ΚΙΝΗΣΗ

Νέοι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Νέοι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook Twitter
0

Μέτρα για την εξασφάλιση ότι οι κανόνες της ΕΕ που αφορούν στην προστασία των χρηστών του Διαδικτύου, ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σκοπεύει να προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για τον λόγο αυτόν, οι Αρχές καταναλωτών της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συναντήθηκαν στις 16 Μαρτίου με εκπροσώπους των εταιρειών Facebook, Twitter και Google + με σκοπό να συζητηθούν οι προτεινόμενες λύσεις.


Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΕ, οι εταιρείες αυτές θα πρέπει σε διάστημα ενός μήνα να έχουν οριστικοποιήσει τα μέτρα για τον τρόπο συμμόρφωσής τους στους κανονισμούς της ΕΕ. Στη συνέχεια, η Επιτροπή και οι Αρχές καταναλωτών θα εξετάσουν τις τελικές προτάσεις, οι οποίες εάν δεν κριθούν ικανοποιητικές ενδέχεται να επιβληθούν μέτρα για την επιβολή της νομοθεσίας.


Αναφερόμενη στο θέμα, η επίτροπος της ΕΕ Βέρα Τζουρόβα δήλωσε σχετικά: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε μέρος της καθημερινότητάς μας και η πλειονότητα των Ευρωπαίων τα χρησιμοποιούν τακτικά. Δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι οι ισχυροί κανόνες της ΕΕ, που υπάρχουν για την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές, τηρούνται σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι αποδεκτό οι καταναλωτές να μπορούν μόνο να απευθυνθούν σε δικαστήριο της Καλιφόρνια για την επίλυση μιας διαφοράς. Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι οι χρήστες δεν θα έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν μια αγορά που έκαναν στο Διαδίκτυο. Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει επίσης να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της απάτης που λαμβάνει χώρα στις πλατφόρμες τους. Από σήμερα, τα social media θα έχουν ένα μήνα διορία προκειμένου να καταλήξουν σε λύσεις για την συμμόρφωσή τους με τους κανόνες της ΕΕ», δήλωσε η ίδια.


Οι τρεις εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές, οι οποίες θα εστιάζουν τόσο στους αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσο και στην αντιμετώπιση περιστατικών εξαπάτησης των καταναλωτών.


Βάσει των παραπάνω, οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς νόμους που αφορούν στους καταναλωτές σχετικά με τους όρους χρήσης που υιοθετούν οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.


Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Άρθρο 3, οι τυποποιημένοι όροι οι οποίοι δημιουργούν ανισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των μερών εις βάρος του καταναλωτή κρίνονται καταχρηστικοί και συνεπώς άκυροι. Επιπλέον, στο Άρθρο 5 αναφέρεται ότι οι όροι πρέπει να είναι γραμμένοι σε γλώσσα κατανοητή ώστε οι καταναλωτές να έχουν μια σαφή εικόνα των δικαιωμάτων τους.


Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν το δικαίωμα να τροποποιούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χωρίς να ενημερώνουν σχετικά τους καταναλωτές, ενώ θα πρέπει να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους κάθε πρακτική απάτης που θα μπορούσε να παραπλανήσει τους καταναλωτές και για την οποία θα έχουν λάβει γνώση. Για τον λόγο αυτόν, οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών θα πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και εύχρηστο τρόπο επικοινωνίας για την αναφορά παραβάσεων.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Τech & Science
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί επιστήμονες ζητούν να μειωθούν τα ίχνη που αφήνουν στον αέρα τα αεροπλάνα

Τech & Science / Γιατί επιστήμονες ζητούν να μειωθούν τα ίχνη που αφήνουν στον αέρα τα αεροσκάφη

Τα λεγόμενα «ίχνη συμπύκνωσης» που αφήνουν πίσω τους τα αεροπλάνα δεν μας κάνουν πλύση εγκεφάλου, αλλά κάποιοι επιστήμονες πιστεύουν ότι συνεισφέρουν σημαντικά στην υπερθέρμανση του πλανήτη
LIFO NEWSROOM
Οι σκύλοι μπορούν να αναγνωρίσουν έναν κακό άνθρωπο σύμφωνα με επιστήμονες

Τech & Science / Οι σκύλοι μπορούν να αναγνωρίσουν έναν κακό άνθρωπο, σύμφωνα με Ιάπωνες επιστήμονες

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που περιελάμβανε 34 σκύλους, δείχνουν ότι οι σκύλοι διαθέτουν ανεπτυγμένη κοινωνική νοημοσύνη και μπορούν να καταλάβουν πότε ένα άτομο δεν είναι αξιόπιστο
LIFO NEWSROOM
Ο Ουρανός, ο παγωμένος πλανήτης - γίγας μπορεί να έχει παρεξηγηθεί επί σχεδόν 40 χρόνια

Τech & Science / Ο Ουρανός, ο παγωμένος πλανήτης - γίγας μπορεί να έχει παρεξηγηθεί επί σχεδόν 40 χρόνια

Ένα σπάνιο γεγονός ηλιακού ανέμου λάμβανε χώρα όταν το Voyager 2 της NASA πέρασε από εκεί το 1986, σύμφωνα με μια μελέτη, το οποίο επηρέασε αυτό που πιστεύαμε για τον αινιγματικό πλανήτη.
LIFO NEWSROOM
Μυστηριώδεις κρατήρες εξερράγησαν στον πάγο της Σιβηρίας

Τech & Science / Οι επιστήμονες έλυσαν τον γρίφο με τους μυστηριώδεις κρατήρες στο παγωμένο έδαφος της Σιβηρίας

Οι κρατήρες έχουν γοητεύσει αλλά και προβληματίσει τους επιστήμονες, οι οποίοι έχουν περάσει χρόνια προσπαθώντας να διαλευκάνουν την ύπαρξή τους - Τώρα έχουν εξήγηση
LIFO NEWSROOM
Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξοπλίζει ρομπότ-σκύλους για να «κυβερνήσει» τον πραγματικό κόσμο

Τech & Science / Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξοπλίζει ρομπότ-σκύλους για να «κυβερνήσει» τον πραγματικό κόσμο

Η ανάλυση δεδομένων από αισθητήρες, κάμερες και άλλες συσκευές βοηθά τα ρομπότ να αντιλαμβάνονται αντικείμενα, να κατανοούν το έδαφος και να αναγνωρίζουν εμπόδια, παρέχοντας τη δυνατότητα να επιχειρούν σε απρόβλεπτα περιβάλλοντα
LIFO NEWSROOM
Μελέτη: Ακόμα και μόνο πέντε λεπτά άσκησης βοηθούν στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης

Τech & Science / Μελέτη: Ακόμα και μόνο πέντε λεπτά άσκησης βοηθούν στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι το αποτέλεσμα της μελέτης θα λειτουργήσει και σε ψυχολογικό επίπεδο, ώστε η άσκηση να μπει στην καθημερινότητα ακόμα περισσότερων ανθρώπων
LIFO NEWSROOM