Το «κρεμαστό» τρένο του Βούπερταλ περνά πάνω από τα αυτοκίνητα

Κρεμαστό τρένο Facebook Twitter
Φωτ: Pavol Svantner on Unsplash
0

Τον 19ο αιώνα τα κρεμαστά τρένα αποτελούσαν όραμα για το μέλλον των μεταφορών. Ωστόσο, σήμερα, οι μόνοι σιδηρόδρομοι που λειτουργούν βρίσκονται σε Γερμανία και Ιαπωνία.

Γυρνώντας τον χρόνο, στη δεκαετία του 1880, ο επιχειρηματίας Eugen Langen πειραματιζόταν με έναν κρεμαστό σιδηρόδρομο για τη μεταφορά εμπορευμάτων στο εργοστάσιο ζάχαρης, που είχε, στην Κολωνία.

Εν τω μεταξύ, η κοντινή πόλη του Βούπερταλ αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα. Η περιοχή άρχισε να ακμάζει λόγω της βιομηχανίας κλωστοϋφαντουργίας και οι κάτοικοι της έπρεπε να μετακινούνται. Η μεγάλη κοιλάδα του ποταμού, ωστόσο, δεν επέτρεπε τις παραδοσιακές σιδηροδρομικές γραμμές ή τραμ και έτσι οι αξιωματούχοι της πόλης ζήτησαν προτάσεις προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα. Μεταξύ άλλων, εμφανίστηκε ο Langen.

Η κατασκευή του κρεμαστού σιδηροδρόμου ξεκίνησε το 1898 και η γραμμή άνοιξε το 1901. Ο Γουλιέλμος Β΄ μαζί με την σύζυγό του, Βικτόρια, πραγματοποίησαν την πρώτη βόλτα.

Τα πάνω-κάτω: Σε αυτή τη γερμανική πόλη υπάρχει κρεμαστό τρένο Facebook Twitter
Φωτ: Dan Asaki on Unsplash

Σχεδόν 20.000 τόνοι χάλυβα χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθεί η κατασκευή που διασχίζει την πόλη. Οι 20 όμορφοι αρ νουβό σταθμοί του συμπλήρωναν το γυάλινο και ξύλινο εσωτερικό των βαγονιών που μπορούσαν να μεταφέρουν 65 άτομα.

Ο νέος σιδηρόδρομος είχε μεγάλη απήχηση στους ντόπιους. Τα επόμενα χρόνια, το μήκος του τρένου αυξήθηκε από δύο σε έξι βαγόνια, τα οποία κινούνταν κάθε πέντε λεπτά.

Ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν πολλοί από τους εργάτες του Βούπερταλ υπηρετούσαν στον στρατό, αλλά μέχρι το 1925 το δίκτυο είχε ήδη μεταφέρει 20 εκατομμύρια επιβάτες.

Για την Rosemarie Weingarten, η οποία γεννήθηκε στην περιοχή Μπάρμεν του Βούπερταλ το 1933, το Schwebebahn παραμένει η πολιτιστική ναυαρχίδα της πόλης λόγω της αντοχής του.

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι πιο εμβληματικό που αντιπροσωπεύει τόσο το Βούπερταλ όσο και το Μπάρμεν από το Schwebebahn. Ήταν πάντα εκεί για μένα και είμαι περήφανη που συνεχίζει να λειτουργεί», είπε στο CNN.

Τα πάνω-κάτω: Σε αυτή τη γερμανική πόλη υπάρχει κρεμαστό τρένο Facebook Twitter
Φωτ: Pavol Svantner on Unsplash

Ένας ελέφαντας στο βαγόνι

Το 1950, στο Schwebebahn ανέβηκε ο πιο διάσημος επιβάτης του μέχρι σήμερα: ο ελέφαντας Tuffi, μια μικρή διασημότητα της Δυτικής Γερμανίας, εκείνη την εποχή.

Η διαδρομή με το Schwebebahn φαινόταν να πηγαίνει καλά στην αρχή. Επιβιβάστηκε στο τρένο στο σταθμό Wuppertal-Barmen (όπου ο ιδιοκτήτης του τσίρκου Franz Althoff έπρεπε να αγοράσει τέσσερα εισιτήρια για τον Tuffi και ένα για τον εαυτό του).

Ωστόσο, το βαγόνι ήταν γεμάτο με δημοσιογράφους και αξιωματούχος, οπότε όταν η Tuffi προσπάθησε να γυρίσει, δεν τα κατάφερε και πανικοβλήθηκε.

Αρχικά, πάτησε σειρά καθισμάτων και μετά πήδηξε από ένα παράθυρο στο ποτάμι. Το ποτάμι είχε βάθος μόλις 50 εκατοστά σε εκείνο το σημείο, αλλά το έδαφος είχε λάσπη, με αποτέλεσμα η Tuffi να έχει μόνο μερικές γρατζουνιές.

Ο Althoff έφτασε μέχρι την επόμενη στάση και έτρεξε δίπλα στον ελέφαντα.

Το 2020 ο καλλιτέχνης Bernd Bergkemper δημιούργησε άγαλμα αφιερωμένο στην Tuffi, το οποίο βρίσκεται ακριβώς στο σημείο όπου προσγειώθηκε.

Τα πάνω-κάτω: Σε αυτή τη γερμανική πόλη υπάρχει κρεμαστό τρένο Facebook Twitter
Φωτ: Jorgen Hendriksen on Unsplash

Σήμερα, το Schwebebahn εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, μεταφέροντας 25 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, πριν από την Covid.

Σχεδόν όλα τα βαγόνια πρώτης γενιάς έχουν εξαφανιστεί και ακόμη και τα εμβληματικά βαγόνια GTW 72 που κυκλοφόρησαν το 1972 και λειτουργούσαν για 27 χρόνια έχουν αντικατασταθεί από τα κομψά μπλε «Γενιάς 15» που τέθηκαν σε λειτουργία το 2016.

Ακόμη και με τα νέα τρένα, το Schwebebahn παραμένει δημοφιλές.

«Η γοητεία του Schwebebahn έγκειται στον τρόπο που κατασκευάστηκε πριν από περισσότερα από 100 χρόνια», λέει ο αρχιτέκτονας Christian Busch από την Κολωνία. «Η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου χωρίς συστήματα με τη βοήθεια υπολογιστή θα ήταν αδιανόητο σήμερα. Μια βόλτα στο Schwebebahn επιτρέπει στον επιβάτη μια εξαιρετική εικόνα της ζωής των κατοίκων της περιοχής και μοιάζει πραγματικά με ένα αξιοθέατο του εκθεσιακού χώρου περασμένων ετών».

Τα πάνω-κάτω: Σε αυτή τη γερμανική πόλη υπάρχει κρεμαστό τρένο Facebook Twitter
Φωτ: Simon Wierzba on Unsplash

Το Schwebebahn παραμένει ένας εξαιρετικά ασφαλής τρόπος ταξιδιού.

Μέχρι το 1999 θεωρούνταν ακόμη και ο ασφαλέστερος τρόπος δημόσιας μεταφοράς στη Γερμανία, καταγράφοντας ελάχιστα ατυχήματα στα σχεδόν 100 χρόνια λειτουργίας.

Τον Απρίλιο του 1999, ωστόσο, το Schwebebahn έγραψε την πιο σκοτεινή σελίδα στην ιστορία του: πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 47 τραυματίστηκαν όταν ένα τρένο συγκρούστηκε με ένα σιδερένιο αντικείμενο 100 κιλών που βρισκόταν εκεί κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής.

Έκτοτε, ο σιδηρόδρομος είχε και άλλες δύσκολες στιγμές. Το 2018 ένα καλώδιο τροφοδοσίας μήκους 350 μέτρων έπεσε στον δρόμο και απενεργοποίησε το Schwebebahn για σχεδόν εννέα μήνες, τη μεγαλύτερη διακοπή λειτουργίας στην ιστορία του.

Ο σιδηρόδρομος άνοιξε ξανά το 2019 και χρησιμοποιήθηκε ξανά από τους κατοίκους.

Και αν επισκεφτείτε ποτέ το Βούπερταλ και θέλετε να νιώσετε πραγματικά ξεχωριστοί, υπάρχει το βαγόνι που χρησιμοποίησαν ο Γουλιέλμος ο Β' και η σύζυγός του το 1900. Γνωστό ως Kaiserwagen ή Imperial Carriage, το βαγόνι μπορεί να φιλοξενήσει εκδηλώσεις - συμπεριλαμβανομένων γάμων.

Με πληροφορίες CNN

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλιάς Κάρολος: «Σπάει» την παράδοση για τη χριστουγεννιάτικη ομιλία του - Από πού θα τη δώσει

Διεθνή / Βασιλιάς Κάρολος: «Σπάει» την παράδοση για τη χριστουγεννιάτικη ομιλία του - Από πού θα τη δώσει

Είναι η πρώτη φορά εδώ και 14 χρόνια που Βρετανός μονάρχης δεν απευθύνει το ετήσιο μήνυμα για τα Χριστούγεννα από κάποια βασιλική κατοικία - Ο ισχυρός συμβολισμός μετά από μια δύσκολη χρονιά
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Συμμορίες βυθίζουν τη Γάζα ακόμα περισσότερο στο χάος - Κλέβουν αγαθά και τα πωλούν σε εξωφρενικές τιμές

Διεθνή / Συμμορίες βυθίζουν τη Γάζα ακόμα περισσότερο στο χάος - Κλέβουν αγαθά και τα πωλούν σε εξωφρενικές τιμές

Αυτό που ξεκίνησε ως «απόπειρα κλοπής από πεινασμένους κατοίκους, έχει γίνει τώρα συστηματική και ένοπλη τακτική από οργανωμένες ομάδες», σύμφωνα με ανώτερο αξιωματούχο του ΟΗΕ
LIFO NEWSROOM
Ουκρανικά drones σκοτώνουν Βορειοκορεάτες στο Κουρσκ - «Πολεμούν με πλαστές ρωσικές ταυτότητες»

Διεθνή / Ουκρανικά drones σκοτώνουν Βορειοκορεάτες στο Κουρσκ - «Πολεμούν με πλαστές ρωσικές ταυτότητες»

Η Νότια Κορέα ισχυρίζεται ότι ένας στους 10 Βορειοκορεάτες στρατιώτες που στάλθηκαν στην Ουκρανία, σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν τις πρώτες εβδομάδες των μαχών
LIFO NEWSROOM
Νέα Υόρκη: Συνελήφθη ο άνδρας που έβαλε φωτιά σε γυναίκα σε συρμό του μετρό ενώ κοιμόταν- Πώς εντοπίστηκε

Διεθνή / Νέα Υόρκη: Συνελήφθη ο άνδρας που έβαλε φωτιά σε γυναίκα στο μετρό ενώ κοιμόταν- Πώς εντοπίστηκε

Ο δράστης συνελήφθη οκτώ ώρες μετά την επίθεση σε άλλο σταθμό στο Μανχάταν. Σύμφωνα με την αστυνομία, προσέγγισε τη γυναίκα χωρίς να μιλήσει και χρησιμοποίησε έναν αναπτήρα για να ανάψει τα ρούχα της, τα οποία τυλίχθηκαν στις φλόγες μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα
LIFO NEWSROOM
Ο Τζεφ Μπέζος διέψευσε πως θα παντρευτεί την Λόρεν Σάντσεζ στο Άσπεν μετά τα Χριστούγεννα   

Διεθνή / Ο Τζεφ Μπέζος διέψευσε πως θα παντρευτεί την Λόρεν Σάντσεζ στο Άσπεν μετά τα Χριστούγεννα   

Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο ιδρυτής της Amazon θα ξοδέψει για το γάμο του 600 εκατ. δολάρια - Η Λόρεν Σάντσεζ είχε δηλώσει τον περασμένο μήνα πως έχει ήδη αγοράσει το νυφικό της
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Διαζύγιο ζήτησε η σύζυγος του Μπασάρ αλ Άσαντ - Θέλει να μετακομίσει στο Λονδίνο

Διεθνή / Διαζύγιο ζήτησε η σύζυγος του Μπασάρ αλ Άσαντ - Θέλει να μετακομίσει στο Λονδίνο

Η Άσμα έχει υποβάλει αίτηση σε ρωσικό δικαστήριο, ζητώντας ειδική άδεια για να εγκαταλείψει τη Μόσχα, όπου διαμένει με τον Άσαντ μετά την πτώση του καθεστώτος του στη Συρία
LIFO NEWSROOM
Η Honda και η Nissan ξεκινούν επίσημα τις συνομιλίες συγχώνευσης για τη δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο

Διεθνή / Ιστορική συγχώνευση: Honda και Nissan ανακοινώνουν σχέδια ενοποίησης

Honda και Nissan ξεκινούν επίσημα τις συνομιλίες συγχώνευσης για τη δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο - Τι προβλέπει το σχέδιο για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών
LIFO NEWSROOM
«Με βίασαν οι μπράβοι του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»

Διεθνή / «Με βίασαν οι μπράβοι του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»

«Είμαι χαρούμενος για την πτώση του Άσαντ, αλλά δεν μπορώ να ξεχάσω όσα έζησα. Υπήρχε μια γυναίκα στη φυλακή. Στέκεται ακόμα στο μυαλό μου. Ήταν σε μια γωνία και παρακαλούσε. Την είχαν βιάσει»
LIFO NEWSROOM
Υπόθεση Πελικό: Η Ζιζέλ είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τους βιαστές της και στο εφετείο

Διεθνή / Υπόθεση Πελικό: Η Ζιζέλ είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τους βιαστές της και στο εφετείο

Προς το παρόν δύο κατηγορούμενοι άσκησαν έφεση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δίκης - Περιθώριο μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου έχουν οι κατηγορούμενοι για να ασκήσουν έφεση
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ