Έντονος δημόσιος διάλογος έχει ξεσπάσει σε διεθνές επίπεδο αναφορικά με τις συνέπειες που έχουν τα κλειστά σχολεία για τους μαθητές.
«Ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ειδικά για τους «αδύναμους» μαθητές» σημειώνει στο αφιέρωμά της η DW που μεταδίδει ότι στη Γερμανία, ο Σύνδεσμος Εκπαιδευτικών προτείνει να επαναλάβουν εθελοντικά την ίδια τάξη οι μαθητές με χαμηλότερες επιδόσεις, χωρίς ωστόσο να καταγραφεί ότι έμειναν μετεξεταστέοι.
«Υπάρχει μια ομάδα μαθητών που χρειάζεται επιπρόσθετο χρόνο», επισημαίνει ο πρόεδρος του συνδέσμου για τους λιγότερο δυνατούς μαθητές. Το αργότερο στις απολυτήριες εξετάσεις οι μαθητές αυτοί θα αποτύχουν, εκτιμά ο ίδιος. «Έτσι τα παιδιά αυτά θα φύγουν με λιγότερα εφόδια από το σχολείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την μετέπειτα ζωή τους».
«Ψηφιακοί βοηθοί»;
Τον κίνδυνο να εξελιχθεί η πανδημία σε καταστροφή για την εκπαίδευση επισείει από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ινστιτούτου της Γερμανικής Οικονομίας Μίχαελ Χούτερ. Ειδικά για τα παιδιά που «προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, η επί εβδομάδες εξ αποστάσεως διδασκαλία επιδεινώνει τις κοινωνικές ανισότητες», τονίζει ο οικονομολόγος. «Το άνοιγμα των σχολείων συνιστά πρωτίστως θέμα δικαιοσύνης».
Στη Γερμανία, φιλόλογοι προτείνουν τη στελέχωση των σχολείων με «ψηφιακούς βοηθούς». «Οι ψηφιακοί βοηθοί θα βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στην τηλεκπαίδευση αλλά και στην ενσωμάτωση ψηφιακών μέσων στα συμβατικά μαθήματα», λέει η πρόεδρος του συνδέσμου Σουζάνε Λιν-Κλίτσινγκ. Τέτοιες θέσεις υπάρχουν ήδη σε ορισμένα πανεπιστήμια.
Με πληροφορίες από Deutsche Welle