Από την αυγή του Πολιτισμού, η ανθρωπότητα ύψωνε στα φυσικά τοπόσημα ναούς, γλυπτά και σύμβολα που συνδέονταν άρρηκτα με την ιστορία των ντόπιων και βοηθούσαν τους ξένους ταξιδιώτες να προσανατολιστούν.
Ιερά από πέτρα και γλυπτά από πανάκριβα, δυσεύρετα υλικά, εξυπηρετούσαν τις μεταφυσικές ανησυχίες των πιστών, αντέχοντας στο πέρασμα του χρόνου, σε βουνά και πεδιάδες, ακρωτήρια και ακόμα και σκοτεινές σπηλιές.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, στον αντίποδα αυτού του αιώνιου, άγραφου κανόνα των ορόσημων, στέκεται ένα δίμετρο, ξύλινο πέος, σε μια κορυφή του Grünten στη Βαυαρία.
Μακριά από κάθε θρησκευτική σημειολογία ή προσδοκίες αιωνιότητας, το γλυπτό είναι φτιαγμένο από το θνησιγενές υλικό των δέντρων - ένα εφήμερο έργο τέχνης και μια «όρθια αφορμή» για κωμικές πανοραμικές φωτογραφίες και selfies που θα προκαλέσουν σχόλια στα social media. Ορισμένοι δεν διστάζουν ακόμα και να ξεκουραστούν πάνω στο γλυπτό, απολαμβάνοντας προνομιακή θέα πάνω στο βουνό.
Ωστόσο δεν είναι όλες οι κοινότητες το ίδιο ανεκτικές στα σύμβολα της γονιμότητας. Χαρακτηριστική είναι η ιστορία του Jamie Gagne, που πρόσφατα αποφάσισε να φιλοτεχνήσει ένα τεράστιο, ξύλινο πέος σε στύση με το ηλεκτρικό πριόνι του, και να το τοποθετήσει στην μπροστινή αυλή του σπιτιού που μένει με την οικογένειά του, στο Γουίλτον της πολιτείας της Νέας Υόρκης.
Όταν τον περασμένο Ιούνιο ο Gagne ολοκλήρωσε το γλυπτό του, ήρθε αντιμέτωπος με ένα γραφειοκρατικό κυκεώνα που τον εμπόδισε να ολοκληρώσει την αισθητική παρέμβαση στο σπίτι του. Ένας από τους γείτονες διαμαρτυρήθηκε και άρχισε να κινηματογραφεί τις αλλαγές στην αυλή του ξυλουργού, καταγγέλλοντάς τον στις αρχές.
«Ο δήμος σταμάτησε να επικοινωνεί μαζί μου», θυμάται ο ίδιος που τελικά πήρε την απόφαση να στήσει το πέος στην αυλή, και λίγο αργότερα συνελήφθη από την αστυνομία για επίδειξη προσβλητικού, σεξουαλικού υλικού. Ο ίδιος δήλωσε αθώος αλλά η αστυνομία επέμεινε και ζήτησε από τον Gagne να κατεβάσει το ξύλινο πέος του.
σχόλια