Την καταστροφή από απρόσεκτους μεταφορείς του πιάνου της, του ακριβού συνοδοιπόρου της στην επαγγελματική της ζωή, θρήνησε μια σολίστ από τον Καναδά.
Το ατύχημα συνέβη τον περασμένο μήνα, μετά την ολοκλήρωση μιας ηχογράφησης Μπετόβεν σε στούντιο του Βερολίνου από την Καναδή βιρτουόζο του πιάνου, Άντζελα Χιούιτ. Η ίδια υπέστη τέτοιο σοκ που της πήρε δέκα μέρες για να ανακοινώσει την απώλειά της στους θαυμαστές της.
Μέσω μιας ανάρτησης στο Facebook, η Χιούιτ γνωστοποίησε πως το F278 Fazioli, το μόνο πιάνο στον κόσμο που κατασκευάζεται κατά παραγγελία με τέσσερα πεντάλ και αξίας άνω των 150.000 λιρών (178.000 ευρώ), διαλύθηκε. «Ελπίζω το πιάνο μου να είναι ευτυχισμένο στον παράδεισο των πιάνων» έγραψε χαρακτηριστικά.
Το ογκώδες μουσικό όργανο εξέτασαν ειδικοί, αλλά και ο ίδιος ο ιδρυτής της εταιρείας κατασκευής του, Paolo Fazioli, ο οποίος το χαρακτήρισε «μη διασώσιμο». Το όργανο των 590 κιλών έπεσε ενώ οι μεταφορείς προσπαθούσαν να το σηκώσουν και ήταν τέτοια η σφοδρότητα της πτώσης που κόπηκε στα δύο.
«Δεν έχει κανένα νόημα, οικονομικά ή καλλιτεχνικά, να ξαναφτιάξουμε αυτό το πιάνο. Kaputt» σημείωσε η Χιούιτ που θρήνησε τη μεγάλη απώλεια: «Λάτρευα αυτό το πιάνο. Ήταν ο καλύτερός μου φίλος, η καλύτερη συντροφιά μου. Αγαπούσα την αίσθηση των ηχογραφήσεων - μου έδινε τη δυνατότητα να κάνω ό,τι ακριβώς ήθελα».
Η ίδια - την οποία ο Guardian περιγράφει ως «μία από τις μεγαλύτερες ερμηνεύτριες Μπαχ της εποχής μας» - είχε χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο πιάνο σε όλες τις ευρωπαϊκές ηχογραφήσεις της από το 2003.
Όπως είπε η ίδια, η εταιρεία μεταφορών, την οποία δεν κατονόμασε, «ταπεινώθηκε» από το ατύχημα: «Στα 35 χρόνια που κάνουν αυτή τη δουλειά, δεν τους συνέβη κάτι τέτοιο ξανά. Τουλάχιστον κανείς δεν τραυματίστηκε» ανέφερε.
«Σαν να χάνεις ένα μέλος του σώματός σου»
Ο Τέρενς Λιούις, συνιδιοκτήτης του Jaques Samuel Pianos του Λονδίνου που προμηθεύει με άλλα Faziolis τη Χιούιτ (και άλλους διάσημους σολίστ, όπως ο Ντανιίλ Τριφόνοφ) και μίλησε μαζί της μετά το ατύχημα, περιέγραψε την απώλεια δραματικά, «σαν να χάνεις ένα άκρο» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως αν είχε συμβεί στον ίδιο, θα έβαζε τα κλάματα.
«Κάθε πιάνο είναι διαφορετικό. Μεγαλώνεις μαζί του κι αυτά αλλάζουν καθώς 'γερνούν'. Εξελίσσεστε μαζί. Για έναν πιανίστα, ένα πιάνο τέτοιου επιπέδου γίνεται προέκταση του σώματός του, γι'αυτό κι εκείνη (Χιούιτ) το έσερνε μαζί της σε κάθε ηχογράφηση» λέει ο Λιούις.
Ο Λιούις εξήγησε πως ήταν τα τέσσερα πεντάλ του που έκαναν το συγκεκριμένο μοντέλο τόσο ιδιαίτερο και τόσο ακριβό: «Ο Πάολο τόνισε πως δεν θα ξαναφτιάξει μοντέλο με τέσσερα πεντάλ όπως το F278 γιατί είναι υπερβολικά μεγάλος βραχνάς».
Πρόσθεσε δε πως τα «Fazioli είναι χειροποίητα. Φτιάχνουν περίπου 150 το χρόνο. Φτιάχνονται κατά παραγγελία και είναι ασύλληπτης ποιότητας. Αν ένας πιανίστας ξεκινήσει με Fazioli, αφοσιώνεται για πάντα σ'αυτά».
Με πληροφορίες από Guardian