Το Facebook προωθεί νέα μέτρα για την ενίσχυση της προστασίας των ιδιωτικών δεδομένων των χρηστών πριν από την εισαγωγή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), αλλά ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δεν υπόσχεται ότι όλες οι μελλοντικές αλλαγές θα ισχύουν για τους Αμερικανούς χρήστες της εταιρείας.
Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GPDR) αφορά στη διαμόρφωση ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ημερομηνία υποχρεωτικής εφαρμογής στις 25 Μαΐου 2018. Καθώς όλες οι εταιρείες του Διαδικτύου ετοιμάζονται για την εφαρμογή του κανονισμού, το Facebook δηλώνει ότι δεν θα εφαρμόσει αυτούς τους κανόνες του σε παγκόσμιο επίπεδο – για την ώρα τουλάχιστον.
Αν και οι πρώτες αλλαγές, τις οποίες το δίκτυο ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα, θα είναι διαθέσιμες σε όλο τον κόσμο, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, στις δύο πρόσφατες συνεντεύξεις του αρνήθηκε να δεσμευτεί ότι ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων θα γίνει το πρότυπο για το κοινωνικό δίκτυο σε όλο τον κόσμο.
Μια μέρα μετά την εκτενή συνέντευξη του στο VOX, o επικεφαλής του Facebook, σε ακόλουθη τηλεφωνική συνέντευξη στο Reuters, δήλωσε ότι συμφωνεί με το «πνεύμα» του νέου αυστηρού νόμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά δεν μπορεί να δεσμευτεί ότι αυτό θα νόμος θα είναι πρότυπο για την λειτουργία του κοινωνικού δικτύου, αν και τόνισε ότι θα υπάρξουν κάποιες εξαιρέσεις, χωρίς όμως να αναφερθεί λεπτομερώς σε αυτές.
Είπε στο Reuters ότι το Facebook εργάζεται πάνω σε μια εκδοχή του νόμου περί προστασίας των δεδομένων, η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει σε παγκόσμιο επίπεδο, ενσωματώνοντας τις ευρωπαϊκές εγγυήσεις για την προστασία των δεδομένων της ιδιωτικής ζωής, αλλά δεν φάνηκε πρόθυμος να εξηγήσει ποια σημεία του νόμου δεν θα επέκτεινε παγκοσμίως.
«Εξακολουθούμε να εξετάζουμε λεπτομερώς τον νέο κανονισμό, αλλά θα πρέπει να είναι κατευθυντικός, στο πνεύμα, του όλου θέματος», είπε στο Reuters.
O Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων ψηφίστηκε το 2016, απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις, ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που με οποιοδήποτε τρόπο διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα εργαζομένων, συνεργατών, πελατών, ή άλλων φυσικών προσώπων. Αποτελεί την μεγαλύτερη αλλαγή για την ιδιωτικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο όλες οι επιχειρήσεις, τοπικές ή μη ευρωπαϊκές, διαχειρίζονται τα δεδομένα των Ευρωπαίων χρηστών.
Όταν ο ΓΚΠΔ τεθεί σε ισχύ, οι εταιρείες τεχνολογίας θα αναγκαστούν να διασφαλίσουν με κάθε τρόπο ότι οι χρήστες ενημερώνονται όταν παραβιάζεται το απόρρητο των προσωπικών τους δεδομένων. Οφείλουν να ενισχύσουν πολιτικές ασφαλείας και διαδικασίες ώστε να εκπαιδεύσουν τους χρήστες για την ορθή χρήση των πληροφοριακών συστημάτων τους. Ο ΓΚΠΔ εξουσιοδοτεί επίσης τους χρήστες να ζητούν από τις εταιρείες τα προσωπικά δεδομένα που διατηρούν σχετικά με εκείνους, τον τρόπο με τον οποίο τα χρησιμοποιούν, και τους δίνει το δικαίωμα να ζητήσουν τη διαγραφή αυτών των δεδομένων, εάν το επιθυμούν.
Όλες οι εταιρείες θα αντιμετωπίζουν τεράστια πρόστιμα αν δεν συμμορφώνονται. Αυτά μπορεί να φθάσουν το 4% του ετήσιου παγκόσμιου κύκλου εργασιών μιας εταιρείας ή 20 εκατομμύρια ευρώ, ανάλογα με το ποιο θα είναι μεγαλύτερο.
σχόλια