Παρότι εμφανίζονται έμπειροι ως προς τη χρήση των social media, οι Έλληνες δηλώνουν ότι δεν εμπιστεύονται αυτά τα μέσα για την ενημέρωση τους. Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών , με τίτλο «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα social media”. Η έρευνα συμπεραίνει ότι παρότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι πολίτες χρησιμοποιούν αυτά τα νέα μέσα για την γρηγορότερη ενημέρωση της, η χρήση τους στην Ελλάδα γίνεται περισσότερο για την κοινωνικοποίηση των χρηστών.
Σε δηλώσεις της στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», η κυρία Κατερίνα Φραιδάκη που πραγματοποίησε την έρευνα, τονίζει ότι το 50% των Ελλήνων μπορούν να χαρακτηριστούν ως «έμπειροι» χρήστες των κοινωνικών δικτύων αφού δηλώνουν ότι ασχολούνται με κάποια ιστοσελίδα ή μπλογκ περισσότερα από τρία χρόνια. Είναι όμως περισσότερο χρήστες σελίδων κοινωνικής δικτύωσης και του Facebook με περίπου 1 στους 2 να αφήνει σχόλια συστηματικά κατά τη διάρκεια της περιήγησης του σε αυτά, λόγω της μεγαλύτερης εξοικείωσης τους σε σχέση με μπλογκ, fora και ιστοσελίδες, στις οποίες πρέπει να αναφέρουν π.χ εντυπώσεις για ένα καταναλωτικό προϊόν.
Οι κυριότεροι λόγοι που οι Έλληνες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τα social media, είναι η επικοινωνία με οικογένεια και φίλους σε ποσοστό 37%, η διασκέδαση σε ποσοστό 32%και το μοίρασμα φωτο και βίντεο σε ποσοστό 28%.
Στις ηλικίες από 14 ως 26 ετών οι Έλληνες χρησιμοποιούν το facebook καθημερινά σε ποσοστό 60% ενώ σε ηλικίες άνω των 34 ετών η χρήση του facebook περιορίζεται σε λίγες ώρες την εβδομάδα.
Επίσης, ενώ 1 στους 2 χρήστες του Facebook δηλώνει ότι έχει προσθέσει περισσότερους από 100 φίλους στο προφίλ του, μόλις το 45% δηλώνει ότι γνωρίζει προσωπικά το 50% από αυτούς.
Μόλις 1 στους 5 χρήτες κάνει σχόλια σε fora και blogs με την ίδια συχνότητα που το κάνει στο facebook και μόλις 1 στους 10 αναρτά τις εντυπώσεις του σε ιστοσελίδες που σχετίζονται με εντυπώσεις για καταναλωτικά προϊόντα. Το 60% πάντως, επισκέπτεται blogs και fora.
Τech & Science /
σχόλια