Πέντε βρετανικές εταιρείες που έκαναν χιλιάδες ανεπιθύμητες κλήσεις μάρκετινγκ σε «ηλικιωμένους, ευάλωτους ανθρώπους» καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα συνολικού ύψους 405.000 λιρών.
Μερικοί από αυτούς έπασχαν από άνοια, ανέφερε η βρετανική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Information Commissioner's Office, ICO), ενώ κάποιος από εκείνους που διαμαρτυρήθηκαν περιέγραψε την κλήση ως «απειλητική και καταναγκαστική». Η ICO λέει ότι συνεχίζει να ερευνά μια σειρά από άλλες εταιρείες.
Οι κλήσεις αφορούσαν την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων ή υπηρεσιών για λευκά είδη και άλλες μεγάλες οικιακές συσκευές, όπως τηλεοράσεις, πλυντήρια ρούχων και ψυγεία. «Με έχει αρρωστήσει, μου τηλεφωνούν συνέχεια και μου έχουν πάρει χρήματα. Είμαι ηλικιωμένη γυναίκα», έγραψε σε καταγγελία μια γυναίκα.
Κάποιος άλλος σημείωσε ότι η πεθερά του έλαβε μια κλήση που είχε σκοπό «να πείσει ένα ηλικιωμένο, ευάλωτο άτομο με απώλεια μνήμης σε προχωρημένη ηλικία να κάνει μια περιττή ασφάλεια», προσθέτοντας ότι η γυναίκα «δεν είναι σε θέση να τακτοποιεί τις υποθέσεις της».
Η αρμόδια ρυθμιστική αρχή είπε ότι οι εταιρείες στοχεύουν σκόπιμα ηλικιωμένους όταν αγοράζουν λίστες μάρκετινγκ από τρίτους. Οι εταιρείες ζητούσαν συγκεκριμένα προσωπικές πληροφορίες για άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω, ιδιοκτήτες σπιτιών και αριθμούς σταθερού τηλεφώνου, ανέφερε η ICO.
Με πληροφορίες από BBC