Κυβερνοεπίθεση έθεσε εκτός λειτουργίας την ιστοσελίδα της Metropolitan Opera και «παρέλυσε» το ταμείο της, αλλά βρέθηκε εναλλακτική λύση: πωλήθηκαν εισιτήρια των 50 δολαρίων, γραμμένα με το χέρι.
Το βράδυ της Τρίτης λάτρεις της όπερας περίμεναν υπομονετικά στην ουρά, για να παρακολουθήσουν την «Αΐντα». Ανάμεσά τους 300 άτομα που κατάφεραν να αγοράσουν τα εισιτήρια γενικής εισόδου- με κόστος 50 δολάρια- τα οποία αναγκάστηκε να πουλήσει η Metropolitan Opera, ως εναλλακτική λύση, μέχρι να αποκατασταθούν τα συστήματά της.
Κάποιοι φοβούνταν ότι μπορεί να επικρατούσε μια χαοτική κατάσταση, με λάτρεις της όπερας να συναγωνίζονται για θέσεις που συνήθως κοστίζουν 350 δολάρια. Όμως, δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Οι άνθρωποι που αγόρασαν τα εισιτήρια γενικής εισόδου- μέσω σελίδας που στήθηκε βιαστικά στο site του- Lincoln Center κατευθύνονταν στους πλαϊνούς διαδρόμους της αίθουσας.
Εκεί, τους παρέδιδαν τα αυτοσχέδια εισιτήρια, με τον αριθμό της θέσης γραμμένο στο χέρι με μαύρο μαρκαδόρο. Τα εισιτήρια διανεμήθηκαν με σειρά προτεραιότητας.
Η επίθεση έθεσε εκτός λειτουργίας το σύστημα έκδοσης εισιτηρίων που συνήθως διαχειρίζεται πωλήσεις ύψους περίπου 200.000 δολαρίων καθημερινά τέτοια εποχή. Επίσης, οι χάκερ «έριξαν» το σύστημα μισθοδοσίας της εταιρείας, αναγκάζοντάς την να κόψει επιταγές για κάποιους από τους 3.000 εργαζομένους πλήρους και μερικής απασχόλησης.
«Με αυτή την επίθεση ήταν σαν να μπήκαμε στον ένατο κύκλο της κόλασης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πίτερ Γκελμπ, γενικός διευθυντής της Metropolitan Opera, αναφερόμενος στις πολλές προκλήσεις που έχουν αντιμετωπίσει μετά την πανδημία.
Έπειτα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η όπερα διέκοψε τους δεσμούς με τη Ρωσίδα σοπράνο, Άννα Νετρέμπκο, επειδή δεν πήρε αποστάσεις από τον Βλαντιμίρ Πούτιν. Κάτι που προκάλεσε εικασίες ότι η Ρωσία μπορεί να είναι πίσω από την τωρινή κυβερνοεπίθεση.
Ο Γκελμπ το απέρριψε και είπε ότι φαίνεται πως ήταν δουλειά εγκληματικής οργάνωσης, ενώ σημείωσε ότι η Metropolitan Opera ενημέρωσε το FBI για την επίθεση. «Μπορώ να καταλάβω γιατί υπάρχουν εικασίες ότι η Ρωσία είναι πίσω από αυτό, δεδομένου ότι έχουμε καταδικάσει τον Πούτιν και υπερασπιστεί την Ουκρανία. Αλλά δεν πιστεύω ότι ο Πούτιν είναι ο εγκέφαλος πίσω από κυβερνοεπιθέσεις σε όπερες. Αν είναι, αυτό αποτελεί μια καλή εξήγηση γιατί οι Ρώσοι χάνουν τον πόλεμο», τόνισε ο Γκελμπ.
Ο ίδιος αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το ποιος είναι πίσω από την επίθεση. Ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια λένε ότι, με δεδομένο το πόσο χρόνο απαιτεί η αποκατάσταση των συστημάτων, η επίθεση φέρει τα χαρακτηριστικά «χτυπήματος» με λυτρισμικό (ransomware), κατά της οποίες οι χάκερ ζητούν λύτρα.
Με πληροφορίες από NYT