Μια νέα startup με έδρα τη Νέα Υόρκη φιλοδοξεί να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο γνωριζόμαστε και ερωτευόμαστε, χρησιμοποιώντας ως «προξενήτρα» την τεχνητή νοημοσύνη. Ο λόγος για την εφαρμογή Sitch, η οποία μόλις εξασφάλισε χρηματοδότηση $2 εκατομμυρίων σε προ-σπορά στάδιο, με επικεφαλής το πρόγραμμα επιτάχυνσης A16z Speedrun της Andreessen Horowitz.
Η συνιδρύτρια Nandini Mullaji, πρώην επαγγελματίας matchmaker, επιδιώκει με την πλατφόρμα να «εκδημοκρατίσει» την εμπειρία του προξενιού, κάνοντάς την προσβάσιμη στο ευρύ κοινό μέσω AI, το οποίο βασίζεται σε εκατοντάδες πραγματικές εμπειρίες γνωριμιών που η ίδια έχει συντονίσει.
Η εφαρμογή, που λανσαρίστηκε πιλοτικά το 2024 στη Νέα Υόρκη, ζητά από τους χρήστες να απαντήσουν σε αναλυτικές ερωτήσεις για τις αξίες και τις προτιμήσεις τους. Με βάση τα στοιχεία αυτά, το σύστημα προτείνει έως πέντε πιθανές γνωριμίες την εβδομάδα – με κόστος που ξεκινά από 90 δολάρια για τρεις προτάσεις και φτάνει τα 160 δολάρια για οκτώ. Αν η γνωριμία δεν καταλήξει πουθενά, το ποσό επιστρέφεται.
Η ιδιαιτερότητα του Sitch είναι ότι δεν βασίζεται στο swiping, αλλά στην επιμέλεια. Ο χρήστης μπορεί να συνομιλήσει με το AI «προξενιό», να ρωτήσει για τον πιθανό σύντροφο και –αν υπάρξει αμοιβαίο ενδιαφέρον– η γνωριμία γίνεται μέσω group chat.

Η Mullaji και ο συνιδρυτής της Chad DePue σχεδιάζουν την επέκταση σε Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες τον Μάιο, ενώ ακολουθούν το Σικάγο και η Ουάσινγκτον. Μόλις μια πόλη φτάσει τους 2.000-4.000 εγγεγραμμένους χρήστες, η εφαρμογή ενεργοποιείται για την περιοχή.
Το επόμενο βήμα είναι η φωνητική τεχνητή νοημοσύνη, με την Mullaji να δανείζει κυριολεκτικά τη φωνή της μέσω της ElevenLabs, εταιρείας voice cloning με αποτίμηση $3,3 δισ. Χρήστες μπορούν ήδη να καλέσουν έναν αριθμό τηλεφώνου και να συνομιλήσουν με την «AI Mullaji», η οποία τους καθοδηγεί στη δημιουργία προφίλ.
«Δεν προσπαθούμε να φτιάξουμε εικονικές φίλες ή να αντικαταστήσουμε την ανθρώπινη επαφή», διευκρινίζει η Mullaji. «Αντιθέτως, θέλουμε να ενισχύσουμε τη σύνδεση». Με το AI ως εργαλείο διευκόλυνσης και όχι υποκατάστατο, το Sitch επιδιώκει να μειώσει την απογοήτευση των dating apps και να επαναφέρει την αυθεντική εμπειρία γνωριμιών σε ψηφιακή μορφή.
Σε μια εποχή που εφαρμογές όπως το Tinder και το Bumble αντιμετωπίζουν «κούραση χρήσης» και αυξανόμενη κριτική, το Sitch εμφανίζεται ως μια καινοτόμα, «χειροποίητη» απάντηση – με φωνή, συναίσθημα και αληθινό ενδιαφέρον.
Με πληροφορίες από Business Insider