Στις ακριβές αγορές κατατάσσεται η Ελλάδα καθώς παρά την κρίση και τις προσπάθειες για εσωτερική υποτίμηση, αυτό περνά στους μισθούς αλλά δεν περνά και στις τιμές των προϊόντων. Αν και η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε ύφεση από το 2008 οι τιμές στο ράφι είτε στα τυποποιημένα είτε στα νωπά προϊόντα κάθε άλλο παρά την πραγματική οικονομική κατάσταση της πλειονότητας των Ελλήνων αποτυπώνουν, καθώς δεν παρατηρείται σχεδόν κανένα σημάδι αποκλιμάκωσής τους.
Το φαινόμενο αποτυπώνεται σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική και στα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, δηλαδή στον πληθωρισμό. Η κατηγορία «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» σε μόνιμη φάση καταγράφει άνοδο. Είναι ενδεικτικό άλλωστε ότι ακόμη και τον περασμένο Φεβρουάριο, όπως καταγράφηκε από την ΕΛ.ΣΤΑΤ., η μέση αύξηση των τιμών της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι της τάξης του 2,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011.
Το θέμα της διατήρησης των τιμών σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να είναι από τις πρώτες προτεραιότητες της νέας υπουργού Ανάπτυξης.
Ενδεχομένως ακόμη και εντός της τρέχουσας εβδομάδας να υπάρξουν ανακοινώσεις σχετικά με το ζήτημα των τιμών.
Πάντως το θέμα της ακρίβειας στην αγορά είναι σύμφωνα με το δημοσίευμα, πολύ σύνθετο και απαιτείται σειρά παρεμβάσεων, οι οποίες για να υλοποιηθούν και να αποδώσουν αποτελέσματα θα πρέπει να περάσει αρκετός χρόνος.
Αρμόδιοι παράγοντες του ΥΠΑΑΝ στους οποίους απευθύνθηκε η «Ν» υπογραμμίζουν ότι δεν μπορεί να υπάρξουν νομοθετικές παρεμβάσεις για την αποκλιμάκωση των τιμών, καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ευθεία παρέμβαση στην αγορά (παρότι πάντως έγινε άμεση παρέμβαση στην αγορά με τη νομοθετική ρύθμιση που μειώνει τους μισθούς ενώ υπήρξε συμφωνία των κοινωνικών εταίρων).
«Ο στόχος -υπογραμμίζουν- δεν πρέπει να επιτευχθεί με "αστυνομικά" μέτρα, αλλά μέσα από τη διαμόρφωση ενός πλαισίου, ομαλής λειτουργίας της αγοράς το οποίο θα βασίζεται στους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού». Τονίζουν πάντως ότι δεν θα πρέπει να αναμένουμε στο άμεσο διάστημα κάποια θεαματική αποκλιμάκωση των τιμών, διότι αυτή τη στιγμή οι επιχειρήσεις λιανικής αξιοποιούν στο έπακρο την ανελαστικότητα της ζήτησης των καταναλωτών.