Υπόνοιες και αιχμές ότι πίσω από τους βανδαλισμούς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κρύβονται οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα, άφησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας νωρίτερα σήμερα σε ερώτηση του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Δημήτρη Καμμένου, για την κατάσταση του στόλου του ΟΑΣΑ και τις καταστροφές στα ακυρωτικά μηχανήματα.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, είναι τουλάχιστον περίεργο ότι το φαινόμενο εντάθηκε τόσο μετά τις αποκαλύψεις για τα κυκλώματα των πλαστών εισιτηρίων και της εφαρμογής του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά κυρίως όταν η κυβέρνηση αποφάσισε ότι η φύλαξη των χώρων του Μετρό θα φύγει από τους ιδιώτες εργολάβους και θα περάσει στην ευθύνη της Ελληνικής Αστυνομίας.
«Η γνώμη μου είναι -και τη λέω πολύ ανοιχτά και δημόσια- ότι αυτοί οι βανδαλισμοί, η πλειοψηφία αυτών των φαινομένων δεν οφείλονται ούτε σε ομάδες πολιτικές, ούτε σε χουλιγκανισμό από τα γήπεδα -υπάρχουν και τέτοια-, αλλά οφείλονται και συνδέονται με συγκεκριμένες ομάδες εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων.
'Άρχισαν να εκδηλώνονται όταν ανακοινώσαμε την πολιτική απόφαση τού να φυλάσσονται οι σταθμοί του μετρό, όχι από ιδιωτικές εταιρείες, αλλά από την Ελληνική Αστυνομία και εξελίχθηκαν αυτά τα φαινόμενα στη συνέχεια, όταν είχαμε τις αποκαλύψεις για το κύκλωμα και τα εργοστάσια των πλαστών εισιτηρίων που βρέθηκαν και βέβαια για την εγκατάσταση του νέου συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα μας εξοικονομήσει πάρα πολλά λεφτά από τέτοιες δραστηριότητες συγκεκριμένων, οργανωμένων και παράνομων συμφερόντων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο υπουργός κατήγγειλε, επίσης, ότι κυκλοφορούν εκατοντάδες λεωφορεία στους δρόμους της πόλης, τα οποία ουδέποτε είχαν παραληφθεί επισήμως από κανέναν, διότι υπήρχε κενό εκατομμυρίων στα ανταλλακτικά και διαφορές οικονομικές με τις εταιρείες.
«Δυστυχώς, η κατάσταση που παραλάβαμε για το στόλο των θερμικών λεωφορείων ήταν -και δυστυχώς δεν έχει προγραμματιστεί κάτι άλλο- δραματική. Δεν είχε προγραμματιστεί ένα ευρώ στο ΕΣΠΑ για την αγορά νέου στόλου, νέων λεωφορείων ή τρόλεϊ», είπε ο κ. Σπίρτζης.
«Συνολικά, από τα δύο χιλιάδες τριακόσια ογδόντα επτά (2.387) θερμικά και ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, δυστυχώς ενεργά ήταν τα χίλια επτακόσια είκοσι (1.720). Αυτό σημαίνει ότι τα υπόλοιπα δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Πολλά από τα χίλια επτακόσια είκοσι (1.720), επίσης, δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, γιατί έλειπαν ανταλλακτικά, η συντήρησή τους ήταν ελλιπής, οι διαγωνισμοί και ο τρόπος διαγωνισμών που υπήρχε από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν τέτοιος που ολοκληρωνόταν σε έξι και επτά χρόνια», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια και απαξίωση του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών, είτε με απολύσεις, είτε με μετατάξεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολύ λίγοι οδηγοί για να υπάρξει αξιόπιστο μεταφορικό έργο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ