Ήταν 1η Μαΐου 1994, ακριβώς 20 χρόνια πριν, όταν ο Άιρτον Σένα, ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, δεν κατάφερε να στρίψει στην στροφή της Ταμπουρέλο στην πίστα της Ίμολα και βγήκε εκτός πίστας χάνοντας τη ζωή του.
Ακόμα και σήμερα δεν έχουν διευκρινιστεί τα ακριβή αίτια που ο κατά πολλούς μεγαλύτερος πιλότος όλων των εποχών -και σίγουρα ο ταχύτερος- δεν κατάφερε να ελέγξει το μονοθέσιο της Williams και προσέκρουσε στο διαχωριστικό.
Όταν ξεκίνησε η σεζόν ο Σένα είχε μιλήσει αρνητικά για το μονοθέσιο Williams FW16 που κλήθηκε να πιλοτάρει: "Έχω πολύ αρνητικό προαίσθημα για αυτό το αυτοκίνητο. Θα είναι μια σεζόν με πολλά ατυχήματα και θα ρισκάρω λέγοντας ότι θα είμαστε τυχεροί αν δεν συμβεί κάτι πραγματικά σοβαρό".
O βραζιλιάνος πρωταθλητής ήταν τότε 34 χρονών. Είχε ξεκινήσει την καριέρα του σε ηλικία 24 ετών με την Toleman, μετακόμισε στη Lotus όπου τερμάτισε στην 3η θέση στο πρωτάθλημα του 1987 και ακολούθησε η κατάκτηση της κορυφής.
Οδηγώντας μονοθέσιο της McLaren, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 1988, το 1990 και το 1991, δίνοντας συγκλονιστικές μάχες με τον Αλέν Προστ. Το 1994 εντάχθηκε στο δυναμικό της Williams, εισπράτοντας 1.000.000 δολάρια για κάθε grand prix που συμμετείχε.
Η μοιραία στιγμή:
Είπαν για αυτόν:
Φερνάντο Αλόνσο: "Νομίζω ότι ο Σένα είναι ένα σημείο αναφοράς για όλους τους οδηγούς, ο καλύτερος της γενιάς του. Από τότε που ήμουν παιδί το όνομά του σήμαινε πολλά για μένα".
Νίκο Ρόζμπεργκ: "Άιρτον Σένα. Ήταν μια εικόνα του αθλήματός μας. Αν σκέφτεσαι τη Formula, σκέφτεσαι τον Σένα και το αντίστροφο. Είναι από τους λίγους που έχουν διαμορφώσει το άθλημά μας και ο θάνατός του ήταν μια τεράστια απώλεια και τραγωδία".
Κίμι Ράικονεν: "Ο θάνατος του Σένα ήταν μια απίστευτα θλιβερή στιγμή για τον κόσμο της Formula 1. Ήμουν ακόμη στο σχολείο τότε και ακόμα κι αν δε θυμάμαι πολλά από εκείνον, εκείνη η μέρα έμεινε χαραγμένη στη μνήμη μου".
Ζεμπάστιαν Φέτελ: "Ο πατέρας μου ήταν μεγάλος οπαδός του Σένα. Δυστυχώς, ποτέ δε θα τον γνωρίσω. Είχε απίστευτο ταλέντο στο μονοθέσιο και φαινόταν να είναι ταπεινός και ξεχωριστός τύπος. Είχε πάρει την προσωπική του πλευρά μέσα στο μονοθέσιο, που τον έκανε πιο δυνατό και γι' αυτό οι άνθρωποι τον θυμούνται τόσο καλά".
σχόλια