Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ζήτησε συγγνώμη για την «αναστάτωση» που προκλήθηκε μετά από το σχεδόν 6ωρο κρασσάρισμα του Facebook και των άλλων social media της εταιρείας, χθες.
Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 3,5 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως επηρεάστηκαν.
«Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger επανέρχονται στο διαδίκτυο τώρα. Συγγνώμη για τη διακοπή, ξέρω πόσο βασίζεστε στις υπηρεσίες μας για να παραμείνετε συνδεδεμένοι με τα άτομα που σας ενδιαφέρουν» έγραψε κατά την επανεκκίνηση των λειτουργιών της εταιρείας, ο CEO του Facebook.
Ο δισεκατομμυριούχος ζήτησε συγγνώμη καθώς ένα εσωτερικό τεχνικό πρόβλημα έβγαλε το Facebook, το Messenger, το Whatsapp και το Instagram εκτός σύνδεσης.
Ο αγώνας για τη επαναφορά του έγινε τελικά σχεδόν έξι ώρες αργότερα. Για ώρες, δυνητικά δισεκατομμύρια λογαριασμοί βρέθηκαν εκτός λειτουργίας ενώ άλλοι χρήστες φέρεται να διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες που απαιτούσαν σύνδεση στο Facebook.
Εν τω μεταξύ, οι μικρές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, οι οποίες χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συνδεθούν με τους πελάτες, βρέθηκαν αντιμέτωπες με την προοπτική ενός απροσδόκητου οικονομικού πλήγματος.
Ο ίδιος ο Ζούκερμπεργκ υπολογίζεται ότι έχασε περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια από την προσωπική του περιουσία, καθώς οι μετοχές του Facebook έπεσαν κατακόρυφα, σύμφωνα με το λογισμικό παρακολούθησης της επιχειρηματικής ιστοσελίδας Fortune.
Το Downdetector, το οποίο παρακολουθεί τις διακοπές στο διαδίκτυο, δήλωσε ότι περίπου 10,6 εκατομμύρια προβλήματα αναφέρθηκαν σε όλο τον κόσμο. Ο μεγαλύτερος αριθμός που είχε καταγράψει ποτέ.
Το Facebook αργότερα είπε ότι είχε τεθεί εκτός σύνδεσης εξαιτίας μιας ελαττωματική αλλαγής που όχι μόνο επηρέασε τους ιστότοπους και τις εφαρμογές, αλλά επηρέασε και τα εσωτερικά εργαλεία της εταιρείας.
Αυτά τα εργαλεία περιλάμβαναν το εσωτερικό email του Facebook, ακόμη και τις κάρτες εργασίας για την είσοδο των εργαζομένων.
Υπήρξαν δε και ορισμένες αναφορές, ότι τα κεντρικά γραφεία του Facebook ήταν υπό «κατάρρευση».
Ακόμη και «οι άνθρωποι που προσπαθούν να καταλάβουν τι ήταν αυτό το πρόβλημα» δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στο κτίριο, δήλωσε η δημοσιογράφος των New York Times, Sheera Frenkel, στο BBC.
Οι New York Times ανέφεραν ότι το πρόβλημα επιλύθηκε τελικά, αφού μια ομάδα κατάφερε να μπει σε ένα κέντρο δεδομένων της Καλιφόρνια και να επαναφέρει τους διακομιστές. Η εταιρεία δεν το επιβεβαίωσε αυτό ωστόσο.
Το Facebook δήλωσε ότι εργάζεται για να καταλάβει τι συνέβη, ώστε να «κάνουμε την υποδομή μας πιο ανθεκτική».
Η εταιρεία δήλωσε ότι «δεν υπάρχουν στοιχεία ότι τα δεδομένα των χρηστών παραβιάστηκαν» ωστόσο η αναστάτωση αυτή έρχεται εν μέσω αποκαλύψεων εσωτερικής έρευνας του Facebook, που μεταξύ άλλων δείχνει ότι γνώριζε για τις επιβλαβείς συνέπειες που θα έχει το Instagram kids ειδικά στις έφηβες.
Την Κυριακή, η πρώην υπάλληλος του Facebook, Franes Haugen, δήλωσε στο CBS news ότι η εταιρεία έδωσε προτεραιότητα στην «ανάπτυξη έναντι της ασφάλειας». Η ίδια αποχωρώντας από το Facebook φρόντισε να αντιγράψει εσωτερική έκθεση της εταιρείας, την οποία στη συνέχεια διέρρευσε μέσω της Wall Street Journal.
Την Τρίτη θα καταθέσει ενώπιον μιας υποεπιτροπής της Γερουσίας σε μια ακρόαση για την «Προστασία των παιδιών στο Διαδίκτυο».
Με πληροφορίες του BBC