Εδώ και αρκετό καιρό ένας ιδιότυπος "πόλεμος" βρίσκεται εν εξελίξει στο διαδίκτυο.
Από την μία πλευρά βρίσκεται μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων που είναι υπεύθυνη για όλα αυτά τα pop-up παράθυρα, τα banners, τα βίντεο που παίζουν αυτόματα στα timeline κι αυτά που προηγούνται των κυρίως βίντεο στο YouTube, κι από την άλλη, ορισμένα προσβάσιμα κι εύκολα στη χρήση τους προγράμματα ad-blockers, που σκοπό έχουν να αποκρύπτουν και να παρακάμτπουν τα διαφημιστικά. Προγράμματα που λειτουργούν πλέον τόσο σε browsers όπως ο Firefox και ο Chrome, όσο και στις εκδοχές τους για mobile συσκευές.
Όπως αναφέρει πάντως, το Mashable, μεγάλοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί στρέφονται σε startup εταιρείες που δημιουργούν software το οποίο εμποδίζει την λειτουργία των ad-blockers ή προβάλει 'δακρύβρεχτα μηνύματα' στους χρήστες που τα χρησιμοποιούν, αφού στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αποτελούν τη μοναδική πηγή εδσόδων κάποιων σάιτ.
Εδραιωμένοι ιστότοποι όπως αυτός της Washington Post, του The Atlantic, στα μηνύματά τους προς τους χρήστες ad-blockers, εκτός από το να διατυμπανίζουν ότι είναι σε θέση να αναγνωρίσουν όταν κάποιος χρήστης χρησιμοποιεί λογισμικό, προτείνουν εναλλακτικούς τρόπους οικονομικής τους στήριξης, όπως σε αυτό το μήνυμα του Guardian:
Σύμφωνα με την έκθεση πρόσφατης μελέτης, η βιομηχανία των online διαφημίσεων, υπολογίζεται ότι θα δεχτεί πλήγμα ύψους 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το τέλος του 2015, από τα ολοένα και πιο εύκολα στην πρόσβαση και τη χρήση λογισμικά παράκαμψης διαφημίσεων.
Με προεξέχοντα μεγάλα σάιτ περιεχομένου όπως το YouTube και το HULU τα οποία επιστρατεύουν ακόμα πιο επιθετικές τακτικές απέναντι στα λογισμικά ad-blocking, ο 'πόλεμος' αναμένεται να ενταθεί το ερχόμενο διάστημα, αναφέρει το δημοσίευμα του Mashable.
A minute of silence is infinitely better than ads, Hulu. Thank you Ad-Blocker... pic.twitter.com/zPf8gKfFys
— chrstphr (@chrstphrschwng) December 16, 2014
σχόλια