Καθώς η ανάγκη για αεροπλοΐα λιγότερο επιζήμια περιβαλλοντικά γιγαντώνεται, μια ισπανική αεροπορική εταιρεία έκανε το δικό της βήμα προς ένα οικολογικότερο μέλλον.
Η Air Nostrum, που λειτουργεί υπό την ομπρέλα της Iberia από τη βάση της στη Βαλένθια, παρήγγειλε δέκα αερόπλοια Airlander 10 που αναμένεται να παραδοθούν το 2026.
Το αερόπλοιο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2016, θα βρίσκεται στους αιθέρες έως το 2025, προσφέροντας όχι μόνο άνεση, αλλά και εξαιρετικά μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Κατασκευασμένα από την Hybrid Air Vehicles (HAV) με βάση το Ηνωμένο Βασίλειο, τα υβριδικά αυτά αερόπλοια πετούν με 90% λιγότερες εκπομπές αερίων και αναμένεται να εντείνουν τον ανταγωνισμό στις αερομεταφορές μικρών αποστάσεων.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή του το Airlander 10 κινείται με ήλιο και ηλεκτρική ενέργεια, είναι χωρητικότητας 100 επιβατών, έχει μήκος 91 μέτρα και πλάτος 34 και μπορεί να καλύψει ταξίδια απόστασης 300-400 χιλιομέτρων.
Δεν πρόκειται για ένα γρήγορο ταξίδι με ταχύτητες συμβατικού αεροσκάφους, ασφαλώς. Το Airlander 10 μπορεί να πετάξει με ανώτατη ταχύτητα 129 χλμ/ώρα.
Με παράθυρα από το δάπεδο ως την οροφή για ανεμπόδιστη θέα, ο χώρος που έχει ο κάθε επιβάτης είναι ανάλογος της πρώτης θέσης των συμβατικών πτήσεων.
Σύμφωνα με την HAV, κάποιες από τις μελλοντικές διαδρομές του θα περιλαμβάνουν πτήσεις όπως Λίβερπουλ-Μπέλφαστ (270 χλμ.), Σιάτλ-Βανκούβερ (204 χλμ.) και Όσλο-Στοκχόλμη (420 χλμ.). Μάλιστα, επειδή δεν χρειάζεται διάδρομο προσγείωσης για να προσγειωθεί, μπορεί να συνδέει περιοχές και τοποθεσίες, προσγειωνόμενο σε ακτές, αγρούς, παλιά αεροδρόμια κ.ο.κ.
Ο πρόεδρος της Air Nostrum, Κάρλος Μπερτομέου, εξήγησε πως τα αερόπλοια θα βοηθήσουν την εταιρεία να πιάσει το στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για περικοπή εκπομπών αερίων έως τουλάχιστον 55% μέχρι το 2030.
Με πληροφορίες από CNN