Ο διάσημος ράπερ έχει πουλήσει 100 εκατομμύρια άλμπουμ, έχει ιδρύσει μια αυτοκρατορία επιχειρήσεων 520 εκατομμυρίων δολαρίων και έχει παντρευτεί την Beyonce. Τώρα ο Jay Z σαν να μην του έφταναν όλα αυτά με την βοήθεια διάσημων φίλων του μουσικών θέλει να βάλει σε λειτουργία ένα μουσικό πόρταλ που θα ανταγωνίζεται το Spotify.
Τον στηρίζουν σε αυτό το πρότζεκτ οι Kanye West, Rihanna, Coldplay, Madonna, Alicia Keys, η γυναίκα του κ.α. Μάλιστα έδωσαν και μια κοινή συνέντευξη τύπου, αποκαλύπτοντας το νέο λουκ του Tidal, ένα streaming σάιτ που αρχικά λειτούργησε από μια Νορβηγική εταιρεία την Aspiro τον Οκτώβριο του 2014 πριν το αγοράσει ο Jay-Z για 56 εκατομμύρια δολάρια φέτος.
Το Tidal θα ανταγωνιστεί το Spotify αλλά και την Apple και το YouTube προσφέροντας αποκλειστική μουσική από πρωτοκλασάτα ονόματα όπως και στούντιο σέσιον και κομμάτια ντέμο ενώ θα προσφέρει νέους τρόπους επικοινωνίας με τους φαν.
Οι Beyonce, Deadmau5, Nicki Minaj και ο Jack White ήδη αντικατέστησαν τις φωτογραφίες του προφίλ τους στο τουίτερ με το σήμα του Tidal και πρόσθεσαν το #tidalforall hashtag.
Ο Kanye West τουίταρε πριν την συνέντευξη τύπου: «Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε το ρεύμα και να γράψουμε μουσική ιστορία. Αρχίστε κάνοντας την φωτογραφία του προφίλ σας μπλε».
Μέχρι στιγμής μπορεί κάποιος να γραφτεί στο Tidal για 19.99 λίρες και είναι διαθέσιμο σε 31 χώρες ενώ θα ακολουθήσουν άλλες 6 έως το τέλος Ιουλίου.
Μέχρι το τέλος του 2014 το Tidal είχε 500.000 συνδρομητές αλλά θα μπορεί να γραφτεί κάποιος φτηνότερα μόνο για 9.99 λίρες σύντομα.
Ο Jay Z θα ενθαρρύνει τους καλλιτέχνες να πιέσουν τις εταιρίες τους έτσι ώστε να μπορέσουν να έχει το Tidal αποκλειστικές προακροάσεις για τουλάχιστον μια εβδομάδα.
Είπε στο Billobard: «Δεν μας άρεσε η κατεύθυνση που πάει η μουσική και σκεφτήκαμε ότι θα πρέπει να κάνουμε κάτι τίμιο γι’ αυτό. Θα βγάζουν οι καλλιτέχνες περισσότερα λεφτά; Ακόμη και αν σημαίνει λιγότερα έσοδα για μας, σίγουρα. Είναι εύκολο για μάς. Μπορούμε να το πετύχουμε. Λιγότερο κέρδος για μας και περισσότερα λεφτά για τον καλλιτέχνη. Φανταστικά».
Δεν έχουν πάντως πειστεί όλοι για το ότι το Tidal θα φέρει επανάσταση στην streaming πλατφόρμες.
«Δεν αφορά την αλλαγή της streaming αγοράς ή την κάνει ξαφνικά mainstream. Πιστεύω ότι το Tidal προσπαθεί περισσότερο να ανταγωνιστεί την ίδια την αγορά παρά το Spotify”, είπε ένας σύμβουλος της μουσικής βιομηχανίας.
«Προσπαθεί να αρπάξει το μεγαλύτερο κομμάτι από την ερασιτεχνική μουσική αγορά. Είναι για να ανοίξει κυρίως νέα αγοραστικά μέτωπα με μια έξυπνη τοποθέτηση. Δημιουργεί ένα φιλόδοξο brand που ταιριάζει καλά με την αστική μουσική κοινότητα».
Η αποκλειστικότητα είναι το κλειδί σε αυτή τη φιλοδοξία αλλά παρά τις τεράστιες επαφές του Jay Z, οι εταιρείες θα πάρουν τις τελικές αποφάσεις. Τουλάχιστον για τώρα. Κάποιος έκανε μια υπόθεση ότι ο Jay Z βλέπει αυτή την εταιρεία σαν ένα σύγχρονο ανάλογο του Χολυγουντιανού στούντιο που ιδρύθηκε το 1919 από μια ομάδα από ηθοποιούς και σκηνοθέτες για να έχουν τον έλεγχο των δικαιωμάτων του έργου τους. Και αν όλα πάνε όπως τα έχουν σχεδιάσει τότε θα μπορεί να ανταγωνίζεται κολοσσούς όπως η Universal, η Sony και η Warner.
Ήδη έχει ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων. Το Gawker ασκεί δριμύτατη κριτική σε αυτήν την κίνηση του Jay Z και των διάσημων φίλων του. Τους κατηγορούν ότι είναι τόσο πλούσιοι που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
«Έχουν την εντύπωση ότι είσαι τόσο πρόθυμος να πληρώσεις την δική τους πλατφόρμα που διπλασιάζουν την τιμή από ότι σε άλλες streaming εφαρμογές επειδή απλά είναι τρελοί. Φαντάσου δηλαδή να ακυρώσεις την δωρεάν εγγραφή σου στο Spotify και να πληρώσεις 20 δολάρια για να γραφτείς στο Tidal».
σχόλια