Η Jigsaw, θυγατρική της Google, την επομένη εβδομάδα θα ξεκινήσει εκστρατεία κατά της παραπληροφόρησης για τους Ουκρανούς πρόσφυγες, στην Πολωνία, τη Σλοβακία και την Τσεχία, με βάση έρευνα ψυχολόγων δύο βρετανικών πανεπιστημίων.
Σε συνεργασία με την Jigsaw, οι ψυχολόγοι των πανεπιστημίων του Κέιμπριτζ και του Μπρίστολ δημιούργησαν βίντεο 90 δευτερολέπτων, σχεδιασμένων έτσι ώστε να δημιουργήσουν στους πολίτες «άμυνες» έναντι του επιβλαβούς περιεχομένου στα social media.
Τα εν λόγω βίντεο, που θα προβάλλονται στις διαφημιστικές θέσεις της Google σε πλατφόρμες όπως το YouTube, το Twitter, το Facebook και το TikTok, έχουν στόχο να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν τη συναισθηματική χειραγώγηση και δημιουργία αποδιοπομπαίων τράγων στον τίτλο μίας είδησης.
«Αν πεις στους ανθρώπους τι είναι αλήθεια και τι ψέμα, πολλοί θα το αμφισβητήσουν… αλλά μπορείς να προβλέψεις τις τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάδοση παραπληροφόρησης, για παράδειγμα με την ουκρανική κρίση», δήλωσε στο Reuters ο Jon Roozenbeek, επικεφαλής συγγραφέας της έκθεσης σχετικά με την έρευνα στην οποία βασίζεται η εκστρατεία.
Η καμπάνια είναι σχεδιασμένη ώστε να δημιουργήσει αντιστάσεις στα αφηγήματα κατά των προσφύγων, σε συνεργασία με τοπικές μη κυβερνητικές οργανώσεις, ακαδημαϊκούς, ειδικούς επί της παραπληροφόρησης και υπεύθυνους επαλήθευσης ειδήσεων.
«Το βλέπουμε ως ένα πιλοτικό πείραμα, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος που δεν θα μπορούσε αυτή η προσέγγιση να επεκταθεί σε άλλες χώρες», δήλωσε η Beth Goldberg, επικεφαλής έρευνας της Jigsaw.
Η Πολωνία επελέγη επειδή έχει τους περισσότερους Ουκρανούς πρόσφυγες, εξήγησε και συμπλήρωσε ότι η Τσεχία και η Σλοβακία θα είναι χρήσιμοι «μπροστάρηδες» για την υπόλοιπη Ευρώπη. Η εκστρατεία κατά της παραπληροφόρησης θα διαρκέσει έναν μήνα.