Οι λάτρεις της τέχνης και των υψηλών εμπειριών θα μπορούν να ενοικιάσουν ένα διαμέρισμα στο οποίο έζησε και δημιούργησε ο Ζαν-Μισέλ Μπασκιά, έναντι 60.000 δολαρίων μηνιαίως.
Το 1983, ο καλλιτέχνης νοίκιασε ένα τριώροφο κτήριο, διαμέρισμα και χώρο στούντιο, στη Νέα Υόρκη από τον πρωταγωνιστή του κινήματος της ποπ - αρτ, Άντι Γουόρχολ, φίλο και μέντορά του.
Ο Μπασκιά συνέχισε να ζει και να εργάζεται στο ακίνητο στο Μπάουερι μέχρι τον θάνατό του το 1988.
Το ακίνητο βρίσκεται στην οδό Γκρέιτ Τζόουνς 57 και διατίθεται προς ενοικίαση από την Meridian Capital Group. Το κτηματομεσιτικό γραφείο περιγράφει τον τελευταίο όροφο ως «ανοιχτή σοφίτα». Το ισόγειο φιλοξένησε πρόσφατα το ιαπωνικό εστιατόριο Bohemian.
«Έξω από το κτήριο, πλακέτα τοποθετημένη από την Εταιρεία Διατήρησης της Ιστορίας του Γκρίνουιτς Βίλατζ τιμά τη μνήμη του αείμνηστου ενοικιαστή της: "Ο διάσημος καλλιτέχνης Ζαν - Μισέλ Μπασκιά έζησε και εργάστηκε εδώ, στο ακίνητο που ανήκε στον φίλο και μέντορά του Άντι Γουόρχολ". Οι πίνακες και άλλα έργα του Μπασκιά έθεσαν υπό αμφισβήτηση καθιερωμένες αντιλήψεις για την υψηλή και χαμηλή τέχνη, τη φυλή και την τάξη, ενώ σφυρηλάτησαν μια διορατική γλώσσα που αψηφούσε τον χαρακτηρισμό» αναφέρει το κτηματομεσιτικό γραφείο.
Jean-Michel Basquiat, doorway to his apartment / recreation of his studio space — NYC pic.twitter.com/qkN00S4idt
— Isabelle Baldwin 🌎🎞 (@BelleNoelPhoto) November 21, 2022
Γεννημένος στο Μπρούκλιν, ο Μπασκιά ξεκίνησε την καριέρα του ως καλλιτέχνης της street art ως το ήμισυ του ντουέτου πίσω από το ψευδώνυμο SAMO και παραμένει ένας από τους πιο αγαπημένους καλλιτέχνες των δεκαετιών του 1970 και του 1980. Ενώ πέθανε σε ηλικία 27 ετών, δημιούργησε περίπου 600 πίνακες και 1.500 σχέδια στη σύντομη καριέρα του.
Η φιλία μεταξύ Μπασκιά και Γουόρχολ δεν έμελλε να μακροημερεύσει. Ενώ ο Μπασκιά θαύμαζε πολύ τον διάσημο καλλιτέχνη, φοβόταν μήπως ζήσει στη σκιά του μέντορά του.
Σύμφωνα με το American Masters, την τηλεοπτική σειρά του PBS με βιογραφίες συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, όταν οι δύο καλλιτέχνες έκαναν μαζί ένα σόου το 1985, η κριτική των New York Times περιέγραφε τον Μπασκιά σαν «μασκότ του Γουόρχολ».
«Νομίζω πως ο Ζαν είχε γίνει παρανοϊκός και πολύ καχύποπτος ακόμη και με τον Άντι, και ένιωθε, ξέρετε, πως ο Άντι είχε αυτή τη φήμη βρυκόλακα που τάιζε τους νεότερους καλλιτέχνες και χρειαζόταν νέο αίμα για τις φλέβες της καριέρας του» είχε πει χαρακτηριστικά στην εκπομπή ο καλλιτέχνης, Brett De Palma.
Με πληροφορίες από Smithsonian Magazine