φοιτητικό πάσο, στέγαση και σίτιση απλά ΔΕΝ υφίστανται για αυτήν την κατηγορία φοιτητών)
Όλοι εσείς που τραβάτε ζόρι με τους "αιώνιους φοιτητές", προφανώς δεν γνωρίζετε ότι η προηγούμενη κυβερνησάρα μας είχε στείλει επισημότατο έγγραφο σε όλα τα Πανεπιστήμια που έλεγε ότι "οι αιώνιοι φοιτητές διαγράφονται ΜΟΝΟ αν οι ίδιοι το ζητήσουν". Κοινώς ... άλλοι σας δουλευαν τόσο καιρό, όχι ο Κουράκης που μένει πιστός σε εξαγγελία της πλακας που του πρόσφεραν στο πιάτο τα προηγούμενα άχρηστα τομάρια. Οι "αιώνιοι" ούτε θέσεις πιάνουν ούτε λεφτά στοιχίζουν. Αυτοί νά 'ταν το πρόβλημα των Πανεπιστημίων. Α, ρε βόδια ...
Είναι όμως θέμα prestige για την κάθε σχόλη και αδικία για τους επιμελείς μαθητές. Θα σου δώσω ένα απλό παράδειγμα. Εγώ τελείωσα την σχολή μου σε τέσσερα χρόνια, παρακολουθόντας τακτικά τα μαθήματα, κάνοντας εργασίες, διαβάζοντας για τις εξεταστικές και όλα όσα πρέπει να κάνει κάθε σωστός φοιτητής (χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν πέρναγα και καλά). Εγώ αύριο θα έχω ισάξιο πτυχίο με κάποιον που έκανε τα διπλά χρόνια να τελειώσει την σχολή, που ασχολήθηκε ελάχιστα εως καθόλου και που στο τέλος πέρασε γιατί τα έκανε καπάκια με την ΔΑΠ. Αυτό είναι αδικία απο όποια μερία και αν το δείς. Απο την άλλη μια σχολή που αφήνει τέτοιού είδους φοιτητές να παίρνουν πτυχίο χάνει κάθε αξιοπιστία. Και οκ στον μικρόκοσμο μας δεν τρέχει και τίποτα. Στο εξωτερικό όμως αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά και το λαμβάνουν υπόψιν.
Ναι ρε συ αλλά θες να μου πεις θα σε πάρουν στην δουλειά μόνο και μόνο για το πτυχίο σου ή για τις γνώσεις σου;; Από συνέντευξη δεν θα περάσεις; Ποιο το πρόβλημα σου αν κάποιος για τους δικούς του λόγους (και θα έλεγα απερίσκεπτο από την πλευρά σου να το γενικεύσεις ως τεμπελιά) καθυστέρησε να πάρει το πτυχίο του; Το γεγονός ότι θα αργήσει να βγει στην αγορά εργασίας δεν σου φτάνει; Στην τελική αν όντως ήσουν καλύτερος εξ αρχής, θα διαλέξουν εσένα αντί γι αυτόν και τέλος, αν πάντα λειτουργούμε αξιοκρατικά , γιατί αλλιώς κλάφτα γενικότερα :D. - Φιλικά πάντα.
Κάπου έχεις χάσει την μπάλα φίλε Smaug. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την αδικία που νοιώθεις και ας τα πάρουμε τα πράματα από την αρχή:Στην δική μου σχολή, όσοι είχαν πάρε δώσε με ΔΑΠ και λοιπούς χαριτωμένους, πήραν δίπλωμα στα.... 4,5 (ήμουν 5ετούς φοίτησης) χρόνια και κάθε άλλο παρά αιωνόβιοι φοιτητές ήταν.Το πρεστίζ μιας σχολής επηρρεάζεται μόνο από τν ποιότητα του προγράμματος σπουδών, το αποτέλεσμα στο επίπεδο των -τοπ κυριώς- αποφοίτων, τις επιστημονικές δημοσιεύσεις, την έρευνα που διενεργείται εντός της. ΟΧΙ από το αν έχει μια χούφτα ανεπρόκοπους, ή/και άτυχους αιώνιους φοιτητές.Ένας συμφοιτητής σου που τελείωσε στα... 15 χρόνια, δεν θα έχει καμία τυχη στην αγορά εργασίας σε σύγκριση με έναν επιμελή σαν και εσένα, καθότι θα είναι 35άρης άρτι πτυχιούχος χωρίς εμπειρία. Και καταλαβαίνεις δεν θα ξετρελαθούν και πολλοί εργοδότες με τέτοιο βιογραφικό.Τέλος, για κάποιο λόγο θέλεις να ταυτίσεις τους αιώνιους φοιτητές με τους αδιάφορους τεμπέληδες που περνάνε χαριστικά τα μαθήματα, γιατί οι καθηγητές βαρέθηκαν να βλέπουν τις φάτσες τους, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για 2 διαφορετικές κατηγορίες: Όταν λέμε "ΑΙΩΝΙΟΙ φοιτητές" δεν αναφερόμαστε σε αυτούς που πάνε σχολή, γράφουν σκονάκια, "κλέβουν" σημειώσεις, παρακαλάνε καθηγητές και περνάνε με παγαποντιές το μάθημα. Αναφερόμαστε σε άτομα που είναι εγγεγραμένα στην σχολή και για μικρό ή μεγάλο (ή και απροσδιόριστο) διάστημα έχουν διακόψει τις σπουδές τους - ήτοι την συμμετοχή σε εξεταστικές.Αναφέρομαι γενικά στο θέμα, (ενώ έχει πολλά χρόνια που τελείωσα την σχολή - με 2 εξάμηνα καθυστέρηση), γιατί εδώ και χρόνια περιμένω να γίνει επιτέλους κάτι ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης του επιπέδου των σχολών μας και τελικά εν έτει 2014 βλέπω κάτι τέτοιες ΑΗΔΙΕΣ σαν το νόμο του Λοβέρδου, χάντρες και καθρεφτάκια προς τέρψη και ικανοποίηση του συντηριτισμού υπερήλικων ψηφοφόρων της Δεξιάς και με πιάνει απελπισία....
Αγαπητέ Stygen, αυτό ακριβώς το σκεπτικό έχει οδηγήσει άπειρα επαγγέλματα στον κορεσμό. Όταν σε μια σχολή παίρνουν πτυχίο όλοι, ανεξαιρέτως του αν το αξίζουν ή όχι, τότε επιβαρύνεται άδικα και ο ίδιος ο κλάδος. Προφανώς και δεν αναφέρομαι σε ειδικές περιπτώσεις. Μιλάω για τους γνωστούς φοιτητές που είτε υπάρχουν σε μια σχολή είτε δεν υπάρχουν είναι το ίδιο πράγμα.
Μάλιστα, άρα υποθετικά μιλώντας πάντα ένα κράτος με μεγάλο ποσοστό ανεργίας το συμφέρει να έχει πολλού εγγεγραμμενους φοιτητές στους καταλόγους του ανεξαρτήτου ηλικίας.
Τι ανοησίες είναι αυτές; Δηλαδή θα πάρουμε πίσω τους φύλακες να τα ξύνουν, του αιωνίους φοιτητές να τα ξύνουν;Έτσι θα πάμε μπροστά; υπάρχει κάποιος που θέλει πάνω απο 6 χρονια να τελειώσει μια σχολή; Και αν ναι, υπάρχει πιθανότητα να τον θέλει κάποιος για δουλειά αυτό το κοπρόσκυλο. Ας το εκανε στα ν+4 αμα ηθελε.Και ενω ειμουν θετικος με τον συριζα και προεκλογικά και ποτε δεν αναρωτηθηκα που θα τα βρουνε, τορα ειμαι σιγουρος οτι δεν θα τα βρουνε. Ελπιζω να αποτελούνε δηλωσης για εσωτερικη καταναλωση.
Μαγκιά Κουράκη δεν είναι οι αιώνιοι -άνοιξέ τα όλα τα πανεπιστήμια, όπου θέλει ο καθένας να περνάει, κι ας είναι του 5 μαθητής στην Ιατρική, κατάργησε το ψυχοφθόρο σύστημα των Πανελλαδικών, και με την εγγραφή στη νεολαία Συριζα οι πρωτοετείς να εξασφαλίζουν 100% επιτυχία στις εξεταστικές. Pas mal...
Για τα θέματα των εξετάσεων δεν έχω άποψη και μάλλον πιο αρμόδιος είναι να μιλήσει κάποιος γονιός που το παιδί του βρίσκεται στην ανάλογη ηλικία. Μόνο ένα πράγμα... Πόσο σωστό είναι να αλάζει κανείς τα δεδομένα εν μέσω της χρονιάς; Δεν ξέρω κατά πόσο θα επηρεάσει αλλά φοβάμει μήπως γίνει μπάχαλο. Εν πάσει περιπτώσει, αυτοί αποφασίζουν αυτοί αναλαμβάνουν και την ευθύνη.Για το θέμα των "αιωνίων φοιτητών", ποια ακριβώς είναι η σκοπιμότητα; Από παλιά η αριστερά είχε μια στρεβλή άποψη ότι η φοίτηση είναι ένα απεριόριστο δικαίωμα, χωρίς ουσιαστικά να υπάρχουν υποχρεώσεις. Η επαναφορά της "αναρχίας" στον τομέα αυτόν θα βλάψει τους συνεπείς φοιτητές (και όταν λέω συνεπείς, αναφέρομαι σε οποιονδήποτε καταβάλει έστω μια στοιχειώδη προσπάθεια για να τελειώσει και δεν κάνει χαβαλέ).Π.χ. όταν προβλέπεται δωρέαν σίτιση στις φοιτητικές εστίες, είναι αμαρτία να υποβαθμιστεί η σίτιση των συνεπών επειδή θα δικαιούνται και οι ασυνεπείς (εκτός πια αν βρουν τα λεφτά για να σιτίζουν ικανοποιητικά όλους, οπότε το ερώτημα πλέον είναι που θα βρεθούν τα αυτά).Το άλλο θέμα είναι η υποβάθμιση των πτυχίων. Όλοι όσι τελείωσαν κάποιο ΑΕΙ γνωρίζουμε τι γινόταν με τους αιώνιους φοιτητές που κάποια στιγμή "αποφάσισαν" ότι βαρέθηκαν και είπαν να τελειώσουν. Πέρασαν τα μαθήματα "αέρα" με την λογική "άντε μωρέ να τελειώσει και αυτός".Και αν στο θέμα των πρακτικών ζητημάτων (πανελλαδικές, σίτιση φοιτητών, δωμάτια εστιών κλπ) τα αποτελέσματα φανούν γρήγορα, στο θέμα της υποβάθμισης των πτυχίων η ζημιά μπορεί να γίνει τώρα και να φανεί μετά από χρόνια.Και για τους "βιαστικούς".... Αυτό είναι το κύριο θέμα της υποβάθμισης των πτυχίων, οι αιώνιοι φοιτητές; Προφανώς όχι, υπάρχουν σημαντικότερα ζητήματα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να κάνουμε τα πράγματα ακόμα χειρότερα, έστω και σε ελάσσονα ζητήματα.
το παράδειγμα με την λέσχη δεν ξέρω κατά πόσο στέκει, μιας και θίγεται το θέμα διαγραφών και όχι φοιτητικών δικαιωμάτων μετά από τα προβλεπόμενα έτη. Με λίγα λόγια αν ο άλλος φτάσει 8ο έτος δεν θα δικαιούται φοιτητικά προνόμια, λόγου χάρη δωρεάν σίτιση ή διαμονή στις εστίες. Όσο για την υποβάθμιση των πτυχίων, δεν μπορείς να το κρίνεις γιατί στην τελική ο υποψήφιος εργαζόμενος περνά από συνεντεύξεις απ όσο ξέρω (μιας και σπουδάζω ακόμα), όπου εκεί φαίνεται αν ξέρει κ αν είναι ικανός ή όχι. Αν λοιπόν ο τυχών πρώην "αιώνιος φοιτητής" φανεί καλύτερος από σένα και πάρει αυτός την δουλειά δεν θα έπρεπε να σε αφορά, αξιοκρατία έχουμε (ελπίζω :p).
Για το θέμα των λεσχών κλπ, αν ισχύει ότι χάνονται τα προνόμια, τότε οκ.Για την υποβάθμιση των πτυχίων θα διαφωνήσω. Το θέμα της συνέντευξης ακριβώς δείχνει το πρόβλημα. Ένα κομμάτι της αξίας κάθε πτυχίου -το σημαντικότερο ίσως- είναι ότι αποδεικνύει την αξία σου. Γι' αυτό ένα πτυχίο δύσκολο, από ένα πανεπιστήμιο περιοπής αποτελεί προσόν. Ακόμα και αν περάσεις από συνέντευξη, το γεγονός ότι έχεις ένα πτυχίο "ανώτερο" από κάποιου άλλου, αποτελεί πλεονέκτημα για εσένα, ξεκινάς την συνέντευξη από καλύτερη θέση.Ένα πτυχίο λοιπόν που το παίρνουν με πιο αυστηρές προϋποθέσεις αξίζει περισσότερο από ένα πτυχίο που το παίρνουν αργά η γρήγορα όλοι. Το ζήτημα δεν είναι λοιπόν αν πάω εγώ και κάποιος "αιώνιος" με το ίδιο πτυχίο σε μια συνέντευξη και προτιμήσουν τον "αιώνιο". Το ζήτημα είναι όταν εγώ, που τελείωσα κανονικά, πάω σε μια συνέντευξη που ανταγωνιστής είναι κάποιος ξένος, με πτυχίο ξένου πανεπιστημίου που δεν το παίρνουν όλοι.Εκεί, το γεγονός ότι το πτυχίο μου δεν λέει και πολλά (αφού αργά ή γρήγορα το παίρνουν όλοι) θα μετρήσει εις βάρος μου απέναντι στο πτυχίο του ανταγωνιστή που θα έχει μεγαλύτερο πρεστιζ.Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από τα πτυχία των ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. Όλοι γνωρίζουμε ότι για να ΜΗΝ πάρεις πτυχίο από ΙΕΚ που σπουδάζεις πρέπει να το προσπαθήσεις πραγματικά πολύ ! Και γι' αυτό ποια είναι η αξία στην αγορά ενός πτυχίου ΙΕΚ; Μηδαμινή.
Συμφωνώ οτι υπήρξαν αδικίες τα προηγούμενα χρόνια λόγο προχειρότητας αλλά αυτή δεν είναι λύση. Τι αξία έχει ένας μηχανικός που πήρε πτυχίο σε 10 χρόνια. Καμμία. Επίσης αν θέλετε να επαναπροσλάβετε κόσμο κάντε το σε τομείς που υπάρχει ανάγκη.
Αυτή η αγάπη στα όρια του φετιχισμού με τους αιώνιους φοιτητές με ξεπερνά. Είναι σαν να μην υπάρχουν εφαρμοστεί άλλες λύσεις παγκοσμίως για το θέμα ατόμων που εργάζονται. Σαν να μην υπάρχει η ιδέα της μερικής φοίτητης (part-time) που διπλασιάζει το χρόνο σπουδών για όσους το έχουν ανάγκη. Λες και δεν υπάρχει η δυνατότητα να δίνονται παρατάσεις ή πάγωμα σπουδών σε όσους το έχουν ανάγκη για οικογενειακούς, προσωπικούς λόγους ή λόγους υγείας. Λες και γενικά δεν μπορεί να υπάρχει ένα σχετικά αυστηρό πλαίσιο που να προσφέρει ευελιξία σε ειδικές περιπτώσεις. Γενικά, σαν να υπάρχει στη ζωή μόνο το μαύρο ή το άσπρο, το απεριόριστο ή το περιορισμένο.