Η επίδειξη του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Duplex της Google στο φετινό συνέδριο I/O ξεκίνησε μια καταιγίδα αντιδράσεων, η οποία αρνείται να καταλαγιάσει.
Ίσως η πιο πολυσυζητημένη στιγμή του συνεδρίου της I/O 2018 της Google ήταν η επίδειξη του demo που ο Ψηφιακός Βοηθός της Google Assistant καλεί ένα κομμωτήριο για να κλείσει κάποιο ραντεβού και ένα εστιατόριο για να πραγματοποιήσει μια κράτηση.
Όταν ο αρχικός ενθουσιασμός της επίδειξης πέρασε, ξεκίνησε ένας μεγάλος διάλογος για τις ηθικές προεκτάσεις μιας τέτοιας τεχνολογίας, αφού οι αποδέκτες των κλήσεων ήταν λογικό να μην καταλάβουν ότι συνομιλούσαν με ένα ρομπότ και όχι με έναν άνθρωπο.
Αρχικά υπήρχαν ερωτήματα σχετικά με τη φύση της εξαπάτησης σχετικά με ένα σύστημα που μιλάει σαν άνθρωπος αλλά κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει ότι είναι ρομπότ. Η Google απάντησε σε αυτά τα ερωτήματα επιβεβαιώνοντας ότι το σύστημα κλήσης AI θα ενημερώνει όσους καλεί ότι πρόκειται για λογισμικό, οπότε δεν υπάρχει σύγχυση.
Ακολούθησαν ανησυχίες σχετικά με το αν ηχογραφείται η κλήση. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Bloomberg, η εταιρεία - στην εβδομαδιαία συνάντηση προσωπικού του TGIF - επιβεβαίωσε ότι η τεχνολογία Duplex θα ενημερώνει το άτομο στην άλλη πλευρά της γραμμής ότι η κλήση καταγράφεται. Τα στελέχη της Google διαβεβαίωσαν επίσης τους υπαλλήλους ότι σκέφτονταν την αποκάλυψη και τις δεοντολογικές συνέπειες της τεχνολογίας ακόμη και πριν υποβληθούν στο I/O.
Παρόλα αυτά, η Google δεν έχει ακόμη πει εάν οι επιχειρήσεις που χρησιμοποίησε στα demos της γνώριζαν ότι μιλούσαν με ένα bot της Google ή εάν γνώριζαν ότι οι κλήσεις τους καταγράφονται. Αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ, όπως η Καλιφόρνια, η Ουάσινγκτον, η Φλόριντα και η Μασαχουσέτη, έχουν νόμους που απαιτούν τη συγκατάθεση και των δύο μερών και απαγορεύουν σε άτομα ή εταιρείες να καταγράφουν τηλεφωνικές συνομιλίες χωρίς αυτή τη συγκατάθεση, σύμφωνα με το Σχέδιο Δικαίου για τα ψηφιακά μέσα.
Σε μια δημοσίευση σχετικά με το Duplex, η Google δήλωσε ότι η υπηρεσία πρόκειται να ωφελήσει επιχειρήσεις που δεν μπορούν να κλείνουν ραντεβού στο διαδίκτυο, δίνοντάς τους την νέα αυτή επιλογή χωρίς πρόσθετη δαπάνη ή εκπαίδευση νέου προσωπικού. Στο demo όπου o Ψηφιακός Βοηθός έκανε κράτηση στο κομμωτήριο το σύστημα δήλωσε ότι καλούσε εκ μέρους ενός «πελάτη». Σύμφωνα με το Bloomberg, η Google επεξεργάστηκε αυτές τις ηχογραφήσεις για να προστατεύσει την ταυτότητα των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων. Μια από αυτές, το εστιατόριο, ανακαλύφθηκε από το Mashable. To κομμωτήριο παραμένει ακόμα άγνωστο.
σχόλια