Metaverse: Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα;

Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα; Facebook Twitter
Με μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας ο καθένας μπορεί να μπει στο Metaverse και να κάνει βόλτες στον κόσμο αυτό.
0

Μετά την πανδημία πολλά έχουν αλλάξει. Έχουμε συνηθίσει πλέον να δουλεύουμε από παντού. Ξέρουμε και βλέπουμε, άλλωστε, ότι αυτό που πριν από πέντε χρόνια μάς φαινόταν μακρινό, ουτοπικό σενάριο, δηλαδή το να μπορείς να δουλεύεις από το σπίτι, είναι πλέον κάτι εφικτό και οι περισσότεροι από εμάς το ζήσαμε και στην πράξη.

Πριν από λίγο καιρό ο Mark Zuckerberg, ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του, που εκτός από το Facebook έχει πολλές ακόμα, μεταξύ των οποίων το WhatsΑpp και το Instagram, αλλάζει όνομα και πλέον λέγεται Meta. 

 

Meta το Metaverse. Τι είναι όμως αυτό το Metaverse; 

Το έχουμε ακούσει πολύ ως όρο μετά την ανακοίνωση του Zuckerberg και πλέον όλοι θέλουν  να ασχοληθούν με αυτό. Είναι το επόμενο μεγάλο trend. Με απλά λόγια, το Metaverse είναι ένας εικονικός κόσμος, του οποίου ο καθένας μπορεί να γίνει μέρος με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. 

Για την ώρα το τοπίο είναι πολύ αγνό. Δεν έχει πολλά πράγματα, όμως πολύ σύντομα όλα θα αλλάξουν, όπως τα έχουμε δει να αλλάζουν τα τελευταία χρόνια. 

Με μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας ο καθένας μπορεί να μπει στο Metaverse και να κάνει βόλτες στον κόσμο αυτό. Εκτός από βόλτες, όμως, μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα, αφού οι πλατφόρμες δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να δημιουργήσει δικούς του, εικονικούς χώρους, μέσα στους οποίους μπορεί να δουλεύει, να ψυχαγωγείται, να κάνει συναντήσεις και να διασκεδάζει.

Εικονική πραγματικότητα ή απλώς πραγματικότητα; Facebook Twitter
Οι κινήσεις του χρήστη είναι συγκεκριμένες (για την ώρα) και η διάδραση που έχει με τους υπόλοιπους χρήστες δεν είναι τόσο καλή.

Μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Δημιουργεί το άβατάρ του, όπως θέλει να είναι ο εικονικός του εαυτός, και από κει και πέρα γίνεται μέρος αυτού του κόσμου. Το Facebook ήδη επενδύει σε πολύ μεγάλο βαθμό στο Metaverse και προσπαθεί να εξελίξει την εμπειρία που έχει κάθε χρήστης.

Μην ξεχνάμε ότι από τη στιγμή που φορά κάποιος τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας βιώνει μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Οι κινήσεις του είναι συγκεκριμένες (για την ώρα) και η διάδραση που έχει με τους υπόλοιπους χρήστες δεν είναι τόσο καλή ακόμα. 

Αυτά όλα θα φτιάξουν και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η επαφή και οι συναντήσεις που θα έχουν οι χρήστες μεταξύ τους θα είναι ακόμα πιο αληθινές και πιο ζωντανές. Το βασικό στοιχείο ή τουλάχιστον ένα από τα βασικά στοιχεία που κάνουν την επικοινωνία στο Metaverse να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι ο χρήστης μπορεί να κοιτάει τον άλλον στα μάτια κι αυτό κάνει την επικοινωνία πολύ καλύτερη απ’ ό,τι τώρα, που κοιτάει απλώς την κάμερα, π.χ. στις τηλεδιασκέψεις.  Φυσικά, εκτός από την επικοινωνία, στο Metaverse μπορούμε να κάνουμε και αγορές. Ήδη πολλά brands εξετάζουν τρόπους για το πώς θα μπουν σε αυτό το νέο internet, όπως πολλοί το χαρακτηρίζουν. 

Όπως στο διαδίκτυο, έτσι και στο Metaverse ο χρήστης θα μπορεί να κάνει τις εικονικές του βόλτες και να αγοράζει προϊόντα τόσο για τον εικονικό του εαυτό (εικονικά ρούχα, εικονικά χτενίσματα και πολλά ακόμα) όσο και για τον πραγματικό. Μια βόλτα στο εικονικό σούπερ μάρκετ θα είναι τόσο εύκολη και απλή όσο και στο φυσικό.

Το γραφείο μας στο Metaverse

Ο τρόπος που δουλεύουμε μπορεί να αλλάξει επίσης, αφού στο Metaverse το γραφείο μας είναι όπου βρισκόμαστε, όχι όμως με τη σημερινή έννοια, ότι δηλαδή ανοίγω τον υπολογιστή και δουλεύω, αλλά κυριολεκτικά. Φορώντας τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας, ο χρήστης βρίσκεται στο γραφείο του. Βλέπει τους συναδέλφους, κάνει βόλτες στους διαδρόμους και συμμετέχει σε meetings μέσα σε αίθουσες μαζί με τους συναδέλφους του κανονικά, σαν να είναι στο γραφείο. Ο χώρος εργασίας του είναι όπως ακριβώς τον θέλει και η δουλειά γίνεται εικονικά από παντού. 

Θα δούμε και στο Metaverse εικονικές συναυλίες, με τα άβαταρ των καλλιτεχνών να κάνουν ζωντανές παραστάσεις και από κάτω το κοινό, που θα έχει πληρώσει το εικονικό του εισιτήριο, να παρακολουθεί όπως και στην πραγματικότητα.

Εικονική ψυχαγωγία

Εκτός από την εργασία και τις αγορές, το Metaverse θέλει να αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο ψυχαγωγούμαστε. Ήδη έχουμε δει πολλά events, όπως συναυλίες, να πραγματοποιούνται εικονικά μέσα σε παιχνίδια όπως το Fortnite και χιλιάδες κόσμο να συμμετέχει ζωντανά εκείνη την ώρα. Είδαμε παρόμοια remote δρώμενα και κατά τη διάρκεια του lockdown, όπου πολλοί καλλιτέχνες έκαναν ζωντανές εμφανίσεις στα κοινωνικά δίκτυα.

Έτσι, λοιπόν, δεν αποκλείεται –μάλλον είναι σίγουρο– να δούμε και στο Metaverse εικονικές συναυλίες, με τα άβαταρ των καλλιτεχνών να κάνουν ζωντανές παραστάσεις και από κάτω το κοινό, που θα έχει πληρώσει το εικονικό του εισιτήριο, να παρακολουθεί όπως και στην πραγματικότητα.

Το Facebook έχει δημιουργήσει ήδη το Horizon που στην ουσία επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν τους δικούς τους κόσμους. Έτσι, λοιπόν, έχουμε το Home, που αποτελεί τη βάση κάθε χρήστη, το εικονικό σπιτικό του, στο οποίο για να μπει κάποιος τρίτος θα πρέπει να έχει πρόσκληση από τον οικοδεσπότη. Έχουμε, επίσης, το Worlds, εικονικούς κόσμους όπου οι χρήστες μπορούν να πάνε με εισιτήριο ή πρόσκληση, κι αυτό περιλαμβάνει συναυλίες, θέατρα, σινεμά, μουσεία και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Τα Workrooms είναι ο χώρος εργασίας μας. 

Οι επιλογές και οι δυνατότητες που θα έχουμε στο Metaverse καθώς και ο τρόπος εικονικής ζωής σε αυτό ακόμα δεν έχουν χαρτογραφηθεί. Φανταστείτε ότι ο καθένας θα μπορεί να κάνει εκεί ό,τι κάνει στην πραγματική του ζωή. Το θέμα είναι πόσο μακρινό σενάριο είναι όλα αυτά και κατά πόσο θα μπορούμε να τα κάνουμε κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Το γεγονός ότι χρειάζεται μία επιπλέον συσκευή για να μπορεί κάποιος να μπει στον κόσμο του Metaverse είναι το βασικό εμπόδιο και πρόβλημα που έχουν για την ώρα οι εταιρείες, μια και έτσι απαιτείται μία επιπλέον ενέργεια από τον χρήστη, δηλαδή να φορέσει μια μάσκα, ένα ειδικό ζευγάρι γυαλιών κ.λπ. Η τεχνολογία όμως εξελίσσεται, οπότε δεν αποκλείεται πολύ σύντομα να δούμε λύσεις και τα κείμενα αυτά να τα διαβάζει το άβατάρ σας στο Μetaverse, πίνοντας έναν εικονικό καφέ σε μια εικονική καφετέρια κάπου στον κόσμο.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θα μπορούσε αυτή η δομή σε σχήμα αυγού να είναι το μελλοντικό μας σπίτι στο Διάστημα;

Τech & Science / Θα μπορούσε αυτή η δομή σε σχήμα αυγού να είναι το μελλοντικό μας σπίτι στο Διάστημα;

Η Ινδία ετοιμάζεται να στείλει τους πρώτους της αστροναύτες στο διάστημα μέσω της αποστολής Gaganyaan, η οποία θα τοποθετήσει τρεις αστροναύτες σε χαμηλή γήινη τροχιά για τρεις ημέρες
LIFO NEWSROOM
Είμαστε έτοιμοι για αυτό; Δημοσιογράφος αναγνωρίζει πρόσωπα στον δρόμο με γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης

Τech & Science / Το μέλλον είναι εδώ: Δημοσιογράφος ταυτοποιεί αγνώστους στον δρόμο με γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης

Είμαστε έτοιμοι για αυτό; Σκανάρει πρόσωπα αγνώστων και τους αναγνωρίζει σε ελάχιστα δευτερόλεπτα - Το βίντεο πυροδοτεί συζητήσεις για την προστασία της ιδιωτικότητας που σχετίζονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου
LIFO NEWSROOM
Επτά επιστημονικές συμβουλές για την ψυχική και γνωστική μας υγεία

Τech & Science / Επτά επιστημονικές συμβουλές για την ψυχική και γνωστική μας υγεία

Από το JOMO, τον σωστό ύπνο έως τον συνεπή εμβολιασμό και από την κηπουρική ως την αλληλεγγύη και τον αλτρουισμό, υπάρχουν επτά απλοί τρόποι για να ενισχύσουμε την υγεία του εγκεφάλου μας και τη συναισθηματική μας ανθεκτικότητα
LIFO NEWSROOM
Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Tech & Science / Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Πανικό έχουν προκαλέσει στις ΗΠΑ τα μυστηριώδη drones πάνω από τον ουρανό του Νιου Τζέρσεϊ, αλλά στο αιώνιο κυνήγι για τον εντοπισμό αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενων αντικειμένων, η ανθρώπινη μαρτυρία είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος.
THE LIFO TEAM
Πέγκυ Αντωνάκου: Στην Google θα ξεκλειδώσουμε ερωτήσεις και αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε

Good Business Directory Vol.5 / «Στην Google θα ξεκλειδώσουμε αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε»

Η γενική διευθύντρια της Google για τη ΝΑ Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου, περιγράφει πώς η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν τη ζωή μας τα επόμενα χρόνια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ