Ανησυχία έχουν προκαλέσει τα ευρήματα μίας έρευνας για την εκπαίδευση στις ΗΠΑ, καθώς δείχνουν ότι οι Αμερικανοί μαθητές γίνονται συστηματικά χειρότεροι στην ανάγνωση και την κατανόηση κειμένου.
Σήμερα, Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της Εθνικής Αξιολόγησης της Εκπαιδευτικής Προόδου, μια μακροχρόνια εξέταση που πραγματοποιείται από έναν βραχίονα του Αμερικανικού υπουργείου Παιδείας. Στο τεστ συμμετείχαν μαθητές της Δ' τάξης του δημοτικού και της Β' τάξης του γυμνασίου από τις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές του 2024.
Μόλις το 67% των μαθητών της Β' γυμνασίου σημείωσαν βαθμολογία ισάξια ή καλύτερη από το βασικό επίπεδο ανάγνωσης, σηματοδοτώντας τη χαμηλότερη επίδοση από το 1992, όταν και ξεκίνησε η αξιολόγηση. Για τους μαθητές της Δ' δημοτικού, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 60%, πλησιάζοντας αρνητικά επίπεδα ρεκόρ.
Οι αρνητικές τάσεις ξεκίνησαν πριν από την πανδημία, συνεχίστηκαν κατά τη διάρκειά της και συνεχίζονται έκτοτε. Ενώ οι χειρότεροι μαθητές σημείωσαν τις χαμηλότερες επιδόσεις, τα αποτελέσματα έδειξαν οπισθοδρόμιση της αναγνωστικής ικανότητας σε διαφορετικές πολιτείες, τύπους σχολείων, οικονομικά στρώματα και φυλές.
Οι περιορισμένες αναγνωστικές δεξιότητες επηρεάζουν την ενήλικη ζωή
Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, οι βαθμολογίες σε αξιολογήσεις συνδέονται με την οικονομική επιτυχία τόσο των μαθητών, όσο και του ίδιου του έθνους. Οι μαθητές με περιορισμένες αναγνωστικές δεξιότητες έχουν λιγότερες πιθανότητες να αποφοιτήσουν από το λύκειο και ως ενήλικες, έχουν λιγότερες πιθανότητες να ψηφίσουν και περισσότερες πιθανότητες να φυλακιστούν.
«Οι μαθητές που δυσκολεύονται να διαβάσουν γίνονται ενήλικες που δυσκολεύονται να διαβάσουν, αν δεν κάνουμε κάτι γι' αυτό», δήλωσε η Κιμιόνα Μπερκ, ανώτερη συνεργάτης πολιτικής για τον πρώιμο αλφαβητισμό στη μη κερδοσκοπική οργάνωση ExcelinEd.
Στα μαθηματικά, οι βαθμολογίες της Δ' δημοτικού αυξήθηκαν, ενώ οι βαθμολογίες της Β' γυμνασίου παρέμειναν αμετάβλητες. Οι βαθμολογίες στα μαθηματικά και στις δύο βαθμίδες παρέμειναν σημαντικά κάτω από τα σημεία αναφοράς που ορίστηκαν πριν την πανδημία, αν και εξακολουθούν να είναι υψηλότερες από ό,τι στη δεκαετία του 1990.
Όπως και σε πολλές άλλες χώρες, έτσι και στις ΗΠΑ, τα σχολεία αντιμετωπίζουν μία σειρά από πολυδιάστατες προκλήσεις, από την αύξηση στα περιστατικά βίας και την κόπωση των εκπαιδευτικών, μέχρι τις χρόνιες απουσίες από την τάξη και τα κινητά τηλέφωνα.
Οι μαθητές της Δ' δημοτικού που συμμετείχαν στην αξιολόγηση ήταν ακόμη στο νηπιαγωγείο όταν ξέσπασε η πανδημία το 2020, ενώ αυτοί της Β' γυμνασίου πήγαιναν ακόμη δημοτικό. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν δάσκαλοι και μαθητές μπορούν να αποδοθούν στην πανδημία του Covid-19.
Η Μπράντι Βάρντιμαν, η οποία ήταν διευθύντρια σε ένα σχολείο της Νέας Υόρκης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσε ότι κάποιοι μαθητές αντιμετώπισαν μεγάλες προκλήσεις όταν επέστρεψαν στη δια ζώσης διδασκαλία.
«Μαθητές δεν ήξεραν καν πώς να κρατήσουν ένα μολύβι»
«Υπήρχαν μαθητές των οποίων η πρώτη εμπειρία με το σχολείο έγινε μέσω του υπολογιστή - δεν ήξεραν καν πώς να κρατήσουν ένα μολύβι», είπε στη Wall Street Journal. Το σχολείο σημείωσε πρόοδο, όπως είπε, διπλασιάζοντας τα μαθήματα ανάγνωσης και προσφέροντας επιπλέον φροντιστήρια, που χρηματοδοτήθηκαν από ομοσπονδιακά κονδύλια.
Οι χαμηλές επιδόσεις των Αμερικανών μαθητών απασχολούν τους ειδικούς εδώ και χρόνια, οι οποίοι πιστεύουν ότι το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο.
«Δεν πρόκειται απλώς για πρόβλημα της πανδημίας. Το έθνος μας αντιμετωπίζει πολύπλοκες προκλήσεις στην ανάγνωση», δήλωσε την Τρίτη η Πέγκι Καρ, αξιωματούχος του υπουργείου Παιδείας, σε ενημέρωση των δημοσιογράφων.
Η Καρ πρόσθεσε ότι οι μαθητές πλέον λαμβάνουν όλο και λιγότερη ευχαρίστηση από το διάβασμα, οι εκπαιδευτικοί αναθέτουν λιγότερες εκθέσεις και παρατηρείται αύξηση στην ανάγνωση από ηλεκτρονικές συσκευές (αντί για βιβλία).
Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι σχολικοί αξιωματούχοι πανηγύρισαν μικρές νίκες. Τα σχολεία της Φιλαδέλφεια βελτίωσαν τις βαθμολογίες τους στα μαθηματικά της Δ' δημοτικού και είχαν συνολικά σταθερά αποτελέσματα σε σύγκριση με το 2022. «Η προσέγγισή μας είναι ότι αν συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτές τις πρώτες τάξεις, με την πάροδο του χρόνου αυτό θα διαχυθεί μέχρι και τα γυμνάσια μας», δήλωσε ο Τόνι Γουότλινγκτον ο πρεσβύτερος, επιθεωρητής της πολιτείας στη Φιλαδέλφεια.
Τα δημόσια σχολεία του Ντένβερ αναμόρφωσαν το πρόγραμμα ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου των σχολείων της πόλης το 2022. Η Σιμόν Ράιτ, επικεφαλής των ακαδημαϊκών της περιοχής, δήλωσε ότι η κίνηση αυτή κάνει τη διαφορά. Πράγματι, οι βαθμολογίες του Ντένβερ στην ανάγνωση στην Εθνική Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Προόδου αυξήθηκαν και στις δύο τάξεις, αν και τα κέρδη αυτά δεν θεωρήθηκαν στατιστικά σημαντικά.
«Βλέπουμε τα παιδιά να μπορούν να διαβάσουν και να έχουν αυτοπεποίθηση στις δεξιότητές τους», δήλωσε η Ράιτ. «Είναι ίσως η πιο κρίσιμη δεξιότητα όταν σκεφτόμαστε ότι τα παιδιά μας φεύγουν από την περιοχή και ευημερούν ως ενήλικες».
Με πληροφορίες από Wall Street Journal