Metaverse: Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα;

Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα; Facebook Twitter
Με μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας ο καθένας μπορεί να μπει στο Metaverse και να κάνει βόλτες στον κόσμο αυτό.
0

Μετά την πανδημία πολλά έχουν αλλάξει. Έχουμε συνηθίσει πλέον να δουλεύουμε από παντού. Ξέρουμε και βλέπουμε, άλλωστε, ότι αυτό που πριν από πέντε χρόνια μάς φαινόταν μακρινό, ουτοπικό σενάριο, δηλαδή το να μπορείς να δουλεύεις από το σπίτι, είναι πλέον κάτι εφικτό και οι περισσότεροι από εμάς το ζήσαμε και στην πράξη.

Πριν από λίγο καιρό ο Mark Zuckerberg, ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του, που εκτός από το Facebook έχει πολλές ακόμα, μεταξύ των οποίων το WhatsΑpp και το Instagram, αλλάζει όνομα και πλέον λέγεται Meta. 

 

Meta το Metaverse. Τι είναι όμως αυτό το Metaverse; 

Το έχουμε ακούσει πολύ ως όρο μετά την ανακοίνωση του Zuckerberg και πλέον όλοι θέλουν  να ασχοληθούν με αυτό. Είναι το επόμενο μεγάλο trend. Με απλά λόγια, το Metaverse είναι ένας εικονικός κόσμος, του οποίου ο καθένας μπορεί να γίνει μέρος με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. 

Για την ώρα το τοπίο είναι πολύ αγνό. Δεν έχει πολλά πράγματα, όμως πολύ σύντομα όλα θα αλλάξουν, όπως τα έχουμε δει να αλλάζουν τα τελευταία χρόνια. 

Με μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας ο καθένας μπορεί να μπει στο Metaverse και να κάνει βόλτες στον κόσμο αυτό. Εκτός από βόλτες, όμως, μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα, αφού οι πλατφόρμες δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να δημιουργήσει δικούς του, εικονικούς χώρους, μέσα στους οποίους μπορεί να δουλεύει, να ψυχαγωγείται, να κάνει συναντήσεις και να διασκεδάζει.

Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα; Facebook Twitter
Οι κινήσεις του χρήστη είναι συγκεκριμένες (για την ώρα) και η διάδραση που έχει με τους υπόλοιπους χρήστες δεν είναι τόσο καλή.

Μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Δημιουργεί το άβατάρ του, όπως θέλει να είναι ο εικονικός του εαυτός, και από κει και πέρα γίνεται μέρος αυτού του κόσμου. Το Facebook ήδη επενδύει σε πολύ μεγάλο βαθμό στο Metaverse και προσπαθεί να εξελίξει την εμπειρία που έχει κάθε χρήστης.

Μην ξεχνάμε ότι από τη στιγμή που φορά κάποιος τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας βιώνει μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Οι κινήσεις του είναι συγκεκριμένες (για την ώρα) και η διάδραση που έχει με τους υπόλοιπους χρήστες δεν είναι τόσο καλή ακόμα. 

Αυτά όλα θα φτιάξουν και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η επαφή και οι συναντήσεις που θα έχουν οι χρήστες μεταξύ τους θα είναι ακόμα πιο αληθινές και πιο ζωντανές. Το βασικό στοιχείο ή τουλάχιστον ένα από τα βασικά στοιχεία που κάνουν την επικοινωνία στο Metaverse να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι ο χρήστης μπορεί να κοιτάει τον άλλον στα μάτια κι αυτό κάνει την επικοινωνία πολύ καλύτερη απ’ ό,τι τώρα, που κοιτάει απλώς την κάμερα, π.χ. στις τηλεδιασκέψεις.  Φυσικά, εκτός από την επικοινωνία, στο Metaverse μπορούμε να κάνουμε και αγορές. Ήδη πολλά brands εξετάζουν τρόπους για το πώς θα μπουν σε αυτό το νέο internet, όπως πολλοί το χαρακτηρίζουν. 

Όπως στο διαδίκτυο, έτσι και στο Metaverse ο χρήστης θα μπορεί να κάνει τις εικονικές του βόλτες και να αγοράζει προϊόντα τόσο για τον εικονικό του εαυτό (εικονικά ρούχα, εικονικά χτενίσματα και πολλά ακόμα) όσο και για τον πραγματικό. Μια βόλτα στο εικονικό σούπερ μάρκετ θα είναι τόσο εύκολη και απλή όσο και στο φυσικό.

Το γραφείο μας στο Metaverse

Ο τρόπος που δουλεύουμε μπορεί να αλλάξει επίσης, αφού στο Metaverse το γραφείο μας είναι όπου βρισκόμαστε, όχι όμως με τη σημερινή έννοια, ότι δηλαδή ανοίγω τον υπολογιστή και δουλεύω, αλλά κυριολεκτικά. Φορώντας τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας, ο χρήστης βρίσκεται στο γραφείο του. Βλέπει τους συναδέλφους, κάνει βόλτες στους διαδρόμους και συμμετέχει σε meetings μέσα σε αίθουσες μαζί με τους συναδέλφους του κανονικά, σαν να είναι στο γραφείο. Ο χώρος εργασίας του είναι όπως ακριβώς τον θέλει και η δουλειά γίνεται εικονικά από παντού. 

Θα δούμε και στο Metaverse εικονικές συναυλίες, με τα άβαταρ των καλλιτεχνών να κάνουν ζωντανές παραστάσεις και από κάτω το κοινό, που θα έχει πληρώσει το εικονικό του εισιτήριο, να παρακολουθεί όπως και στην πραγματικότητα.

Εικονική ψυχαγωγία

Εκτός από την εργασία και τις αγορές, το Metaverse θέλει να αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο ψυχαγωγούμαστε. Ήδη έχουμε δει πολλά events, όπως συναυλίες, να πραγματοποιούνται εικονικά μέσα σε παιχνίδια όπως το Fortnite και χιλιάδες κόσμο να συμμετέχει ζωντανά εκείνη την ώρα. Είδαμε παρόμοια remote δρώμενα και κατά τη διάρκεια του lockdown, όπου πολλοί καλλιτέχνες έκαναν ζωντανές εμφανίσεις στα κοινωνικά δίκτυα.

Έτσι, λοιπόν, δεν αποκλείεται –μάλλον είναι σίγουρο– να δούμε και στο Metaverse εικονικές συναυλίες, με τα άβαταρ των καλλιτεχνών να κάνουν ζωντανές παραστάσεις και από κάτω το κοινό, που θα έχει πληρώσει το εικονικό του εισιτήριο, να παρακολουθεί όπως και στην πραγματικότητα.

Το Facebook έχει δημιουργήσει ήδη το Horizon που στην ουσία επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν τους δικούς τους κόσμους. Έτσι, λοιπόν, έχουμε το Home, που αποτελεί τη βάση κάθε χρήστη, το εικονικό σπιτικό του, στο οποίο για να μπει κάποιος τρίτος θα πρέπει να έχει πρόσκληση από τον οικοδεσπότη. Έχουμε, επίσης, το Worlds, εικονικούς κόσμους όπου οι χρήστες μπορούν να πάνε με εισιτήριο ή πρόσκληση, κι αυτό περιλαμβάνει συναυλίες, θέατρα, σινεμά, μουσεία και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Τα Workrooms είναι ο χώρος εργασίας μας. 

Οι επιλογές και οι δυνατότητες που θα έχουμε στο Metaverse καθώς και ο τρόπος εικονικής ζωής σε αυτό ακόμα δεν έχουν χαρτογραφηθεί. Φανταστείτε ότι ο καθένας θα μπορεί να κάνει εκεί ό,τι κάνει στην πραγματική του ζωή. Το θέμα είναι πόσο μακρινό σενάριο είναι όλα αυτά και κατά πόσο θα μπορούμε να τα κάνουμε κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Το γεγονός ότι χρειάζεται μία επιπλέον συσκευή για να μπορεί κάποιος να μπει στον κόσμο του Metaverse είναι το βασικό εμπόδιο και πρόβλημα που έχουν για την ώρα οι εταιρείες, μια και έτσι απαιτείται μία επιπλέον ενέργεια από τον χρήστη, δηλαδή να φορέσει μια μάσκα, ένα ειδικό ζευγάρι γυαλιών κ.λπ. Η τεχνολογία όμως εξελίσσεται, οπότε δεν αποκλείεται πολύ σύντομα να δούμε λύσεις και τα κείμενα αυτά να τα διαβάζει το άβατάρ σας στο Μetaverse, πίνοντας έναν εικονικό καφέ σε μια εικονική καφετέρια κάπου στον κόσμο.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Open Business: Η νέα πλατφόρμα κάνει την ίδρυση επιχειρήσεων διαδικτυακή και πιο εύκολη από ποτέ

Τech & Science / Open Business: Η νέα πλατφόρμα κάνει την ίδρυση επιχειρήσεων διαδικτυακή και πιο εύκολη από ποτέ

Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία της Open Business, της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων που «ανοίγει παράθυρο στο μέλλον»
LIFO NEWSROOM
Η επιστήμη έχει μια νέα θεωρία για την καταγωγή του φιλιού

Tech & Science / Η επιστήμη έχει μια νέα θεωρία για την καταγωγή του φιλιού

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η προέλευση του φιλιού ανάγεται σε μια πρακτική περιποίησης των μεγάλων πιθήκων που χτενίζουν το τρίχωμα των οικείων τους με τα δάχτυλά τους και χρησιμοποιούν τα χείλη τους για να απομακρύνουν τα υπολείμματα.
LIFO NEWSROOM
Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη: Πάνω από 800 εκατομμύρια ενήλικες έχουν διαγνωστεί - Το 59% δεν λαμβάνει θεραπεία

Τech & Science / Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη: Πάνω από 800 εκατομμύρια ενήλικες έχουν διαγνωστεί - Το 59% δεν λαμβάνει θεραπεία

Έκτακτη η ανάγκη για χρηματοδότηση φαρμάκων και ολοκληρωμένων προγραμμάτων για έγκαιρη ανίχνευση και αποτελεσματική θεραπεία σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.
LIFO NEWSROOM
Γιατί επιστήμονες ζητούν να μειωθούν τα ίχνη που αφήνουν στον αέρα τα αεροπλάνα

Τech & Science / Γιατί επιστήμονες ζητούν να μειωθούν τα ίχνη που αφήνουν στον αέρα τα αεροσκάφη

Τα λεγόμενα «ίχνη συμπύκνωσης» που αφήνουν πίσω τους τα αεροπλάνα δεν μας κάνουν πλύση εγκεφάλου, αλλά κάποιοι επιστήμονες πιστεύουν ότι συνεισφέρουν σημαντικά στην υπερθέρμανση του πλανήτη
LIFO NEWSROOM
Οι σκύλοι μπορούν να αναγνωρίσουν έναν κακό άνθρωπο σύμφωνα με επιστήμονες

Τech & Science / Οι σκύλοι μπορούν να αναγνωρίσουν έναν κακό άνθρωπο, σύμφωνα με Ιάπωνες επιστήμονες

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που περιελάμβανε 34 σκύλους, δείχνουν ότι οι σκύλοι διαθέτουν ανεπτυγμένη κοινωνική νοημοσύνη και μπορούν να καταλάβουν πότε ένα άτομο δεν είναι αξιόπιστο
LIFO NEWSROOM
Ο Ουρανός, ο παγωμένος πλανήτης - γίγας μπορεί να έχει παρεξηγηθεί επί σχεδόν 40 χρόνια

Τech & Science / Ο Ουρανός, ο παγωμένος πλανήτης - γίγας μπορεί να έχει παρεξηγηθεί επί σχεδόν 40 χρόνια

Ένα σπάνιο γεγονός ηλιακού ανέμου λάμβανε χώρα όταν το Voyager 2 της NASA πέρασε από εκεί το 1986, σύμφωνα με μια μελέτη, το οποίο επηρέασε αυτό που πιστεύαμε για τον αινιγματικό πλανήτη.
LIFO NEWSROOM