Το YouTube ετοιμάζεται να ξεκινήσει συνδρομητικό μουσικό παράρτημα σε συνεργασία με τις 3 μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες στον κόσμο.
Τα νέα δεν είναι πολύ ευχάριστα από το μέτωπο του YouTube, αφού σίγουρα θα απογοητεύσουν τους χρήστες που έχουν μάθει να ανεβάζουν και να ακούν εύκολα την αγαπημένη τους μουσική μέσα από τη δημοφιλή βίντεο πλατφόρμα της Google. Πριν λίγες μέρες, το YouTube υπέγραψε μια νέα μακροπρόθεσμη συμφωνία με δύο από τις μεγαλύτερες δισκογραφικές παγκοσμίως, μέσω της οποίας υποχρεώνεται να διατηρεί αυστηρή επιτήρηση των μουσικών βίντεο αναρτήσεων, και ειδικά των τραγουδιών που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, ανοίγοντας έτσι δρόμο για μια νέα αμοιβόμενη υπηρεσία, ύστερα από δύο χρόνια διαταραχών και διαπραγματεύσεων.
Η Universal Music Group δήλωσε ότι η συμφωνία της με το YouTube θα δώσει στους καλλιτέχνες περισσότερη ευελιξία και προφανώς, καλύτερες αμοιβές από τα βίντεο που ανεβάζονται και παίζονται παράνομα. Η Sony Music Entertainment υπέγραψε επίσης την νέα συμφωνία, όμως η μητρική εταιρεία που εδρεύει στο Τόκιο, μέχρι στιγμής αρνείται να σχολιάσει.
Οι δύο ξεχωριστές αυτές συμφωνίες (με κοινό, όμως, στόχο) καθορίζουν τα ποσοστά δικαιωμάτων μεταξύ του YouTube και των κατόχων πνευματικών δικαιωμάτων για επαγγελματικά μουσικά βίντεο ή κλιπ που πιθανώς έχουν «ανέβει» από χρήστες και ανοίγει το δρόμο για το YouTube να παρουσιάσει μια νέα υπηρεσία πληρωμένης μουσικής στις αρχές του επόμενου έτους. Να υπενθυμίσουμε ότι η Warner Music Group, η τρίτη μεγαλύτερη δισκογραφική παγκοσμίως, έχει υπογράψει αυτή την νέα συμφωνία με το YouTube ήδη τον Μάιο.
Είναι απόλυτα φυσικό το YouTube να περιμένει να μετατρέψει μερικά από τα εκατομμύρια των χρηστών που ακούν μουσική (δωρεάν) στην πλατφόρμα του σε συνδρομητές επί πληρωμή. Και κάτι τέτοιο, φυσικά θα βοηθούσε στην ενίσχυση της σχέσης του με τις μεγάλες δισκογραφικές μετά από χρόνια έντασης σχετικά με το αν η βίντεο πλατφόρμα της Google πληρώνει αρκετά τους κατόχους πνευματικών δικαιωμάτων.
Το YouTube είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ακούν μουσική και ένα από τα πιο σημαντικά διαφημιστικά εργαλεία για τους νέους managers των μικρών ανεξάρτητων και των μεγάλων δισκογραφικών. και δισκογραφικές εταιρείες. Ωστόσο, τόσο το YouTube όσο και η μητρική του εταιρεία Google (και οι δύο κάτω από την τεράστια ομπρέλα της Alphabet Inc.) έχουν αγωνιστεί πολύ για να πείσουν τους χρήστες να πληρώσουν για την μουσική που ακούνε. Αλλά βλέποντας ότι πληρωμένες υπηρεσίες όπως το Spotify και το Apple Music ωθούν την (έστω μικρή) ανάκαμψη της μουσικής βιομηχανίας, ετοιμάζονται να διαχειριστούν και αυτοί το μουσικό τους περιεχόμενο σε συνδρομητικό πρόγραμμα.
Δεν είναι σαφές πόσο καιρό θα διαρκέσουν οι νέες συμφωνίες του YouTube. Η συμφωνία της Warner Music είναι μικρότερης διάρκειας από τις άλλες δύο, όπως αναφέρει το Bloomberg, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι από τη στιγμή που όλες οι πλευρές ξεπερνούν τις δυσκολίες των προηγούμενων ετών (σχετικά με την κατανομή των εσόδων από διαφημίσεις) οι δισκογραφικές θα προτιμήσουν να συνεργαστούν με την υπηρεσία, παρά να αποσύρουν την μουσική τους.
σχόλια