Ο οίκος Dolce&Gabbana έκανε μήνυση για δυσφήμιση σε δύο μπλόγκερ από τις ΗΠΑ, διεκδικώντας αποζημίωση 550 εκατομμυρίων ευρώ.
Η μήνυση κατατέθηκε σε δικαστήριο του Μιλάνου το 2019 αλλά έγινε τώρα γνωστή, έπειτα από αναφορά που έκαναν σε αυτή οι δύο μπλόγκερ στον λογαριασμό τους στο Instagram. Το Diet Prada που έχει 2,5 εκατομμύρια followers είναι γνωστό στον κόσμο της μόδας για τα καυστικά του σχόλια τόσο για αυτή τη βιομηχανία όσο και για κοινωνικά ζητήματα.
«Η όλη υπόθεση είναι ένας τρόπος να προσπαθήσουν να φιμώσουν τον Τόνι Λιού και την Λίντσεϊ Σούλερ προσωπικά», δήλωσε η Σούζαν Σκαφίντι, που συντονίζει τη νομική υπεράσπιση των δύο μπλόγκερ.
Η υπόθεση ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2018, όταν ο οίκος Dolce&Gabbana βρέθηκε αντιμέτωπος με μποϊκοτάζ στην Ασία. Ο λόγος ήταν μία διαφήμιση του οίκου για σόου στη Σαγκάη, η οποία θεωρήθηκε ρατσιστική και κρίθηκε πως χλευάζει την κινεζική κουλτούρα.
Η διαφήμιση αποσύρθηκε από το Weibo, όπου είχε δημοσιευθεί, αλλά παρέμεινε ορατή στο Diet Prada. Επίσης ο λογαριασμός αναδημοσίευσε αντιασιατικά σχόλια που αποδίδονταν στον έναν από τους δύο σχεδιαστές, από μία ιδιωτική συζήτηση στα social media.
Τελικά, έπειτα από τις αντιδράσεις, η επίδειξη ακυρώθηκε, ενώ έμποροι απέσυραν προϊόντα του οίκου, τον οποίοι αποκήρυξαν πολλοί διάσημοι Ασιάτες. Αρχικά οι Ντομένικο Ντόλτσε και Στέφανο Γκαμπάνα υποστήριξαν ότι ο λογαριασμός του δεύτερου χακαρίστηκε. Τελικά αργότερα αμφότεροι ζήτησαν από τους Κινέζους συγγνώμη σε βίντεο.
«Μια δημόσια απολογία και μια “αθόρυβη” μήνυση πραγματικά ακυρώνουν το ένα το άλλο, στο μυαλό μου», δήλωσε η Σκαφίντι στο Associated Press. Οι συνήγοροι των μπλόγκερ κατέθεσαν στο δικαστήριο του Μιλάνου έγγραφα στα οποία επισημαίνουν ότι η Ιταλία δεν είναι ο κατάλληλος τόπος για την υπόθεση, με δεδομένο ότι η παραγωγή του blog γίνεται στις ΗΠΑ και οι φερόμενες ζημίες υπήρξαν στην Ασία.
Σύμφωνα με την Σκαφίντι, ο οίκος Dolce&Gabbana διεκδικεί 450 εκατομμύρια ευρώ που δαπάνησε για την αποκατάσταση της εικόνας του από το 2018, όπως και αποζημίωση 3 εκατομμυρίων ευρώ για την εταιρεία και ένα εκατομμύριο για τον Γκαμπάνα, στον οποίο αποδόθηκαν τα επίμαχα σχόλια.
Επίσης, με τη μήνυση διεκδικούν 8,6 εκατομμύρια ευρώ για την ακύρωση του σόου στην Σανγκάη, 8,6 εκατ. για δαπάνες προσωπικού και 89,6 εκατ. για απώλειες στις πωλήσεις στην Ασία από τον Νοέμβριο του 2018 έως τον Μάρτιο του 2019.