Έκκληση στους «γίγαντες» της τεχνολογίας να σταματήσουν τις διαφημίσεις για ανήλικους απηύθυναν Βρετανοί βουλευτές, ακαδημαϊκοί και υπέρμαχοι των δικαιωμάτων των παιδιών, με κοινή επιστολή.
Η συμπεριφορική διαφήμιση όχι μόνο υπονομεύει τα προσωπικά δεδομένα, αλλά επιπλέον βάζει τους «ευεπηρέαστους» νέους υπό την άδικη πίεση του μάρκετινγκ, αναφέρει η επιστολή που απευθύνεται σε Google, Amazon, Apple, Facebook και Microsoft.
«Το γεγονός ότι οι εταιρείες διαφημιστικής τεχνολογίας κρατούν 72 εκατομμύρια σημεία δεδομένων για ένα παιδί μέχρι να γίνει 13 ετών, δείχνει την έκταση της αδιαφορίας για αυτούς τους νόμους και την αξιοσημείωτη παρακολούθηση στην οποία υπόκεινται τα παιδιά», αναφέρει η επιστολή.
«Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την στόχευση των εφήβων με προσωποποιημένες διαφημίσεις, όπως και για τη στόχευση 12χρονων. Εσείς, οι πιο ισχυρές εταιρείες του ίντερνετ, έχετε ευθύνη να προστατεύσετε τους χρήστες σας», υπογραμμίζεται ακόμη στην επιστολή.
Σε ξεχωριστή κίνηση, ο υπέρμαχος των προσωπικών δεδομένων Ντάνκαν ΜακΚαν στράφηκε νομικά κατά του YouTube, το οποίο κατηγορεί ότι παράνομα αντλεί δεδομένα από 5 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 13 ετών στη Βρετανία.
Στη μήνυση κατά της Google, ο ΜακΚαν κατηγορεί την εταιρεία ότι παραβίασε τους νόμους για τα προσωπικά δεδομένα, ιχνηλατώντας παιδιά online. Το YouTube αναμένεται να ανταπαντήσει ότι η πλατφόρμα δεν είναι για παιδιά κάτω των 13 ετών.
Με πληροφορίες από BBC
σχόλια