10 πράγματα που πρέπει να σταματήσετε να κάνετε στο Facebook τώρα

10 πράγματα που πρέπει να σταματήσετε να κάνετε στο Facebook τώρα Facebook Twitter
0

Με την αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί γύρω από το Facebook σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων η ανησυχία όλων γίνεται και πιο έντονη. Μπορούμε όμως ακόμα και τώρα να προστατεύσουμε (μέχρι ενός σημείου) τα προσωπικά μας δεδομένα, διαγράφοντας, κρύβοντας ή προστατεύοντας κάποια στοιχεία του λογαριασμού μας.

Τις τελευταίες ημέρες έγινε ξαφνικά της μόδας να μισεί κάποιος το Facebook. Μόνο που τη στιγμή αυτή, κάποιοι την έβλεπαν να έρχεται εδώ και πολλούς μήνες. Μέχρι που ξαφνικά όλοι μάθαμε ότι το κοινωνικό δίκτυο βοήθησε τους Δημοκρατικούς να χάσουν τις εκλογές, δείχνοντας έτσι ξεκάθαρα πόσο μπορεί να ελέγχει την πληροφορία που βλέπουμε καθημερινά στις ροές και πως τελικά δεν μπορούμε να απαιτούμε κανέναν αυστηρό έλεγχο σχετικά με τα προσωπικά μας δεδομένα, παρά μόνο τους απλούς που μάς παρέχουν οι όροι συμφωνίας της χρήσης του.

Το ολοκληρωτικό #deletefacebook δεν αποτελεί λύση, γιατί κανένας δεν θέλει να χάσει τις επαφές που «έχτισε» όλα αυτά τα χρόνια. Επίσης, ας μην γελιόμαστε, η πρακτική του Facebook δεν διαφέρει καθόλου από εκείνες του Twitter ή του YouTube: σε όλες τις μεγάλες πλατφόρμες εμείς όλοι είμαστε το προϊόν, και αυτό δεν ισχύει μόνο στο Facebook. Απλά, τώρα το Facebook κατάλαβε ότι δεν μπορεί να νευριάζει άλλο το προϊόν του και για ένα μικρό διάστημα θα πάει με τα νερά των χρηστών του. Μέχρι να ακολουθήσουν άλλες, μεγαλύτερες, αλλαγές.

Από τη στιγμή που το πρόβλημα άρχισε να λαμβάνει παγκόσμια 24ωρη ειδησεογραφική κάλυψη, χωρίς διακοπή, καταλαβαίνουμε ότι όλα συμβαίνουν για κάποιο λόγο, ο οποίος φυσικά και δεν μπορεί να είναι αλτρουιστικός. Το γεγονός ότι ξαφνικά όλα τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης ήταν πρόθυμα να «επιτεθούν» στις πολιτικές συλλογής δεδομένων του Facebook δείχνει ότι σύντομα μπορεί να βρεθούν στη θέση του η Google, η Amazon ή το Twitter (όλες τους εκμεταλλεύονται το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών).

Ευτυχώς, δεν είμαστε εντελώς ανίσχυροι στον κυβερνοχώρο. Μπορούμε όλοι να λάβουμε μέτρα για να ρυθμίσουμε τα δεδομένα που αρχικά το Facebook, και μετά η Google, και η Amazon συλλέγουν από εμάς, διαγράφοντας διάφορες ρυθμίσεις προσαρμογής και διατηρώντας μια πιο έξυπνη τακτική απέναντι στο κοινωνικό δίκτυο και σε όποιον θέλει να μας κάνει ιδανικά διαφημιστικά προϊόντα.

1. Μην δείχνετε την ημερομηνία γενεθλίων σας

Η ημερομηνία γέννησής σας είναι μέρος ενός σημαντικού παζλ το οποίο περιλαμβάνει επίσης το όνομα και τη διεύθυνσή σας. Με όλα αυτά είναι συνδεδεμένες οι πιο σημαντικές σας πληροφορίες, οι οποίες έχουν πρόσβαση όχι μόνο σε άλλα προσωπικά στοιχεία αλλά και στον τραπεζικό λογαριασμό σας. Πρόκειται για ένα μικρό, αλλά σημαντικό, κομμάτι πληροφορίας το οποίο πέρα από τις ευχές στον τοίχο δεν σας ωφελεί όταν είναι εκτεθειμένο, αντίθετα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και σε εγκλήματα κλοπής ταυτότητας.

2. Διαγράψτε τους «φίλους» που δεν γνωρίζετε προσωπικά

Μια φορά κι έναν καιρό το Facebook είχε να κάνει με την προσθήκη φίλων: όσο πιο μεγάλη ήταν η κοινωνική δικτύωση τόσο περισσότερη πλάκα είχε. Όχι, όμως, πια. Τώρα όλα σχετίζονται με τη διαγραφή. Εάν δεν τρέχετε κάποιο είδος επιχείρησης που εξαρτάται από την εισροή πελατών από την προσωπική σας σελίδα, ίσως είναι καλύτερο να σταματήσετε να συνδέεστε με τυχαίους ανθρώπους. Εάν πιστεύετε ότι είναι πραγματικά υγιές να κερδίζετε ικανοποίηση και «likes» από τόσους πολλούς ανθρώπους που συμπαθούν τις αναρτήσεις σας σκεφθείτε ξανά εάν θέλετε να μην σας αποκαλεί προϊόν του ο Ζούκερμπεργκ.

3. Μην ανεβάζετε φωτογραφίες των παιδιών σας

H ανάρτηση φωτογραφιών των παιδιών από τους γονείς τους στα κοινωνικά μέσα έχει γίνει τόσο συνηθισμένη, ώστε οι άνθρωποι σπάνια αμφισβητούν μια τόσο διαδεδομένη τάση. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος ποιοι βλέπουν τις φωτογραφίες των παιδιών, τα οποία φυσικά δεν έχουν την ικανότητα να συναινέσουν στο εάν θέλουν να εμφανιστεί η φωτογραφία τους στο Facebook. Κάθε φορά που δημοσιεύετε κάτι σχετικά με το παιδί σας στα κοινωνικά μέσα αυτό βοηθάει στο να δημιουργηθεί για αυτά ένα πλούσιο σε δεδομένα, διαρκές και δυνητικά προβληματικό online προφίλ, ακόμη και εάν δεν έχουν λογαριασμό. Όλοι οι σύγχρονοι εμπειρογνώμονες προτείνουν ότι οι γονείς πρέπει να μοιράζονται τις φωτογραφίες των παιδιών τους με πολύ μεγάλη προσοχή.

4. To σχολείο των παιδιών μας

Πολλοί από εμάς δεν παίρνουμε όλο το χρόνο που χρειάζεται για να κατανοήσουμε ή να ελέγξουμε τις ρυθμίσεις απορρήτου. Αν μοιραζόμαστε πληροφορίες online, μπορεί να λέμε άθελά σε κάποιους ανθρώπους πού ακριβώς μπορούν να βρουν τα παιδιά μας. Όσο πιο προσωπικές λεπτομέρειες μπορεί κάποιος να μάθει για ένα παιδί από τα κοινωνικά μέσα, τόσο πιο ευάλωτα τα κάνουμε. Με τις απαγωγές και τις σεξουαλικές επιθέσεις σε παιδιά να αυξάνονται παγκοσμίως, δεν είναι η πιο σοφή κίνηση να αφήνουμε εμφανή οποιαδήποτε πληροφορία για εμάς και τα παιδιά μας.

5. Μην αφήνετε να εμφανίζεται ο αριθμός του κινητού σας 

Με τα σωστά εργαλεία, ένα άτομο μπορεί να ανακαλύψει μια διεύθυνση μέσω του αριθμού ενός κινητού. Αν κάποιοι μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα που σχετίζονται με τον αριθμό τηλεφώνου σας, αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ξεκλειδώσουν και άλλα πολλά δεδομένα για εσάς, τα οποία κανένας δεν θα θέλατε να γνωρίζει.

6. Κλείστε όλες τις υπηρεσίες τοποθεσίας

Ακόμα κι αν νομίζετε ότι έχετε όλες τις ρυθμίσεις απορρήτου σωστά τοποθετημένες στο Facebook, μπορεί να εκπλαγείτε εάν βρείτε ότι υπάρχει μια μεγάλη τρύπα απορρήτου στους χάρτες του Facebook που δείχνουν τις τοποθεσίες που έχετε βρεθεί. Αυτό που είναι ακόμη πιο τρομακτικό είναι ότι εάν χρησιμοποιείτε το smartphone σας για να ανεβάσετε φωτογραφίες ενδέχεται τυχαία να δώσετε σε όλους τους φίλους σας στο Facebook την ακριβή θέση του σπιτιού σας, του γραφείου σας ή του σχολείου των παιδιών σας. Για να απενεργοποιήσετε το χάρτη, κατευθυνθείτε στη σελίδα Πληροφορίες (About) και βρείτε προς τα κάτω τα Μέρη (Places) ή ακολουθήστε αυτόν τον σύνδεσμο: https://www.facebook.com/me/map Κάντε κλικ στο εικονίδιο με το μολύβι για να επεξεργαστείτε την ενότητα και επιλέξτε "Απόκρυψη αυτής της ενότητας". Μπορείτε επίσης να απαλλαγείτε από τον χάρτη ανατρέχοντας στη σελίδα "Σχετικά με τη γραμμή χρόνου σας", κάνοντας κλικ στο κουμπί επεξεργασίας μολυβιού, επιλέγοντας "Διαχείριση ενοτήτων" και κλεινοντας την ενότητα "Μέρη". Αυτός είναι και ο τρόπος με τον οποίο θα πάρετε το χάρτη πίσω.

7. Μη δείχνετε την κατάσταση της σχέσης σας

Γιατί θα πρέπει να διατηρήσετε ορισμένα από τα προσωπικά σας στοιχεία ιδιωτικά. Γιατί εάν δηλώσετε τη σχέση σας στο Facebook δεν σας κάνει περισσότερο δεσμευμένο ή δεσμευμένη. Γιατί εάν τη δηλώσετε στο Facebook αυτό δεν θα κάνει τη σχέση σας καλύτερη. Και γιατί, εάν ποτέ τα «σπάσετε», όλη η ταλαιπωρία και οι εξηγήσεις θα είναι πολύ πιο επώδυνες αν η σχέση είναι επίσημη στο Facebook.

8. Μην αφήνετε τους άλλους να ξέρουν πότε και που πάτε διακοπές

Είναι μια από τις παλαιότερες οδηγίες προφύλαξης αφού το φαινόμενο ληστειών σε κατοικίες ανθρώπων που δήλωσαν ότι θα λείπουν σε ταξίδι διακοπών είναι σύνηθες.

9. Μην αφήνετε στοιχεία πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών

Μετά την ολοκλήρωση οποιαδήποτε συναλλαγής μέσω του Facebook θα πρέπει να αποσυνδέουμε τις κάρτες μας από το λογαριασμό μας στο Facebook μέχρι την επόμενη συναλλαγή. Μην αφήνετε καμία πληροφορία σχετικά με τραπεζικές κάρτες στα αρχεία του δικτύου.

10. Μη δείχνετε ποτέ την κάρτα επιβίβασης

Βγάζοντας μια φωτογραφία της κάρτας επιβίβασης είναι συχνά ένας τρόπος για να καυχηθούν κάποιοι για τον μακρινό προορισμό τους, αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι το barcode σε κάθε κάρτα επιβίβασης είναι μοναδικό για εκείνον που το έχει και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βρεθούν όλες οι πληροφορίες που έδωσε στην αεροπορική εταιρεία.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Τech & Science / TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, μικρές επιχειρήσεις και δημιουργοί περιεχομένου στις ΗΠΑ θα χάσουν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσα στον πρώτο μήνα από την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM