Όπως μας πληροφορεί το Billboard, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Nielsen SoundScan, οι ψηφιακές πωλήσεις τραγουδιών έπεσαν το 2013 από τα 1,34 δισεκατομμύρια στα 1,26 δισ. κομμάτια, σημειώνοντας πτώση 5,7 ποσοστιαίων μονάδων, για πρώτη φορά στη δεκαετή λειτουργία του iTunes. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις ολόκληρων μουσικών άλμπουμ έπεσαν 0,1 τοις εκατό με 117,6 εκατομμύρια downloads.
Ο λόγος;
Σύμφωνα με τους ειδικούς που μίλησαν στο Billboard, η αιτία της συνολικής πτώσης είναι οι συνδρομητικές υπηρεσίες streaming μουσικής όπως το Spotify και το Pandora, που με 10 δολάρια το μήνα (το μέσο κόστος αγοράς ενός ψηφιακού άλμπουμ) παρέχουν απεριόριστη πρόσβαση σε μουσική που επιθυμεί ο χρήστης, παρέχοντας ένα ελκυστικό εναλλακτικό πακέτο ακρόασης.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η άνοδος χρήσης των υπηρεσιών αυτών, δείχνει τα πρώτα θετικά σημάδια στις δισκογραφικές που, κατά τ' άλλα, είδαν τις πωλήσεις των φυσικών μέσων -CD- να πέφτουν σε ποσοστό 14,5%, μέσα στο 2013.